• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • MeEmmA

Om jag var trött igår så är det inget mot vad jag är idag!! Sover verkligen som skit nu på nätterna. Först är det svårt att somna, ligger vaken till 01-02, sen vaknar jag av sammandragningar och ryggont 1-2ggr timmen, för att kissa 2ggr/natt, min ett-åring som vaknar 1-2 ggr/natt. Orkar inte mer!
    Och imorgon ska man upp för att lämna barnen på skolan, är tacksam för att vi för tillfället har två bilar nu iaf!

• WiMe06
    MeEmmA skrev 2016-01-10 11:13:35 följande:

Om jag var trött igår så är det inget mot vad jag är idag!! Sover verkligen som skit nu på nätterna. Först är det svårt att somna, ligger vaken till 01-02, sen vaknar jag av sammandragningar och ryggont 1-2ggr timmen, för att kissa 2ggr/natt, min ett-åring som vaknar 1-2 ggr/natt. Orkar inte mer!
    Och imorgon ska man upp för att lämna barnen på skolan, är tacksam för att vi för tillfället har två bilar nu iaf!

Usch, lider med dig, inte roligt alls när man sover så dåligt. Det är inte konstigt att du känner som du gör.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-10 10:47:44 följande:
    Gött med lite sömn till, hehe. Jag är så vansinnigt trött numera så jag undrar hur jag ska orka med sömnbristen sen... Det är som att jag är en narkoleptisk zombie. Igår skulle vi iväg till min farmor och fika på tidig eftermiddag men likväl slocknade jag efter frukost trots att vi hade bråttom! Nu har jag diskat frukostdisken och är beredd att somna igen... Men maken är och handlar och sonen uttråkad så det är inte så bra om jag gör det, haha.

Synd om snön ska försvinna för er! Här snöar och snöar och snöar det, jag gillar vintern så det här är väl den stora vinsten med att flytta från Göteborg kan jag känna! I morgon skulle det kanske bli nollgradigt men fortsätta snöa iaf så jag tror inte snön försvinner än på ett tag. Vi har nog ett par dm här nu!
    Usch det är hemskt när man känner sig så totalt utpumpad på energi. Tösen tog lite extra energi med sin aktivitet. Skönt att slippa handla iallafall

Ja, det är trist för barnen om snön försvinner. Det får gärna vara snö ett tag till. Men jag hatar slaaask!! Det ska vara riktig snö. Barnen kom hem ganska omgående från pulkabacken idag, det var för dåligt glid i backen. Härligt att ni får ha snö kvar
  • Mariii

Halloj! Skrev lite här i tråden i början men har inte hunnit med riktigt. Såhär är det, är i vecka 39+4, och vaknade imorse till lite värkar + teckenblödning. Nu har jag inga värkar alls, lite mol ibland bara. Är det någon som haft lika? När drog det igång på riktigt efter blödning? Barnvakt finns 5 timmar bort så har lite småpanik här ????

• mitthemligajag

Liten uppdatering, har fortfarande värkar på 5-7 mins mellanrum. Tur som f a n att man glömmer bort hur de känns mellan förlossningarna haha, ändå är dom än så länge behagliga. Ligger hemma i sängen och svär, nu är dottern bortlämnad till farmor, fy fasen om de här bara är pinvärkar då blir jag tokig! Men de gör ändå så pass ont att jag måste andas mig igenom och glömmer att andas om jag inte får hjälp, lite blod har de kommit också!

• Elma

Haft en morgon där jag mest ville gnälla då sömnen som vanligt sista tiden blivit riktigt dålig. Sambon hade ungefär samma humör då tvååringen dessutom sovit dåligt inatt och ville ha lite sällskap. Men så insåg jag att det var plusgrader och tillräckligt mycket med snö på vår innergård för att busa runt där. Så nu har hela familjen varit ute och lekt i snön! En stor snögubbe och en snöstol till dottern blev resultatet. O såg någon av grannarna mig hade de nog rätt kul också, gick knappast rulla stora snöbollar med min mage men kom på att det fungerade om jag gick på knäna :)

Tror detta var vad vi behövde idag, o en mättande lunch efter det blev det också. Jag har helt klart mer energi nu iaf!

• qatteriin
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 13:33:04 följande:

Liten uppdatering, har fortfarande värkar på 5-7 mins mellanrum. Tur som f a n att man glömmer bort hur de känns mellan förlossningarna haha, ändå är dom än så länge behagliga. Ligger hemma i sängen och svär, nu är dottern bortlämnad till farmor, fy fasen om de här bara är pinvärkar då blir jag tokig! Men de gör ändå så pass ont att jag måste andas mig igenom och glömmer att andas om jag inte får hjälp, lite blod har de kommit också!

BEHAGLIGA?! Du är tokig! Men ååååh det är verkligen på g, härligt!
  • Nettiis

Det är skönt att du ger en förstföderska som mig med lite hopp om att värkarna iaf är hanterbara..
    Med foglossningen jag har idag som gjort att jag fortfarande ligger i sängen vill jag bara att allt ska vara över.. Men nervös för förlossningssmärtan.. Men ni är många som gör detta för andra och tredje gången så då kanske det inte är alltför hemskt tänker jag.. Haha
  • Förstaförsökaren26

Åh det är ju på gång nu!! Heja heja!!!! :)
  • kindofnothing

Tjohoo, heja. Nu måste det vara på G. Lycka till!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)