• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mitthemligajag
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-09 14:20:58 följande:
    Åh så spännande! Jag har laddat ner en som heter värktimer finns i AppStore hade den när dottern föddes!! Heja heja nu å stort lycka till!!
    Vi har också laddat ner den och hade den sist! Den fungerade super :)
  • mirakelspektakel
    Hame skrev 2016-01-09 15:25:37 följande:

Så försvann de lika plötsligt som de kom, blää! Jaja, nu har kanske livmodern börjat värma upp i alla fall..

nej!! hade verkligen hoppats på att du var på väg till förlossningen vid det här laget! Hoppas att det sätter igång snart igen!
  • FrökenBlå

Usch nu tycker jag att det börjar bli drygt att vänta!! Börjar bli sur och grinig!! Bara bf+2 men det känns som att jag gått över mkt mer än så! Dottern är född den 29/1 så det hade varit bäst om bebis kommer snarast så det inte blir så tätt mellan födelsedagarna. Dessutom hade det varit bäst barnvaktsmässigt om det blivit nu...men om det är avkoppling och vila som behövs är det väl inte så värst smart om man tänker på sånt hela tiden!! ;)

Känner mig som en strandad val!! Värst är det när man ska vända sig i sängen, får liksom hjälpa till att flytta runt magen med händerna!! :P Får halsbränna varje gång jag böjer mig dessutom! Nä, välkommen ut nu bebis!!

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-09 15:25:20 följande:
    Jag med, har tänkt på dem hela dagen!!!
    Det har jag också gjort. Jag hoppas verkligen att det sitter och snooosar på sin lilla prins vid det här laget. 
  • MeEmmA
    FrökenBlå skrev 2016-01-09 17:08:15 följande:

Usch nu tycker jag att det börjar bli drygt att vänta!! Börjar bli sur och grinig!! Bara bf+2 men det känns som att jag gått över mkt mer än så! Dottern är född den 29/1 så det hade varit bäst om bebis kommer snarast så det inte blir så tätt mellan födelsedagarna. Dessutom hade det varit bäst barnvaktsmässigt om det blivit nu...men om det är avkoppling och vila som behövs är det väl inte så värst smart om man tänker på sånt hela tiden!! ;)

Känner mig som en strandad val!! Värst är det när man ska vända sig i sängen, får liksom hjälpa till att flytta runt magen med händerna!! :P Får halsbränna varje gång jag böjer mig dessutom! Nä, välkommen ut nu bebis!!

Det där med att vända sig i sängen är hemskt! Min sambo var så snäll och köpte en tempurmadrass för att han har så ont i ryggen och jag fullständigt avskyr den! Blir stora gropar där man ligger och har försökt förklara för honom att projektet "vändning" flera gånger per natt blir ett ännu jobbigare moment med den hemska madrassen!! Och halsbrännan, fyyy, skulle inte klara mig utan de äckliga tuggtabletterna nu.

Men SNART är bebisarna här, vi får bara stå ut lite till :)
  • MeEmmA
    Hame skrev 2016-01-09 15:25:37 följande:

Så försvann de lika plötsligt som de kom, blää! Jaja, nu har kanske livmodern börjat värma upp i alla fall..

Neej, hoppas att de kommer tillbaka med full kraft!!
  • FrökenBlå
    MeEmmA skrev 2016-01-09 17:30:24 följande:
    Det där med att vända sig i sängen är hemskt! Min sambo var så snäll och köpte en tempurmadrass för att han har så ont i ryggen och jag fullständigt avskyr den! Blir stora gropar där man ligger och har försökt förklara för honom att projektet "vändning" flera gånger per natt blir ett ännu jobbigare moment med den hemska madrassen!! Och halsbrännan, fyyy, skulle inte klara mig utan de äckliga tuggtabletterna nu.

Men SNART är bebisarna här, vi får bara stå ut lite till :)
    Haha ja det va ju inte riktigt lägligt med en sån madrass nu!! Tycker man fastnar i dom i vanliga fall med!
    Nä tuggtabletterna får följa med överallt, funderat på att köpa hem omeprazol men det har inte blivit av och nu känns det lite försent..
    Nä det handlar ju om väldigt få dagar egentligen. Borde ju va glad att få ha sambon och dottern hemma samtidigt och ta tillvara på tiden tillsammans, men man orkar ändå inte göra så mkt nu och får mest dåligt samvete över det..!
  • Hame

Nu under eftermiddagen har värkarna kommit och gått lite. Tycker har de har blivit starkare fast då med längre intervall, för att sedan försvinna igen.. Det känns iaf bättre att det är på gång lite av sig själv. Blir det ändå igångsättning tillslut är ju kanske kroppen mer mogen och det blir förhoppningsvis inte så utdraget.

Börjar minnas hur det känns nu. För mig är det inte själva smärtan som är jobbig utan med liksom trycket nedåt. Längtar så tills graviditet och förlossning är över och vi har vår bebis här hos oss.

• qatteriin
    FrökenBlå skrev 2016-01-09 17:08:15 följande:

Ja det där vändandet är så jädra jobbigt!! Det knakar i hela bäckenet när jag ska vända på mig och så att få med den tunga magen också, blä... Sist hade jag en sån där "sidenpyjamas" som var blank och bra och gjorde vändandet lätt... Halsbrännan håller jag stången med omeprazol, hade aldrig fixat tuggtabletter, då skulle jag nog kräkas!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)