• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin

Nu smsade mina föräldrar och frågade om de kunde ta ett glas vin... Mamma frågade detsamma i lördags kväll... Jag vill bara svara "ja om ni har vin hemma så borde ni kunna det, jag vet att ni har den nödvändiga utrustningen för att lyckas!" men det gjorde jag ju inte. Men vafaan. De ska vara barnvakt, tror de inte att jag skulle säga till om det hade satt igång?! Jag kan ju inte förutspå framtiden, går vattnet om en timme så går vattnet om en timme! Ett futtigt glas vin är ju inga problem rent tekniskt, det kommer inte gå så fort ändå så de skulle hinna få ut det ur systemet innan det blir kris. Men det är frustrerande att få frågan... Jag får väl vara tacksam att det bara är de som frågar om det är nåt på g.

• amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-13 19:54:48 följande:

Ja men ungen var nöjd iaf och det var skönt, hehe. När vi gick hem från förskolan sa han längtansfullt "du vill nog leka med mig när vi kommer hem" och då kan man ju inte annat än att hålla med. <3 Min stora lilla kille. Som konstaterade att "hoppas bebisen kommer ut snart, så du slipper ha ont". Så mycket tankar fast han inte ens är fyra år.

Din lille kille verkar så underbart klok :)
  • Elma
    qatteriin skrev 2016-01-13 19:54:48 följande:

Ja men ungen var nöjd iaf och det var skönt, hehe. När vi gick hem från förskolan sa han längtansfullt "du vill nog leka med mig när vi kommer hem" och då kan man ju inte annat än att hålla med. <3 Min stora lilla kille. Som konstaterade att "hoppas bebisen kommer ut snart, så du slipper ha ont". Så mycket tankar fast han inte ens är fyra år.

Låter som en härlig kille du har! O är de på bra humör tycker då jag det ger mig lite extra energi också (är de på dåligt humör drar det dessvärre massa energi ju)

Själv vågar jag inte ha dottern på förskola då jag inte är sugen på mer baciller här hemma. Hörde att magsjuka går där nu, usch och fy för det! Har räckt med den förkylning och hosta vi haft här sista tiden.
  • elinville
    amalie79 skrev 2016-01-13 18:44:22 följande:

Idag är känslorna verkligen all over the place. Amningshormonerna rusar nu när mjölken runnit till och jag gråter värre än Arvid, för han gråter knappt alls än, bara äter och sover.

Gick en promenad med honom och stannade säkert fem gånger för att kolla så att han hade det bra, inte var för kall och inte för varm, osv. Nu har jag suttit och ammat och grinar ömsom för att det gör ont i baken, ömsom för att jag längtar efter att få ligga lite jämte sambon och smekas och kramas med honom men han är sjuk och håller sig borta från oss. Gick på toa förut och grinade för hur jag ser ut därnere och undrade när den kommer bli hyfsat normal igen. Men borde väl snarare se det som ett friskhetstecken att jag tänker tanken att jag längtar tills jag kan vara intim igen- för det gör jag faktiskt. Det var ju liksom typ sex tisdag, förlossningsstart onsdag.

Och så denna rädsla att någon ska komma och ta honom ifrån mig, att det ska vara ett skämt, stt jag ska tappa honom i golvet eller lägga mig på honom. Min mamma frågade förut om han ligger i sin säng något- ja sambon la honom en stund där igår för att vi höll på med maten, men skämtar du, inte kan jag låta honom ligga där ensam - fånigt, han sov hur gott som helst. Idag skulle jag sova när han sov för han vaknar ju i natt sen men det är skitsvårt för jag vill ju bara ligga och glo pp honom.

Snälla säg att lite av detta lättar snart. Vet knappt var jag ska göra av allt jag känner stundtals :)

Låter som den berömda tredagarsbluesen? Hur gammal är den lille nu?
    Med mina två andra har jag fått sån nedstämdhet ungefär på dag 3 efter förlossning och den dagen har varit värst - tårarna har skvalat och jag har undrat vad jag gett mig in på egentligen samtidigt som kärleken var stor. De andra dagarna lugnade det ner sig något men var gång jag ammade sköljdes jag över av någonslags hopplöshetskänsla av hormonerna vid amning ett par veckor därefter.

