• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • CarolinaH

Ägnat större delen av förmiddagen ute med hunden som sprungit som en tok och spelat fotboll. Och jag efter. Knappt han syns i den djupa nysnö vi har. Han tork bakom fotboll och typ under 1,5dm snö som yr. Sen blev det mysig eftermiddag med tacos och Wii för hela familjen. Även 16 åringen njöt av att vara med familjen.
    Passade på att avsluta kvällen med hemmaspa. Fotbad, ansiktsmask och färgning av håret. Smörjt in mig med duscholja och lyssnat på avslappningsmusik. Och sen en god kopp hallonbladste. Nu ska jag lägga mig i en renbäddad säng och hoppas på att skitungen i magen bestämmer sig för att komma ut någon gång.

• WiMe06

Quatterin - låter helt fantastiskt att du kan tänka dig familjehem, det finns så många barn där ute som skulle behöva en trygg plats, och den bilden jag fått av dig tycker jag ni låter som en utmärkt familj för det

Nej, jag vet att man inte borde jämföra sig med andra det är väl bara nån dun grej man får för sig. Har alltid varit så jäkla stark och envis och lite av en Lotta på Bråkmakargatan som ska klara allt själv så därför känner jag nog att man inte vill vara till besvär för små ting egentligen. En av mina nackdelar kanske.

• WiMe06

Hame- åh, vad typiskt att värkarna gav med sig, hoppas det hänt mer inatt blev så glad för din skull när du skrev, känns verkligen som er tur att få träffa bebis nu.

Undrar så hur det gått för Seven, fick hon ngn bf-bebis tro?

Hoppas Amalie deras lille prins mår bra också.

• WiMe06

Sitter just nu i soffan med vår lilla nattuggla, natten som var behagade hon inte sova nånting i princip, var mest bara grinig och så fort jag la ifrån henne blev det ännu värre, ville inte ha mat, men skulle promt leta efter bröstet men inte ta det. Och inte ha napp men leta efter ngt att suga på. Ett tag bröt jag ihop och sa till mannen att jag inte orkar mer. Fick till slut ngn timmes sömn med donnan på bröstet.

Inatt har hon sovit lite bättre hittills, nu ska jag bara sonda färdigt och sedan hoppas att hon behagar sova fram till nästa mål men som det ser ut nu har hon inga planer på det
    På måndag börjar mannen jobba igen så imorgon (eller idag) ska vi njuta av att honom hemma hela dagen

• Hame
    Nettiis skrev 2016-01-09 20:58:24 följande:

Vägde mig i vecka 35+3 och hade då gått upp 17 kilo.. Fyra av dessa kilo kom under en kort period.. Idag vägde jag mig igen i vecka 37+1 och nu har jag gått ner tre kilo och allt som allt har jag gått upp 14 kilo då..

Är det farligt att gå ner i vikt under graviditeten? Tänker att det kan bero på att jag inte kan äta lika stora portioner längre..

Jag har stått still eller gått ner på slutet båda mina graviditeter och det har inte varit något fel :) De har valt att göra tul då men mest för att jag redan varit liten, +6 kilo båda gångerna. Men det har varit/tytt på normalstora bebisar båda gångerna!
  • Hame
    qatteriin skrev 2016-01-09 22:09:21 följande:

Näe jag vete tusan vad ungen håller på med nu ikväll alltså!! :-P Spänner ut sig allt vad hon kan så magen står i fyra hörn, och trycker sig nedåt så jag tillochmed fick nån sorts sendrag i ljumsken när jag var på toa! Haha! Herregud. Hon kanske vill ut till slut ändå. Full fart är det där inne också. <3 Hon får gärna stanna en vecka till men det känns ju skönt iaf att hon verkar tröttna på det begränsade utrymmet där inne...

Haha, precis så där har jag haft i några veckor nu. Jag tror senraget beror på att de sjunker ner och någon sena/nerv/whatever kommer i kläm!
  • Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2016-01-10 04:00:05 följande:

Sitter just nu i soffan med vår lilla nattuggla, natten som var behagade hon inte sova nånting i princip, var mest bara grinig och så fort jag la ifrån henne blev det ännu värre, ville inte ha mat, men skulle promt leta efter bröstet men inte ta det. Och inte ha napp men leta efter ngt att suga på. Ett tag bröt jag ihop och sa till mannen att jag inte orkar mer. Fick till slut ngn timmes sömn med donnan på bröstet.

Inatt har hon sovit lite bättre hittills, nu ska jag bara sonda färdigt och sedan hoppas att hon behagar sova fram till nästa mål men som det ser ut nu har hon inga planer på det
    På måndag börjar mannen jobba igen så imorgon (eller idag) ska vi njuta av att honom hemma hela dagen

Alltså vilken kämpe du är alltså!! Tycker att du är jätte stark!! <3
  • mitthemligajag

Vaknade av att de blev helt varmt mellan benen, reste på mig och de rinner igenom bindan och ner för benen... Men sen kommer de inte mer, vad gör jag? Kan de bara ha varit en flytning eftersom de inte kommer mer? Känns dock jätte konstigt med tanke på att de var helt genomskinligt och blöte ner både en rejäl binda och trosor.

• Eleonor01
    WiMe06 skrev 2016-01-10 04:00:05 följande:

Vilks minnen ditt inlägg gav.... Hoppas innerligt att jag slipper det denna gången.... Man får trösta sig med att det är en kort period i deras å våra liv det är så. Jag har tänkt ge igen när min son blir tonåring :) hopps i hans säng å spela hög musik väldigt tidigt på morgonen när han vill sova :))
  • Eleonor01
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 07:49:58 följande:

Vaknade av att de blev helt varmt mellan benen, reste på mig och de rinner igenom bindan och ner för benen... Men sen kommer de inte mer, vad gör jag? Kan de bara ha varit en flytning eftersom de inte kommer mer? Känns dock jätte konstigt med tanke på att de var helt genomskinligt och blöte ner både en rejäl binda och trosor.

Vatten avgång ;) är barnet fixerat? Ring fl å du.... Hållet tummarna att to day is the day ;)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)