• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    CarolinaH skrev 2016-01-08 08:27:31 följande:

Har försökt leta ett par sidor tillbaka men ni har varit så väldigt aktiva.
    Brukar alltid känna av bebis bär jag går och lägger mig. Och vid 2 så är den alltid som mest aktiv. Tänkte på det i natt att å jag får kanske sova i natt. Vaknade strax innan 7 i morse och har ännu inte känt av bebis.
    Har försökt med att dricka massa kallt vatten. Lagt mig halvt på mage som jag gör när jag Dover och då brukar bebis protestera. Men ingenting har jag känt.
    Haft rejält med sammandragningar ett par dagar. Men inte mer än så.
    Vad hade ni mer för tips på att "väcka" bebis om den nu bara sover? Ska be maken att försöka puffa på magen med. Han brukar oxå kunna retas med den.
    Bf i morgon

Jag hade ringt förlossningen för det verkar ju ändå som du testat det mesta. Ultraljud brukar få liv på dem små.
  • Hame
    Eleonor01 skrev 2016-01-08 10:15:36 följande:
    Va drygt!!! Komsi komsi ;)

Jag går in i badrummet å lägger en Skötbädd på golvet där till natten. Har skötbordet på nedervåningen. Det är ju oftast väldigt få ggr man behöver byta på natten efter första månaden. Kommer ihåg att min stora fis bajsade alltid den första månaden så det gick åt mååååånga blöjor då!! Sen går det bra i spjälsängen också. Har plastad frotté i sängen så det e rätt lugnt känner jag
    Vi har också skötbordet på en annan våning. Har en uppblåsbar skötbädd ifrån ikea, den är ju lätt att flytta runt så ska nog testa att ha den jämte sängen. När storis var liten bajsade han varje gång han ätit, och sedan passade han på attkissa mitt i bytet! Får hoppas på en mer rumsren lillebror Tungan ute
  • Eleonor01
    Hame skrev 2016-01-08 11:36:51 följande:
    Vi har också skötbordet på en annan våning. Har en uppblåsbar skötbädd ifrån ikea, den är ju lätt att flytta runt så ska nog testa att ha den jämte sängen. När storis var liten bajsade han varje gång han ätit, och sedan passade han på attkissa mitt i bytet! Får hoppas på en mer rumsren lillebror Tungan ute
    Trixet är stt aldrig låta snopen bli kall :) Jah höll alltid kvar blöjan över. Det gjorde inte min man ha ha ha ha ha
  • mitthemligajag
    Hame skrev 2016-01-08 09:49:11 följande:

Bf+10 idag, koooom uuut någon gång!! Höll igång hela dagen igår så får väl testa vila idag :) Tänkte pyssla och boa lite bara.

Det gick bra att lämna storisen på dagis idag mycket tack vare att vi kunde åka pulka dit. Först en mindre dispyt angående frukost som slutade med nudlar haha!

Hur har ni andra tänkt med blöjbyten på natten? Har ni skötbord i sovrummet eller går ni upp? Kommer ihåg att det var väldigt opålitligt ibörjan så är inte så pigg på att byta i sängen.

Fyfasen va drygt med +10! Jag kommer bli hel galen om jag går över så mkt, bf -7 idag!

Med Dottern hade/ har vi skötbord i badrummet samt ett som vi ska göra oss av med som vi hade i sovrummet med henne. Första tiden fick vi alltid upp till badrummet och bytte, men efter ngn vecka blev vi för lata för de samt att hon vaknade när vi tände på badrummet varje gång så ist köpte vi ett uppblåsbart underlägg från ikea, la på en handduk och böt enkelt och smidigt i sängen! Så vi kommer ha den till hands och byta i sängen :)
  • qatteriin
    Hame skrev 2016-01-08 09:49:11 följande:

Bf+10 idag, koooom uuut någon gång!! Höll igång hela dagen igår så får väl testa vila idag :) Tänkte pyssla och boa lite bara.

Det gick bra att lämna storisen på dagis idag mycket tack vare att vi kunde åka pulka dit. Först en mindre dispyt angående frukost som slutade med nudlar haha!

Hur har ni andra tänkt med blöjbyten på natten? Har ni skötbord i sovrummet eller går ni upp? Kommer ihåg att det var väldigt opålitligt ibörjan så är inte så pigg på att byta i sängen.

Nudlar till frukost hade nog min gillat också! Han fick bokstavskex till slut... mom of the year!

