BF Januari 2016 :)
Dags å trycka i sig ännu en ananas!! Kan ju inte skada iallafall tänker jag!
Dags å trycka i sig ännu en ananas!! Kan ju inte skada iallafall tänker jag!
Kämpa på både ni som är på G och ni som har ers guldklimpar i er famn. Allt är inte rosenskimrande i början, jag minns hur besviken jag själv var när jag inte blev himlastormande förälskad i bebisen på en gång. En förlossning är tuff även när allt går som det ska, tillåt er en hel del självlmkan för det blir bättre!
Själv är jag idag 39+0 och har hela dagen haft oregelbundna sd/förvärkar... Hoppas så innerligt att det är på G snart! Hur har ni haft det med slemproppen, ni som fött eller är mitt uppe i värkarbete? Första gången gick min slempropp en vecka innan, andra gången märkte jag vare sig när slempropp eller vatten gick. Hade gärna sett lite slem så man vet att det närmar sig även om det ändå kan dröja...
Min Lillplutt är här :)
En kille på 51cm, 3630g. Orkar inte skriva så mycket just nu, kommer mer uppdatering när vi har myst och syskonen har vart här.
Hej! Inatt gick vattnet, extrem splasheffekt!! ;) Bråttom in till sjukhuset efter en nervös väntan på barnvakten. 5 timmar efter vattenavgången föddes vår pojk :D Allt har gått bra trots att det gjorde vansinnigt ont när det gick så fort på slutet. Han vägde 4172 g och var 51 cm lång.
Hinner inte läsa i tråden nu men skickar ett grattis till de som fått sina små och ett kämpa på till er som väntar! :)
Tack för allt stöd! Nu har jag iaf pratat med min aurora. Hon kunde såklart inte säga så mycket eftersom de inte vet om jag är mogen eller ej. Dock visste hon att hon jobbar på onsdag morgon när vi har tid så hon ska ta emot oss då och vara med under bedömningen. Det känns iaf lite bättre, hon borde ju respektera det som står i min journal eftersom hon skrivit den Sedan sade hon självmant utan att jag nämnde det att det finns ju olika metoder och den med ballongkateter kanske inte är den bästa för dig.
Hon sa att gynundersökningen egentligen ska göras av läkaren som gör bedömningen, men att hon kan fråga hen om det är ok att hon gör den. Kommer fortfarande tycka att det är jobbigt men henne har jag iaf träffat några gånger och jag vet att hon tar det på allvar.
Nu får jg återgå till att hoppas att det startar av sig självt, har ju drygt ett dygn kvar
Tack för tummarna! Har druckit kanelte, suttit i massagestol, ätit pepparkakor och tittar på film. Testar "ta det lugnt"-metoden :)
En kort uppdatering från förlossningen. En alldeles perfekt flicka föddes kl 19 ikväll. Det blev en intensiv men fin förlossning på ca två timmar från att vi kom in i sal. Lite fika och promenad i korridoren innan det satte fart på allvar. Vi blir kvar över natten och får åka hem i morgon förmiddag.
Ligger på patienthotellet ensam! Skickade hem mannen med dottern då jag kände att de blev för mkt intryck för henne och dessutom att sova här! Men ahhhhh har fått värsta blåsorna på bröstvårtorna, ngn som har annat tips än bröstmjölk? Eller vet vad de äe för ngt? Små genomskinliga/gulaktiga blåsor
Amalie; HERREGUD vilken upplevelse, fantastiskt jobbat av dig!!! Grymt!! Jag förstår att du var övertygad att du skulle dö där en stund, med det förloppet! Härligt med en sån bra bm (vad hette hon? Vi hade en underbar underbar student 2012 och ordinarie bm vi hade var också jättebra) och såklart att din karl var det stora stöd som du behövde! Vilken pärs att förlora så mycket blod och sen få vänta såpass länge på att få påfyllt, jag kan inte ens tänka mig. Härligt att ni är hemma igen! Hoppas du får vila ut nu och gosa med både bebis och katterna!
Vi var produktiva igår, bara 400 inlägg kvar till 10000, får se om min känsla var rätt. Hahahaha! Men iofs sa ju inte känslan att jag skulle få förlossningen NÄR det nått 10000 utan EFTER 10000... suck.