• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-09 13:06:41 följande:

Håller med fullständigt, det går inte att jämföra lidande. 

Vad fantastiskt att ni kan tänka er att bli familjehem, finns så många barn som har behov av bra sådana! <3

Ja egentligen är det en gammal tanke som jag tagit upp igen; innan jag träffade maken kände jag inget behov av "egna" biologiska barn och tänkte en del på alternativen. Nu har jag rätt många bekanta som är familjehem och även om det är mycket jobb så är det ju nåt av det viktigaste som finns. Jag möter så många i mitt jobb som lidit så mycket under sin uppväxt, jag tänker att om jag skulle kunna underlätta för en enda människa så är det värt det. Men det gäller ju att hela familjen är på samma spår då - inklusive barnen.
  • Hame

Kanske, kanske, kanske är det äntligen något på gång...

Har haft sammandragningar/värkar i två timmar nu, ungefär 7 minuter imellan och håller i ca 1 minut. Ännu är de inte så starka, så länge jag sitter i soffan är det hanterbart och jag kan prata och så under tiden. Känns iaf lite hoppfullt, antingen händer något eller så borde det iaf betyda att kroppen gör sig redo och då borde jag vara lite mer mogen om det nu blir igångsättning?

Någon som kan rekommendera en bra värkarapp?

• qatteriin
    Hame skrev 2016-01-09 13:50:58 följande:

Har haft sammandragningar/värkar i två timmar nu, ungefär 7 minuter imellan och håller i ca 1 minut. Ännu är de inte så starka, så länge jag sitter i soffan är det hanterbart och jag kan prata och så under tiden. Känns iaf lite hoppfullt, antingen händer något eller så borde det iaf betyda att kroppen gör sig redo och då borde jag vara lite mer mogen om det nu blir igångsättning?

Jaaaaaaa klart det är på g!!! Woop woop!! Vila är grejen alltså! Har inga tips på värkapp, den här sajten såg jag i en fb-grupp men har inte provat själv: www.blimamma.se/varktimer
  • Mallis87

Åh, hoppas det är på G! Sådär hade jag det i torsdags kväll/natt. Ca 8 min mellan och som höll i sig typ 45 sek. Sen avtog det. Igårkväll hade jag sammandragningar med mycket längre mellanrum, dock mer smärtsamma. Men ingenting inatt och ingenting idag :( Vill bara ha ut ungen nuuuuu!
  • Hame
    qatteriin skrev 2016-01-09 13:54:16 följande:

Jaaaaaaa klart det är på g!!! Woop woop!! Vila är grejen alltså! Har inga tips på värkapp, den här sajten såg jag i en fb-grupp men har inte provat själv: www.blimamma.se/varktimer

Mallis87 skrev 2016-01-09 13:56:44 följande:

Åh, hoppas det är på G! Sådär hade jag det i torsdags kväll/natt. Ca 8 min mellan och som höll i sig typ 45 sek. Sen avtog det. Igårkväll hade jag sammandragningar med mycket längre mellanrum, dock mer smärtsamma. Men ingenting inatt och ingenting idag :( Vill bara ha ut ungen nuuuuu!

Får sådan beslutsångest gällande storebror.. Kanske är det lika bra att maken kör honom till mina föräldrar nu medans det är lugnt, men å andra sidan kan det ju avta eller hålla på så här i flera timmar till.
  • Förstaförsökaren26

Åh så spännande! Jag har laddat ner en som heter värktimer finns i AppStore hade den när dottern föddes!! Heja heja nu å stort lycka till!!
  • MeEmmA

Åh vad kul att höra!!! Hoppas, hoppas för dig :)

Jag börjar bli nyfiken på hur det har gått för Seven.
  • MeEmmA
    Hame skrev 2016-01-09 14:09:27 följande:
    Mallis87 skrev 2016-01-09 13:56:44 följande:

Får sådan beslutsångest gällande storebror.. Kanske är det lika bra att maken kör honom till mina föräldrar nu medans det är lugnt, men å andra sidan kan det ju avta eller hålla på så här i flera timmar till.
    Behöver ju inte ha dåligt samvete om han är hos dina föräldrar även om det inte skulle hända något, antar att han har det rätt bra där också. Säg bara att han får åka till mormor och morfar en stund och inte varför han ska det. Och du skulle ju vila :)
    skulle göra vad som helst för att vara barnfri idag, tror att allt städande igår tog slut på mina krafter, är obehagligt trött med en extremt klängig 1-åring.
  • qatteriin
    MeEmmA skrev 2016-01-09 14:40:15 följande:

Åh vad kul att höra!!! Hoppas, hoppas för dig :)

Jag börjar bli nyfiken på hur det har gått för Seven.

Jag med, har tänkt på dem hela dagen!!!
  • Hame

Så försvann de lika plötsligt som de kom, blää! Jaja, nu har kanske livmodern börjat värma upp i alla fall..

Svar på tråden BF Januari 2016 :)