• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-14 14:45:02 följande:
    Ah jodå jag tycker du låter rätt normalstörd faktiskt, haha. Du får säga att du fått rekommendation att be om psykologsamtal från en annan psykolog. Du ska inte behöva bryta ihop hos henne för att få det, om du inte känner att det känns ok att göra det vill säga.
    Ha ha det ska jag nog göra.
    Bryta ihop, ja jag vet inte men det kanske är det som krävs. Skulle väl inte vara jättefarligt förutom att jag ska direkt till jobbet sedan och inte kul att komma dit och se ut som en mosig potatis i ansiktet kanske.
  • mitthemligajag
    Elma skrev 2015-12-14 12:57:37 följande:

Hej! Har länge följt tråden men inte vågat skriva något. Hoppas ni inte tar illa upp för att jag "spionerat" lite och hoppar in nu.

Tänkte höra vilket bf-datum ni går efter, det ni själva räknat ut beroende på äl, fått vid kub eller rul? Det kan ju lätt skilja en hel del mellan dessa datum. Blev själv förvånad att de faktiskt flyttade datum på mig när jag gjorde rul, har för mig att jag fick behålla datumet från kub med första barnet. 

Hoppa in du bara :) vi Fick samma bf datum som vi var helt bombis på att de skulle vara :) men förra gången trodde jag den 4, fick bf den 8 men hon kom den 13e :)
  • fruthomas
    amalie79 skrev 2015-12-14 14:21:56 följande:

Vi måste ha alla barnen bak. Ingen av dem har stol eller kudde längre ( minste pojken är iof gränsfall, han är precis lång nog)

Om vi skulle sätta bebis fram så måste jag alltid köra för jag blir åksjuk av att åka bak. Och då kan inte sambon åka med för han är för stor för baksätet, särskilt med det lilla benutrymme som blir med en stol på passagerarsätet fram.

Dessutom är elvaåringen stor som en vuxen, runt 60 kg så det skulle ändå inte funka.

Vi hoppas att bebisen mellan dem ska skapa lite fred när vi åker bil, tror inte de vågar försöka slå ihjäl varandra med en liten emellan :)

Deras mamma har killarna på var sida och lillasyster i mitten och deras bil är i storlek med vår så det borde funka!

Det som är bra med toyotan är att den inte har någon kardantunnel, så ingen bula i mitten i bak. Bara det får plats på bredden så kommer bebisens bas vara i mitten.

I BMW-n finns denna bula men där har jag tänkt att det blir utan bas, det går ju minst lika bra. Och den är också bredare inuti känns det som. Det enda problemet jag kan se är att det är jobbigare (men det får bli makens uppgift) att sätta in/ta ut och att bältet kanske inte räcker. Men det tror jag att det ska göra.
  • mitthemligajag

Jisses det är inte bara att skaffa ett tredje barn ser jag på era bil diskussioner haha. Insåg plötsligt att min tredje sladdis (som sambon inte vill ha) kommer att bli dyr med tanke på att vi får lov att köpa en ännu större bil!

Vi var förresten och plockade ut våran nya V70 i onsdags :) bytte från en Audi A6 till V70 är jäääättte nöjd! Bilbarnstolen sitter sååå bra i framsätet och lillebror får sitta bakom syrran i babyskyddet :)

• Eleonor01
    mitthemligajag skrev 2015-12-14 16:32:09 följande:

Jisses det är inte bara att skaffa ett tredje barn ser jag på era bil diskussioner haha. Insåg plötsligt att min tredje sladdis (som sambon inte vill ha) kommer att bli dyr med tanke på att vi får lov att köpa en ännu större bil!

Vi var förresten och plockade ut våran nya V70 i onsdags :) bytte från en Audi A6 till V70 är jäääättte nöjd! Bilbarnstolen sitter sååå bra i framsätet och lillebror får sitta bakom syrran i babyskyddet :)

Hej

Man har aldrig tidigare så vitt jag vet kunnat stänga av alla airbagsen i V70. Det skulle kosta oss 5500kr om vi ville göra det när jag kollade bilar för något år sedan.... :( går det nu förtiden???
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-14 16:32:09 följande:

Roligt att ni är nöjda med er nya bil. Vi kör också V70 och är supernöjda, hade en BMW 320 innan, men gillar denna såå mkt mer. Men, för 3 barn med behov av ngt sorts bilskydd är den ju inte riktigt gjord, haha. Men är det egentligen ngn bil som är det?
  • fruthomas
    Eleonor01 skrev 2015-12-14 16:52:43 följande:

Hej

Man har aldrig tidigare så vitt jag vet kunnat stänga av alla airbagsen i V70. Det skulle kosta oss 5500kr om vi ville göra det när jag kollade bilar för något år sedan.... :( går det nu förtiden???

Jag tror det är så att du kan välja nyckelavstängning som tillval på alla nya bilar idag. Förr fick man operera ut airbagen, vilket var tvunget att göras på verkstad, och det är därför det är så dyrt. I vår BMW måste man nog göra så. Men inte i toyotan.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)