• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-14 07:58:01 följande:

Ja, sen vi började amma fritt tänker man inte på annat än om hon blir mätt. Hoppas det var en natt att öka produktionen.

Usch, här är 11 minus idag och känner inte alls för att dra ut lilla älsklingen i kylan. Det skulle bli ännu kallare imorgon tror jag.

Jag har bara meddelat min chef ännu att hon är född, har inte pratat med ngn kollega. Så jag förstår om du inte gärna vill stötta på ngn ännu. Du får ta en annan promenad istället

Jag har ringt min chef redan samma dag han kom, hon har ju varit sambons chef med och har känt oss i tio år och var med från första början liksom. Hon känner ju även svärfar eftersom vi jobbar tillsammans med vissa projekt när stadsdelen är inblandad.

Sen har de flesta övriga kolleger sett honom på Fb, sambon är ganska flitig där.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-14 08:47:55 följande:

Haha, ja, vem sjutton uppfann att mjölkproduktionen skulle vara bättre på natten liksom

Skönt med lite avlastning, och få lite undanröjt, det hade behövts här med kan jag säga efter 4 veckors jullov med 2 barn som inte fått träffa nån annan och leka, haha.

Nej, det är klart vilan blir ju aldrig detsamma som när man är helt själv

Jag är glad vi fått lite hjälp med handling här hemma

Håhåjaja ja det kan jag tänka mig, att det lätt blir lite rörigt då! Vi har liksom ett sånt där rum som det aldrig blir ordning på, vårt "kontor" som har en stor "lagerhylla" med en massa bös där säkert hälften skulle kunna rensas ut... men då måste man ju hinna/orka det med! Lite av det kanske jag kan få ordning på idag iaf, och så lite damma/dammsuga, jag kan inte dammsuga ens som ogravid eftersom jag har en felbyggd handled. Eller jag kan, men jag får vansinnigt ont i flera dagar efteråt. Kanske mamma har skuldkänslor eftersom det är medfött, hehe. Tvätta golven funkar dock hjälpligt. Sen ska far min få sätta upp en klädhängare till sonen i hallen, det har vi dröjt med alldeles för länge...

Åh från nästa vecka har vi matkasse igen, det ska bli så skönt. Handling är guld värt att slippa och särskilt med en sån liten som man inte vill ut med!

Gud vad mysigt med babywrapen!! Ser ju jättehärligt ut! Vårt babyskydd står där i hallen med wrapen i och jag längtar hela tiden efter att få se en bebis däri. Gött att det gick bra att lämna de stora, men så jobbigt med närgångna barn... Man förstår ju att de är nyfikna och inte menar illa men fy farao alltså! Jag fasar för att lämna på förskolan med bebis och det är en stor anledning till att jag kommer prova att sjala när vi ska dit för då kan de ju inte komma så nära... Idag var jag glad att jag inte hade bebis på utsidan, -20 här nu och då vete tusan om jag ens hade gått ut med bebis om jag hade ett val!
  • amalie79

Förresten, är det någon som fått ryggbedövning som vet ang den där tejpen över stickhålen på ryggen?

Kan jag dra bort den tro? Den lossnar lite och så kliar det nu. P

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-14 02:05:53 följande:
    Haha ja tusan alltså, fast förlossningen kanske kan starta innan 10000 även om den inte blir färdig? Med den här takten är vi snart där, haha!
    mirakelspektakel skrev 2016-01-13 22:10:59 följande:

hahaa... jag älskar din sarkasm!

du tror inte att du projicerar din egen frustration av att inte veta när förlossningen drar igång på dina stackars föräldrar?  ;)

Vet du, jag vart sjukskriven tom BF utan att bråka!! Så skönt att slippa lägga föräldrardagar på att vänta tills hon kläcks. 

Haha EVENTUELLT är det en liten projektion ja! Men det får de ta, haha! Ja visst är det skönt med sjukskrivning fram till bf! Men tänk om den kommer efteråt... ? Jag har ju bara sjukskrivning till och med lördag!
    hahah... nepp det är bara att knipa :P

Går jag över tiden så tänker jag ta semester eller föräldrardagar, det hade jag antagligen fått göra om jag hade mått bra med, känns som att de 2 ev. veckorna kan jag ta utan problem, dock inte 5 veckor som det hade blivit annars. 
  • mirakelspektakel
    Hame skrev 2016-01-14 08:36:25 följande:

Kort hälsning ifrån BB! Vi bestämde oss för att ta hinnorna igår 12.00. 15.00 hade jag regelbundna värkar och 17.14 kom lillebror som en raket! 51 cm och 4025 gram. Fyra små stygn men allt gick jättebra, nu kämpar vi med amningen! Kramar på er