Denna länk beskriver bra hur det var för mig, även vissa av kommentarerna!

Meeen... Det blir bättre! <3
  • amalie79
    elinville skrev 2016-01-13 20:05:54 följande:

Låter som den berömda tredagarsbluesen? Hur gammal är den lille nu?

Med mina två andra har jag fått sån nedstämdhet ungefär på dag 3 efter förlossning och den dagen har varit värst - tårarna har skvalat och jag har undrat vad jag gett mig in på egentligen samtidigt som kärleken var stor. De andra dagarna lugnade det ner sig något men var gång jag ammade sköljdes jag över av någonslags hopplöshetskänsla av hormonerna vid amning ett par veckor därefter.

Denna länk beskriver bra hur det var för mig, även vissa av kommentarerna!

Meeen... Det blir bättre! <3

Han är en vecka imorgon. Men det var först i morse som jag kände att mjölken runnit till ordentligt. Så hormonerna är väl på topp idag :) Vaknade med blöt bh och han fick mjölk i ögonen när han skulle ta tag :)
  • Elma
    qatteriin skrev 2016-01-13 19:59:40 följande:

Nu smsade mina föräldrar och frågade om de kunde ta ett glas vin... Mamma frågade detsamma i lördags kväll... Jag vill bara svara "ja om ni har vin hemma så borde ni kunna det, jag vet att ni har den nödvändiga utrustningen för att lyckas!" men det gjorde jag ju inte. Men vafaan. De ska vara barnvakt, tror de inte att jag skulle säga till om det hade satt igång?! Jag kan ju inte förutspå framtiden, går vattnet om en timme så går vattnet om en timme! Ett futtigt glas vin är ju inga problem rent tekniskt, det kommer inte gå så fort ändå så de skulle hinna få ut det ur systemet innan det blir kris. Men det är frustrerande att få frågan... Jag får väl vara tacksam att det bara är de som frågar om det är nåt på g.

Ja vad svarar man på sånt? Hur det är just nu är en sak, vad som händer om en kvart en helt annan... Samtidigt går det ju inte kräva av andra att de ska ta "paus" från sina rutiner hur mycket som helst :(
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-13 20:02:34 följande:

Din lille kille verkar så underbart klok :)

Det är han, och vild och galen haha, men så himla klok och en riktig filosof! Och så får man det uppblandat med såna kommentarer som den som kom vid kvällsmaten ikväll, med eftertryck: "Man vill INTE se ut som en picknickfilt!!" Helt out of the blue!! Hahaha den hjärnan alltså...
  • qatteriin
    Elma skrev 2016-01-13 20:04:49 följande:

Låter som en härlig kille du har! O är de på bra humör tycker då jag det ger mig lite extra energi också (är de på dåligt humör drar det dessvärre massa energi ju)

Själv vågar jag inte ha dottern på förskola då jag inte är sugen på mer baciller här hemma. Hörde att magsjuka går där nu, usch och fy för det! Har räckt med den förkylning och hosta vi haft här sista tiden.

Nä det är nog klokt att ha dem hemma om man kan, jag är ju sjukskriven så jag kan inte, och kroppen pallar det som sagt inte. Men såklart går han och blir jättesnorig... mindre skoj. Magsjuka har jag dock inte hört om där just nu, ta i trä.
  • qatteriin
    Elma skrev 2016-01-13 20:15:31 följande:

Ja vad svarar man på sånt? Hur det är just nu är en sak, vad som händer om en kvart en helt annan... Samtidigt går det ju inte kräva av andra att de ska ta "paus" från sina rutiner hur mycket som helst :(

Nej precis. Och de dricker aldrig mycket så jag är inte orolig för hur de skulle kunna vara barnvakter (eller som sagt ens köra hit i tid) men det blir ju bra frustrerande... Och nu ligger jag här med världens mensvärk och känner att det nästan hade varit roligt att ringa till dem och säga att eeeeeh jo det är nog på g! Fast det tror jag inte det är så jag ska nog inte ropa varg, haha.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)