BF Januari 2016 :)
Haha, vi har 6 dagar på oss att skriva dem sista 400 nu då eftersom du ska hålla bf ;-p hihi.
Haha, vi har 6 dagar på oss att skriva dem sista 400 nu då eftersom du ska hålla bf ;-p hihi.
Nu är det snart stämplat, hennes namn, papper från Skatteverket är ifyllda och ivägskickade.
Det blir en Wendela Alice Ingrid!
Har en med mig men jag tycker det är supersvårt att använda den! Den fastnar liksom inte mot mitt bröst...
Har haft en riktigt jobbig natt...tack och lov att jag skickade hem dottern. Eftersom lillen vägde uppåt 5 kg och 55 cm så har vi tagit socker var 3e timme föregående natt men allt har sett bra ut. Blir dock tydligen ofta så att de krävs tilläggsmatning på andra dygnet då mjölken ej runnit till och dem stora barnen kräver mer. Så jag kämpar som en gnu och ammade från 21-02.30 konstant inatt. Så länge han låg vid bröstet var han nöjd men direkt jag försökte lägga ner han så gallskrek han. Fick ringa upp till bb så kom det ner en bm med ersättning! Alltsååå fyfan tack och lov för ersättning!!! Ska absolut fortsätta amma men jag kommer se till att ersättning finns hemma i framtiden så här i början!! Hur tusan kunde jag jag få en så stor pöjk? Jag som är så liten haha
Var inte det!! Visst, de är de mest smärtsamma du någonsin kommer gjort förmodligen... Men smärtan går så fort över och den är värd varenda sekund! Jag bestämde mig för att ha en rolig förlossning och de hade jag, jisses vad vi skrattade till och med mellan krystvärkarna ( 12 min) nu hade jag en snabb och lätt förlossning denna gång jämtemot min förra på 36 h, då skrattade jag inte kan jag ju säga! Minns att jag frågade innan huvudet kom ut " är de verkligen ngn som vill ha honom för jag vill nog inte de längre och annars så slutar jag ta i nu" :p ställ in dig på hur du vill att den ska vara och fokusera på det så har iaf du gjort allt du kan för att den ska bli så bra som möjligt! :)
Det var lustigt för det visade sig på lördagen att denna bm dessutom bor i huset nedanför oss.
Hon hette Nasrin och jag skulle tippa på att hon är från Somalia.
Men alla i personalen var bra, men hon fattade verkligen läget, var humoristisk och varm, lyhörd och kunde ändå säga till när det var allvar, som till narkosläkaren hade hon sagt att nu hjälper du henne, funkar inte Edan får du göra något annat.
Tack för alla fina ord :)
Alltså ååååååh förkylda karlar!!!! Min är hemma idag pga hostan, kom hem vid lunch igår, och jag är redan trött på honom! :-P Han hann iaf med att byta vc igår och har fått telefontid till den nya så vi får se om han får bättre hjälp där, jag får ta telefonen och skälla lite annars om de inte verkar lyssna men däe litar jag iaf på personalen!
Lite mensvärk här nu faktiskt som kommer och går. Tror det mest handlar om dålig sömnställning men jag fick nån bild av att vattnet skulle gå när jag går hem från lämningen på förskolan, vilken scen det skulle bli, haha! Men nä jag tror ändå hon dröjer till bf... eller efter...
Det enda den där jäkla ananasen igår gav mig var en blödande mun å en läppförstoring! Jaja lägger ananas på hyllan känner jag! Har 4 dgr kvar till BF å vet ju att oddsen inte är på min sida men idag känner jag hopplöshet. Vill bara få igång allt. Trots den extrema rädslan för smärtan så känner jag bara Bring it on!!! Ska till BM idag oxå, bara det känns tröttsamt. Minns när jag väntade dottern å vi pratade om övertid å hon sa att ingen som gått hos henne har någonsin gått över mer än 1 vecka. Jojo 16 dgr gick jag över :( urk!! Förlåt för detta negativa inlägg! Var tvungen å få ur mig lite!
Ja, jag har ju dgr kvar men är så tröttsamt nu. Känner mig mentalt förbered (tror jag) så nu får den lilla komma! Har hela tiden varit inställd på att gå över å eg så är det ju inte hela världen men va faen! Kom ut nu unge!!!!
Va bra att karln bytte vc!!! Hoppas att han bättre hjälp där å som någon skrev stå på er! De måste ju förstå att ni snart har en nyfödd hemma hos er å då är ju farligt för den lilla om nån av er har hosta!
Godmorgon o grattis till alla bebisar!! Vilken lyckodag igår!!
Har en fråga också. Fått ont bak i ryggen, höger lunga typ fast känns mer som muskelsmärta. Är det ngt man bör ringa bm om? Fick extrakoll förra veckan pga höjt blodtryck. Vid andra kontrollen var det ok men smärta höger revbensbåge har jag tolkat som framtill?
Sista jobbveckan nu, så skönt. Längtar hem när flera bebisar börjar titta ut :)
Hehe ja det vore lite häftigt! :) tycker att lördag vore en perfekt dag för förlossning! Hehe