• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Elma
    amalie79 skrev 2016-01-13 18:44:22 följande:

Idag är känslorna verkligen all over the place. Amningshormonerna rusar nu när mjölken runnit till och jag gråter värre än Arvid, för han gråter knappt alls än, bara äter och sover.

....

Snälla säg att lite av detta lättar snart. Vet knappt var jag ska göra av allt jag känner stundtals :)

Och så gråter man för att man gråter. Och det känns bara för tragiskt så då kommer det ännu mer tårar! O ont gör det här och där. Underlivet ser ut som en babianrumpa och vem gråter inte då? Mjölken sprutar hit och dit eller kommer inte alls. Precis när man äntligen håller på att somna ja då bara måste man kolla att bebisen verkligen andas, inte fryser eller är för varm. Men ja det blir bättre! Efter ett tag är man nästan som en normal människa igen som stolt kör barnvagnen framför sig (men kollar lite extra då och då att allt är bra med liten).
  • Elma
    qatteriin skrev 2016-01-13 20:35:37 följande:

Nej precis. Och de dricker aldrig mycket så jag är inte orolig för hur de skulle kunna vara barnvakter (eller som sagt ens köra hit i tid) men det blir ju bra frustrerande... Och nu ligger jag här med världens mensvärk och känner att det nästan hade varit roligt att ringa till dem och säga att eeeeeh jo det är nog på g! Fast det tror jag inte det är så jag ska nog inte ropa varg, haha.

Usch för att vara sjukskriven. Jag är så glad över att må bra även om jag blev lite gnällig av hostan och sömnbristen då...

Ja just den där biten att veta när barnvakt verkligen behövs oroar jag mig för. Vill ju inte de ska behöva slänga sig iväg om det är falsklarm. Samtidigt vill jag in i god tid och få behandling för att minska infektionsrisk (GBS), knepigt!

Om det är på gång för dig nu så hoppas jag det max blev ett litet litet glas vin för barnvakten ;)
  • qatteriin
    Elma skrev 2016-01-13 20:48:51 följande:

Usch för att vara sjukskriven. Jag är så glad över att må bra även om jag blev lite gnällig av hostan och sömnbristen då...

Ja just den där biten att veta när barnvakt verkligen behövs oroar jag mig för. Vill ju inte de ska behöva slänga sig iväg om det är falsklarm. Samtidigt vill jag in i god tid och få behandling för att minska infektionsrisk (GBS), knepigt!

Om det är på gång för dig nu så hoppas jag det max blev ett litet litet glas vin för barnvakten ;)

Haha pappa skickade en printscreen av "alkometern" i telefonen som räknade med att alkoholen skulle vara ur blodet kl 22, hahaha! Ja fan vet. Den där slemproppen som jag tjatat om att jag aldrig sett visade delar av sitt fula tryne när jag var på toa förut iaf.

Ja det är knepigt att veta. Vi har max 10 minuter till sjukhuset så när de väl kommit hit är det helt lugnt, de har 25 minuter att köra hit men det hänger ju också på hur redo de är att åka. Sånt här behövde man minsann aldrig tänka på med första barnet!! Läskigt med GBS, jag önskar de tog prover på det på rutin så man visste... sist fick jag antibiotika pga långvarig vattenavgång så det löste sig ju ändå för oss men den här gången har jag oroat mig lite för det.
  • Elma
    qatteriin skrev 2016-01-13 20:55:55 följande:

Haha pappa skickade en printscreen av "alkometern" i telefonen som räknade med att alkoholen skulle vara ur blodet kl 22, hahaha! Ja fan vet. Den där slemproppen som jag tjatat om att jag aldrig sett visade delar av sitt fula tryne när jag var på toa förut iaf.

Ja det är knepigt att veta. Vi har max 10 minuter till sjukhuset så när de väl kommit hit är det helt lugnt, de har 25 minuter att köra hit men det hänger ju också på hur redo de är att åka. Sånt här behövde man minsann aldrig tänka på med första barnet!! Läskigt med GBS, jag önskar de tog prover på det på rutin så man visste... sist fick jag antibiotika pga långvarig vattenavgång så det löste sig ju ändå för oss men den här gången har jag oroat mig lite för det.

Haha låter som en pappa med humor iaf! 22 ska du nog klara dig till trots slempropp (nästan så jag blev avis att du sett den nu, inget sånt här ännu)

Jag kan i värsta fall gå till sjukhuset på en kvart men barnvakten är över en timme bort, eller ännu mer beroende på vem som kan (om någon). Ja med första barnet var det mest spännande när och hur det skulle sätta igång. Nu ser jag mest mammas arbetsschema framför mig...

