• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Förstaförsökaren26
    Mallis87 skrev 2016-01-13 13:14:29 följande:

Ååå jag är SÅ less på detta nu! BF på fredag, NOLL känningar. Inga sammandragningar, ingen slempropp, ingenting. Vill bara att allt ska dra igång. Är på så dåligt humör, har ingen energi till 2 åringen, sambon bara jobbar och är aldrig hemma. Vill inte laga mat, vill inte röra på mig, vill inte svara på alla sms från allt o alla om "inte bebisen kommit än", vill bara ligga i soffan och glo och inte göra något alls. Eller, egentligen vill jag ut och leka med dottern i snön, gå till lekplatsen, gå på öppna förskolan, åka och bada etc etc, men har noll energi.

Bebisen ligger jättelångt ner, borrar sig ner så det ilar och gör ont, är lixom startredo men det händer ju INGENTING! Enligt min bm brukar andraföderskor ha en del förvärkar innan, visst lite har jag haft någon kväll/natt men absolut inte mycket. Det gör ju också att det känns som om det är lååååångt kvar. Visst, bebisen kommer när den är redo, men jag vill inte vänta två veckor till :( Dottern föddes 4 v tidigt och var stor då, bävar inför att denna bebisen är gigantisk. Har sluppit bristningar, men nu kan magen verkligen inte bli större så snart brister det väll överallt :(

Usch, förlåt för gnällinlägg, men är bara så trött på allt. Humöret är i botten :(

Känner igen mig där :( tycker att dom borde hålla sina datum å komma på BF :) vi får peppa varandra här i forumet!! Kram
  • Ninin
    kindofnothing skrev 2016-01-13 15:39:47 följande:

Sådär ser min mage också ut. Trodde det var normalt? Eller är det någon extra magmuskeldelning? Min blir så bara jag spänner den litegrann. Vad skönt att höra att din gått tillbaks mellan graviditeterna iaf, låter lovande!

Det är normalt att det blir så under graviditeten, det är de raka bukmusklerna som separeras för att ge plats åt den växande magen. Det blir inte lika tydligt på alla bara. För de flesta går det tillbaka av sig självt efter graviditeten, men en del får kvarstående delning mellan musklerna och det kan ge sämre bålstabilitet med risk för ryggvärk och en del oönskade "grattis" till ytterligare ett barn pga putmage..

Går att träna bort även senare men är lättast om man kommer igång just efter förlossningen.
  • WiMe06
    Blgebo skrev 2016-01-13 13:58:59 följande:
    Den bästa kvar hemma än, har 5/10 min så skiter nog i att åka in.
    Vad skönt, du vet du att ett gott mottagande väntar när du väl bestämmer dig för att åka in. Hoppas det hänt lite mer nu. Hoppas på bebis idag för er
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-13 15:05:56 följande:
    Grymt jobbat med turen till neo och att hon inte gått ner!! Snart får hon in knycken och ökar på ordentligt på egen hand ska du se. Skönt att ni slipper sonden oavsett! Lilla pluttan med så små öron, jag minns inte ens hur de gjorde hörseltestet...
    Jepps, vi hoppas på det idag ringde vår nya bhv-sköterska, hon ska göra hembesök på måndag. Dem gjorde egentligen inte hembesök med omföderskor längre men dem kunde göra vissa undantag sa hon och hon tyckte Wendela var lite VIP, hon tyckte inte vi skulle dit och utsätta henne för onödiga smittor. Ett första positivt intryck iallafall, men är skitorolig att hon inte ska vara ngt bra. Har lite speciella erfarenheter av vc där vi bor om man säger så, men nu ska dem ju inte ha med vc att göra. Har dem tystnadsplikt på bvc gentemot vårdcentralen?
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-13 15:05:56 följande:
    Grymt jobbat med turen till neo och att hon inte gått ner!! Snart får hon in knycken och ökar på ordentligt på egen hand ska du se. Skönt att ni slipper sonden oavsett! Lilla pluttan med så små öron, jag minns inte ens hur de gjorde hörseltestet...
    Glömde ju svara om hörseltestet. Dem har en dosa med en slang som dom sätter som en liten plupp in i hörselgången, sen ger den ifrån sig små signaler tror jag som sänds över till den dosan antar jag. Haha, ngt sånt typ.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-13 15:07:24 följande:
    Uuuh ja man hittar så mkt märkligt när man googlar... Jag blev skiträdd för navelbråck och att det aldrig skulle bli bättre. Vad är kinesiologitejp? Aldrig hört om!
    hooho... då har du nåt att läsa in dig på med tanke på alla dina krämpor som du har! Hittade denna korta info: idrottsskadeguiden.se/tejpning/

Men det finns massor av fördelar och användningsområden för att tejpa! (förutom att den är väldigt färgglad så att man blir glad av att se den!

Här är mer specifik användning av nån som har mammamage: uppochhoppa.se/gravidtraning/laget-med-mammamagen/
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-13 16:13:41 följande:
    Tack

Tack för tipset, har inte ens tänkt på blocket
    Det var så lite så. Lilla sessan måste ju ha kläder... <3
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-13 16:18:52 följande:

Jepps, vi hoppas på det idag ringde vår nya bhv-sköterska, hon ska göra hembesök på måndag. Dem gjorde egentligen inte hembesök med omföderskor längre men dem kunde göra vissa undantag sa hon och hon tyckte Wendela var lite VIP, hon tyckte inte vi skulle dit och utsätta henne för onödiga smittor. Ett första positivt intryck iallafall, men är skitorolig att hon inte ska vara ngt bra. Har lite speciella erfarenheter av vc där vi bor om man säger så, men nu ska dem ju inte ha med vc att göra. Har dem tystnadsplikt på bvc gentemot vårdcentralen?

Håller tummarna att det är en bra sköterska! Gott att få lite vip-behandling, det har ni förtjänat. Jag vet inte hur det ser ut hos er, knappt hos oss ens, men tystnadsplikt är det ju mellan alla som inte är inblandade i vården av er. Behöver de t.ex. en läkare så kan ju upplägget vara så att de använder sig av vårdcentralens läkare och då gäller väl inte tystnadsplikten dem emellan tänker jag. Jag tycker det är märkligt här hur vc och bvc hänger så tätt ihop, så hade vi inte i gbg. Som uppenbart de senaste dagarna har jag inget förtroende alls för vår närmsta vc men bvc sitter ihop med dem så jag tror bebis kommer höra till dem eftersom jag vill ha närmsta bvc nu när jag är hemma utan bil... Känns rent ut sagt förjävligt, om man nu skulle behöva ha vc-kontakt för bebis. Så jag förstår dina farhågor.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-13 16:25:34 följande:

hooho... då har du nåt att läsa in dig på med tanke på alla dina krämpor som du har! Hittade denna korta info: idrottsskadeguiden.se/tejpning/

Men det finns massor av fördelar och användningsområden för att tejpa! (förutom att den är väldigt färgglad så att man blir glad av att se den!

Här är mer specifik användning av nån som har mammamage: uppochhoppa.se/gravidtraning/laget-med-mammamagen/

Åh gud, haha! Ja då har jag att läsa, får kolla när jag är vid datorn och kan följa länkar!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)