Stort grattis!!! Vilken sötchock!! Härligt att höra att allt har gått bra för er!!!
  • verrron
    Hame skrev 2016-01-14 08:36:25 följande:

Kort hälsning ifrån BB! Vi bestämde oss för att ta hinnorna igår 12.00. 15.00 hade jag regelbundna värkar och 17.14 kom lillebror som en raket! 51 cm och 4025 gram. Fyra små stygn men allt gick jättebra, nu kämpar vi med amningen! Kramar på er

Vilken sötnos <3 stort grattis!!
  • Ninin
    amalie79 skrev 2016-01-14 09:51:07 följande:

Förresten, är det någon som fått ryggbedövning som vet ang den där tejpen över stickhålen på ryggen?

Kan jag dra bort den tro? Den lossnar lite och så kliar det nu. P

Tejpen går bra att ta bort efter nån timme, är mest där för att skydda kläderna från ev blod, det är ingen risk att det kommer in nåt på djupet.
  • mirakelspektakel
    Blgebo skrev 2016-01-14 03:05:00 följande:
    Nu är han ute! Hade kraftiga, hemskt smärtsamma pangvärkar från kl 13, liknade inget jag haft förut. Efter flera timmar hade han inte trängt neråt i bäckenet en mm, och jag brukar föda snabbt. Så vi åkte in, trodde smärtan skulle göra mig tokig. Kom till förlossningen, det var som jag misstänkte, han stod i hög rakställning. Huvudet felinställt i bäckenet. Jag som föder utan smärtlindring, ville helst bli snittad direkt. Men fick först bricanyl sim slog ut värkarna, sedan lustgas på max och sen Eda. Gjorde fortfarande sjukt ont i bäckenet. Kl 23 kom han slutligen ner, och jag tog emot honom själv. Navelsträngen 4 varv hårt om halsen hade han. Jag gick inte sönder ngt. 3935g vägde han, 51 lång, 36 cm huvudomfång. Började suga direkt och mjölken rann. Vi skulle ha gått på snitt kl 23 så vi klarade oss precis. Och nu är vi hemma, sitter och myser
    Stort Grattis!! Vad läskigt med navelsträngen, men jag antar att de hade koll på honom hela tiden genom att mäta hjärtljudet? Bra kämpat och skönt att du slapp bli snittad!!
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-14 06:28:03 följande:
    Det låter som mycket ätande iof. Och jobbigt för dig när du måste upp med de stora barnen sen.

Tycker det är det enda man tänker nu- är han mätt, är han mätt? Får amma liggande pp nätterna med för klarar inte sitta nedsjunken i sängen för länge ännu. På dagarna funkar fåtöljen bra men vill inte väcka honom med att kånka runt honom för mycket just på natten. Så jag ligger på sidan och rullar honom mot mig så han dockar fast vid tutten typ:) inte optimalt för ryggen men han är nöjd och min rumpa med...

Just nu bara äter och sover och bajsar han. Ganska skönt men jag har svårt att vila när han gör det, man vill gärna göra annat och även om jsg ligger bredvid så ligger jag som sagt mest och glor på honom.

Idag ska det visst bli jättekallt ute här. Men om inte så tar vi nog en promenad till. Skönt igår. Kom på att det bästa INTE var att gå ner till lokala torget, för där kommer jag springa på alla hyresgäster som vill se på honom. Även ev. kollegor. O det är jag INTE redo för än. Jag saknar fortfarande mitt jobb lite, men ska ta med Arvid in till min chef o en god kollega i nästa vecka efter BVC tänkte jag.
    Jag har ju ingen aning hur dessa första veckor känns, men jag föreställer mig att de är precis så som du beskriver dem. äta, sova byta blöja, oroa sig för att lillen mår bra. Min vänner som har barn har beskrivit det precis så och att de första veckorna typ fått panik för att de känt att livet är slut och sen fått dåligt samvete för de tankarna... Det ska gå över och du gör ett grymt jobb! Ge det en vecka till så ska du se att det känns lite bättre. Vad härligt att du kom ut igår! Väldigt modigt gjort! 
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-14 08:56:30 följande:

Jag bildbombar väl lite till jag, ville bara dela med mig att babywrapen med en riktig bebis i.

Det gick bra att lämna dem stora barnen i skolan idag, men det är en skräck med alla barn och baciller. Kom en unge och typ försökte köra in hela huvudet i babyskyddet, men jag han typ dra upp babyskyddet högt i luften! Nedrans ungar, smitta inte ner min lilla älskling!!

Man kan inte bildbomba med bebisbilder i denna tråd!!
    hur fint som helst!! och ursött med matchande vantar!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)