Hade inte hört talas om GBS innan men 11 dagar på neo uppmärksammade mig om det. Det gick bra iaf! Men är självklart orolig att det ska bli så igen.
  • WiMe06

Quatterin - åh härliga slempropp, välkommen ut, haha! Ett tecken iallafall, inte många dagar till bf nu

• qatteriin
    Elma skrev 2016-01-13 21:05:07 följande:

Haha låter som en pappa med humor iaf! 22 ska du nog klara dig till trots slempropp (nästan så jag blev avis att du sett den nu, inget sånt här ännu)

Jag kan i värsta fall gå till sjukhuset på en kvart men barnvakten är över en timme bort, eller ännu mer beroende på vem som kan (om någon). Ja med första barnet var det mest spännande när och hur det skulle sätta igång. Nu ser jag mest mammas arbetsschema framför mig...

Hade inte hört talas om GBS innan men 11 dagar på neo uppmärksammade mig om det. Det gick bra iaf! Men är självklart orolig att det ska bli så igen.

Ja det förstår jag, skönt att det gick bra men så läskigt det är! En kompis fick sin bebis för tidigt sannolikt pga gbs, när jag väntade sonen, så innan dess hade jag ingen aning. Men det är bra att man kan få behandling när man känner till det!

Haha ja han har humor, min far. Det är så vansinnigt skönt att ha mina föräldrar så nära känner jag nu. När vi bodde i Gbg hade vi lika kort till makens föräldrar men dem hade jag inte kunnat vara lika säker på, så det här är en klar fördel.

Ja den där jäkla slemproppen betyder ju antagligen inte så mycket, mer än kanske att jag byggde tågbana lite för intensivt, haha! Vi får väl se. Haha ja när pappa skickat den där printscreenen så svarade jag att det borde vara lugnt eftersom de flesta förlossningar startar på natten eller tidig morgon. Fick till svar "då ses vi kl 6", hahhaha!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-13 21:10:31 följande:

Quatterin - åh härliga slempropp, välkommen ut, haha! Ett tecken iallafall, inte många dagar till bf nu

Nä inte många alls! Och bf enligt sista mens är ju i morgon, så...
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-13 20:55:55 följande:

Åh har slemproppen gått nu :) perfekt då blir det säkert bebis till eller innan helg! Håller tummarna!! :)
  • Elma
    qatteriin skrev 2016-01-13 21:12:11 följande:

Ja det förstår jag, skönt att det gick bra men så läskigt det är! En kompis fick sin bebis för tidigt sannolikt pga gbs, när jag väntade sonen, så innan dess hade jag ingen aning. Men det är bra att man kan få behandling när man känner till det!

Haha ja han har humor, min far. Det är så vansinnigt skönt att ha mina föräldrar så nära känner jag nu. När vi bodde i Gbg hade vi lika kort till makens föräldrar men dem hade jag inte kunnat vara lika säker på, så det här är en klar fördel.

Ja den där jäkla slemproppen betyder ju antagligen inte så mycket, mer än kanske att jag byggde tågbana lite för intensivt, haha! Vi får väl se. Haha ja när pappa skickat den där printscreenen så svarade jag att det borde vara lugnt eftersom de flesta förlossningar startar på natten eller tidig morgon. Fick till svar "då ses vi kl 6", hahhaha!

Låter som om ni har en plan där, kl 6 imorgon blir en bra tid! ;)

Får bygga duplo imorgon och se om det lockar fram slempropp för mig! Känns lite dumt att börja skramla med det nu när dottern somnat ;)

Eller vänta nu, barnvakten jobbar då. Blir duplo först på lördag tror jag.
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-13 21:18:22 följande:

Åh har slemproppen gått nu :) perfekt då blir det säkert bebis till eller innan helg! Håller tummarna!! :)

Ah jag lägger inte så stor vikt vid det, men lite kul att få ha sett den (eller en del av den, men ganska stor var den) när jag nu aldrig gjort det förr, haha.
    Elma skrev 2016-01-13 21:23:37 följande:

Låter som om ni har en plan där, kl 6 imorgon blir en bra tid! ;)

Får bygga duplo imorgon och se om det lockar fram slempropp för mig! Känns lite dumt att börja skramla med det nu när dottern somnat ;)

Eller vänta nu, barnvakten jobbar då. Blir duplo först på lördag tror jag.

Haha ja gud bäst att inte bygga för mycket när man inte har barnvakt!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)