Vi har skötbordet i badrummet vägg i vägg så kommer gå dit. Kommer inte byta i sängen, Axel kissade och bajsade alltid så fort han blev av med blöjan. Jag kommer försöka potta vid blöjbyte av den anledningen men inte säkert jag kommer orka det på nätterna, men gå upp och byta gör vi ändå.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-08 11:11:35 följande:

Åh, bara 9 dagar kvar till bf. Lite extra spännande att följa hur långt det är kvar för dig eftersom vi hade samma bf. Tänk vår lilla snorpa skulle varit i magen 9 dagar till egentligen

Usch vilken morgon du verkar ha haft. Det är så roligt med dessa utbrott små barn kan få. Förstår om du inte orkar testa men annars kanske ni skulle låtit hon vara vaken idag med för att se vad som händer men såklart med risk för en grinig em/kväll. Men jag förstår verkligen om du inte orkar det <3 hoppas han får en bättre natt inatt.

Idag klev jag inte upp förrän 10.30. Passade på att sova kvar i sängen ett intervall till. Dem stora var okej med det bara dem fick hjälp med frukost först och kunde gå till pulkabacken sen. Wendela har sovit som en kratta inatt. Ammade och sondade vid 22.30 och vid 03- tiden somnande hon till slut på mitt bröst så var bara att halvsitta och sova några timmar till 06 för jag vågade inte lägga ner henne igen. Hade verkligen glömt det här med sömnbristen, haha!!

Jag kan tänka mig det ja, är det märkligt nu att tänka att hon kunde varit kvar i magen så länge till? Skönt att du kunde bli kvar i sängen lite till, så trött som jag är nu så fasar jag för sömnbristen... Jag kan inte föreställa mig den på en "praktisk" nivå, hjärnan påminner mig men kroppen ba "äh så farligt var det väl inte?", haha. Jag vet ju att hjärnan har rätt egentligen. Fy farao. Maken tog så mycket av nätterna sist, han hade sonen på sitt bröst så mycket, nu sover sonen rätt rörigt just nu och så ska maken upp och jobba vid fem så jag kommer ta mycket mer själv och det skrämmer mig; jag blir ingen trevlig person när jag inte får sova och dessutom får jag lätt migrän då. Får hoppas att amningshormonerna hjälper litegrann.

Jag glömde säga till på fsk att han vaknat så tidigt, glömde säga till om nåt alls eftersom jag bara hann träffa en vikarie, hehe. Samma vikarie som igår dock så kanske blir det så att de håller honom vaken ändå! Vi får se, annars är det ju fredag och i så fall får väl vår fyraårige tågnörd helt enkelt se På Spåret med oss, det händer ibland och han älskar det, hehe.
  • qatteriin
    Eleonor01 skrev 2016-01-08 11:52:43 följande:

Trixet är stt aldrig låta snopen bli kall :) Jah höll alltid kvar blöjan över. Det gjorde inte min man ha ha ha ha ha

Hahahahah brandslangseffekten!! I remember! Sonen kissade ändå men då hamnade det iaf i blöjan och inte... överallt... hahahaa!
  • Hame
    qatteriin skrev 2016-01-08 11:58:02 följande:
    Nudlar till frukost hade nog min gillat också! Han fick bokstavskex till slut... mom of the year!

Vi har skötbordet i badrummet vägg i vägg så kommer gå dit. Kommer inte byta i sängen, Axel kissade och bajsade alltid så fort han blev av med blöjan. Jag kommer försöka potta vid blöjbyte av den anledningen men inte säkert jag kommer orka det på nätterna, men gå upp och byta gör vi ändå.
    Jag skyller nudlarna på maken! På fredagar har barnen på vårt dagis med sig matlåda och han gjorde misstaget att fråga sonen om han ville ha nudlar eller makaroner med sig till lunch. Svaret blev makaroner och då skulle han såklart ha nudlar till frukost Tungan ute
    mitthemligajag skrev 2016-01-08 11:54:39 följande:
    Fyfasen va drygt med +10! Jag kommer bli hel galen om jag går över så mkt, bf -7 idag!

Med Dottern hade/ har vi skötbord i badrummet samt ett som vi ska göra oss av med som vi hade i sovrummet med henne. Första tiden fick vi alltid upp till badrummet och bytte, men efter ngn vecka blev vi för lata för de samt att hon vaknade när vi tände på badrummet varje gång så ist köpte vi ett uppblåsbart underlägg från ikea, la på en handduk och böt enkelt och smidigt i sängen! Så vi kommer ha den till hands och byta i sängen :)
    Galenskapen är nära! Skrikandes
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-07 16:52:59 följande:

Så kom han, vår store lille gosse, 53 cm och 4565 gram. En inte jättelång men ack så tuff förlossning som slutade med sugklocka och 2 liter blodförlust.

Är trött yr o lycklig, har varit uppe och stått på benen men sks få blod nu.

Det gick ju!

Världens största grattis till er! Vilket fantastiskt jobb du har gjort! Hoppas att du inte var skräckslagen hela förlossningen och att du kan känna dig otroligt stolt över dig själv! Åh vad fin han är!!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)