Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

mitthemligajag skrev 2016-01-11 00:24:51 följande:

20.12 kom lille Petter till jorden, eller ja, liten var han inte, 55 cm lång 4580 gram men inte ett stygn! Ut kom han på krystvärkar och gjorde lilla familjen komplett! Jag är pigg som en lärka och kan inte sova då jag längtar så otroligt efter min stora tjej som är hos farmor! Allt har iaf gått kanoners :)

Åh grattis till Petter! Underbart!!!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-11 04:27:37 följande:

Hmm, börjar bli lite orolig över Seven nu.

Förresten, härligt att höra från dig Amelie, hoppas ni fick komma hem i lugn och ro och bara ta in allt nytt tillsammans

Jag med... :-/
  • qatteriin
    elinville skrev 2016-01-11 04:58:31 följande:

Jag tror det beror på när man gör KUB också för när jag gjorde ett tidigt KUB så sa bm som gjorde kub att du får inget bf-datum idag för du är lite för kort gången för att sätta det... Jag fick mitt bf-datum på ett sent RUL i v20 ist (18/1)

Jag har gjort ul i v 7-8 och har ju då fått veta hur långt gången de räknat att jag varit så det är nog olika rutiner för olika mottagningar - eller olika läkare... Kub gjorde jag ganska tidigt i den här graviditeten, men jag minns inte vecka nu.
  • qatteriin
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-11 07:18:05 följande:

Nu är det dags för vardagsvanor igen. Känns helt ok även om jag trodde bebis skulle ha kommit vid detta laget.

Ang kub, rul. Man får väl helt enkelt ta det med en nypa salt även om det är svårt när man passerar bf. Jag har ju oxå satt det som ett sista datum så nedräkningen blir brutal. Samtidigt som det är skönt att jag har det tidiga datumet som det officiella ifall det blir aktuellt med igångsättning.

Jag var så jäkla cool med datumet sist, det stör mig så att jag hakat upp mig den här gången! Haha! Ja man får verkligen ta det med en nypa salt, särskilt som bebis inte kan almanackan och sannolikt är den som bestämmer ändå... Men tusan... Nu vill jag ju ha ut ungen! Svärfars 70-årsdag idag och jag hade ju tänkt att hon kunde bli en fin present, särskilt som hon ska få namn efter hans mamma, men hon vill tydligen ha en egen födelsedag för här händer ju ingenting!
  • qatteriin

Jag fick en tanke igår om att "familjelivstråden kommer säkert ha 10 000 inlägg innan jag får nån bebis!!" Men det är ju nästan 600 inlägg tills dess så nu får ni se till att skriva aktivt... Hahaha!

• qatteriin
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-11 08:12:16 följande:

600 inlägg ska vi väl kunna ordna :) vi får skriva som bara den idag.

Haha jaa skriva skriva skriva!
  • qatteriin
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-11 08:11:06 följande:

Jippi! Nu gick slemproppen! Det händer något iallafall :) men tidigare två hade jag förlossning inom två dagar så nu hoppas jag för fullt här.

Oooooh hoppas det är på g!!
  • qatteriin
    MeEmmA skrev 2016-01-11 09:00:14 följande:

Det börjar bli pangvärkar som mina tidigare graviditeter, känner igen dom nu!

Wohooo heja heja!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-11 09:26:54 följande:

Ska dem föda barn idag så får vi andra helt enkelt skriva desto mer :P

Haha ja precis!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-11 09:33:37 följande:

Haft besök av hemsjukvården nu! Den lilla donnan väger nu hela 2490 gram och har blivit riktigt rund och go i ansiktet. Vuxit 2 cm så nu mäter hon 45 cm.

Fr.o.m idag ammar vi fritt fram till onsdag, sonden sitter kvar om ifall vi känner att hon inte blir riktigt nöjd, framför allt nattetid, men drar hon den så behöver vi inte bry oss om att sätta tillbaka den. Sen har vi ny kontroll på onsdag. Har hon gått upp bra i vikt då så blir vi utskrivna annars behåller dem oss till på fredag. Men det går verkligen framåt iallafall. Så härligt!!

Meeeen vad härligt! Heja Wendela, ååååh håller tummarna för att det fortsätter i samma stil, finns ju egentligen ingen anledning att det inte skulle göra det. Woop woop!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)