• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-10 07:25:25 följande:
    Alltså vilken kämpe du är alltså!! Tycker att du är jätte stark!! <3
    Tack, det värmer att höra <3
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-10 08:02:57 följande:

Det börjar kännas hopplöst här. Bebis vill vara kvar i magen i all evighet verkar det som. Varje kväll och natt har jag värkar och sedan på morgonen är de puts väck! Det värsta är tröttheten som kommer eftersom jag inte sover något vidare... Ush va gnälligt det blev men nu är jag less på att ha ont och vara trött. Bf +4 idag.

Usch lider med dig vännen <3 hoppas hoppas bebis kommer snart.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-10 08:04:07 följande:
    Jag tycker du är en kämpe! Det vände nog snart med sömnen för lillan.
    Tack, ja vi hoppas på det <3 fick iallafall 2 timmars sömn till så nu klarar vi oss en stund idag. Det är fantastiskt hur kroppen klarar mer än man tror.
    Började morgonen med superarg bebis och en halvt utdragen sond, stackarn, jag tror den börjar irritera henne.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-10 08:23:18 följande:
    Det är bra att vara stark och envis men man får inte bli dumdristig. Men det är bra att du är medveten om det iaf. Försök att inte tänka att du skulle vara till besvär. Psykologer behöver ju också jobb, stackarn skulle ju bli arbetslös om alla tänkte så!

Fy tusan vad tufft med så sömnlösa nätter!! Mina sympatier!
    Hame skrev 2016-01-10 07:05:55 följande:

Haha, precis så där har jag haft i några veckor nu. Jag tror senraget beror på att de sjunker ner och någon sena/nerv/whatever kommer i kläm!

Så jädra märkligt, haha! Första gången i den här graviditeten som jag skrek rätt ut av smärta, hahaha, jag ba "hallå jag försöker sköta magen här!!"!Oooh spännande, tycker också det låter som vattnet! Man vet ju aldrig men bättre att kolla upp!
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-10 08:02:57 följande:

Det börjar kännas hopplöst här. Bebis vill vara kvar i magen i all evighet verkar det som. Varje kväll och natt har jag värkar och sedan på morgonen är de puts väck! Det värsta är tröttheten som kommer eftersom jag inte sover något vidare... Ush va gnälligt det blev men nu är jag less på att ha ont och vara trött. Bf +4 idag.

Fy fan vad jobbigt rent ut sagt. Jag kommer bli galen om jag går över tror jag. Sonen skämde bort mig, jag var inställd på att gå över med honom men eftersom han kom på bf är jag helt inställd på bf nu... blä!
    Nej, det är klart dem också måste ha jobb

Haha, ja, hade helt glömt hur nätterna kan vara, men det är positivt i den bemärkningen att hon iallafall har ork lilla damen. Vi fick ihop nästan 2 timmar till. Dem stora har fått i sig frukost och har redan gått till pulkabacken, plusgrader här idag så snön försvinner väl nu. Nu äter Wendela igen också. Sen får mamma äta frukost
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 08:47:18 följande:

Ringde in och dom sa att ibland går vattnet men när man reser sig så sjunker barnet ner i kanalen och täpper till så inte mer vatten kommer ut... Inväntar att något mer ska ske och om inte värkarna tar fart ordentligt så åker vi in på kontroll! Men jag tror att värkarna har börjat lite lätt vi hoppas på de!! Ljuvligt om allt skulle dra igång nu också så dottern hinner umgås med sin farmor och vänja sig lite ;)

Åhh vad spännande, nu hoppas vi på bebis idag lycka till nu !!
  • Hame
    Ninin skrev 2016-01-10 09:02:39 följande:

Pust.. Jag är glad att förskolan äntligen öppnar imorgon, men det kan vara många klädduster kvar.

Ja sammanlagt är jag jätteglad att han kan vara där! Jag gör inte så många knop och det tycker han såklart är tråkigt.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-10 10:03:17 följande:

Nej, det är klart dem också måste ha jobb

Haha, ja, hade helt glömt hur nätterna kan vara, men det är positivt i den bemärkningen att hon iallafall har ork lilla damen. Vi fick ihop nästan 2 timmar till. Dem stora har fått i sig frukost och har redan gått till pulkabacken, plusgrader här idag så snön försvinner väl nu. Nu äter Wendela igen också. Sen får mamma äta frukost

Gött med lite sömn till, hehe. Jag är så vansinnigt trött numera så jag undrar hur jag ska orka med sömnbristen sen... Det är som att jag är en narkoleptisk zombie. Igår skulle vi iväg till min farmor och fika på tidig eftermiddag men likväl slocknade jag efter frukost trots att vi hade bråttom! Nu har jag diskat frukostdisken och är beredd att somna igen... Men maken är och handlar och sonen uttråkad så det är inte så bra om jag gör det, haha.

Synd om snön ska försvinna för er! Här snöar och snöar och snöar det, jag gillar vintern så det här är väl den stora vinsten med att flytta från Göteborg kan jag känna! I morgon skulle det kanske bli nollgradigt men fortsätta snöa iaf så jag tror inte snön försvinner än på ett tag. Vi har nog ett par dm här nu!
  • kindofnothing
    qatteriin skrev 2016-01-09 22:09:21 följande:

Näe jag vete tusan vad ungen håller på med nu ikväll alltså!! :-P Spänner ut sig allt vad hon kan så magen står i fyra hörn, och trycker sig nedåt så jag tillochmed fick nån sorts sendrag i ljumsken när jag var på toa! Haha! Herregud. Hon kanske vill ut till slut ändå. Full fart är det där inne också. <3 Hon får gärna stanna en vecka till men det känns ju skönt iaf att hon verkar tröttna på det begränsade utrymmet där inne...

Sådär har min hållit på i två kvällar nu, hade varit kul att förstå vad den sysslar med. När har du bf? För min känns det som sendrag hela insida lår, o ljumsken... nån gång bak i skinkan också... skum känsla!
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 08:47:18 följande:

Ringde in och dom sa att ibland går vattnet men när man reser sig så sjunker barnet ner i kanalen och täpper till så inte mer vatten kommer ut... Inväntar att något mer ska ske och om inte värkarna tar fart ordentligt så åker vi in på kontroll! Men jag tror att värkarna har börjat lite lätt vi hoppas på de!! Ljuvligt om allt skulle dra igång nu också så dottern hinner umgås med sin farmor och vänja sig lite ;)

Håller tummarna för att det är på G!
  • qatteriin
    kindofnothing skrev 2016-01-10 10:47:54 följande:

Sådär har min hållit på i två kvällar nu, hade varit kul att förstå vad den sysslar med. När har du bf? För min känns det som sendrag hela insida lår, o ljumsken... nån gång bak i skinkan också... skum känsla!

Bf om en vecka idag, woop woop!! Min har borrat ner sig ett tag men det här var helt absurt, haha! Ja det där var en bra beskrivning av det som blev, precis så! Jag får vara tacksam att det bara blivit en gång - än så länge iaf, hehe...

Idag känner jag mig konstant förstoppad när jag sitter, men det är jag definitivt INTE (host host) så hon tog sig absolut längre ner med sin aktivitet iaf, haha. Herregud vad man går igenom för de små monstren.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)