• Anonym (TS)

sluta hata Islam!

Jag börjar bli trött på alla som jämt skriver skit om islam och muslimer. Trådar spammas med länkar till islamhatare och diskussioner om muslimer som vill ta över världen får mig att vilja kräkas!
    Kan inte alla köpa sig en koran och läsa den istället för att leta "fakta" på islamfientliga sidor?
    Varför är alla så rädda för muslimer?

• Svar på tråden sluta hata Islam!
  • Anonym (jo)
    Ramborg Persdotter skrev 2015-04-28 20:43:08 följande:

Japp! Mitt hat till islam tar inte så stor plats. Det går inte annat än att avsky denna hemska, onda ideologi. 

Det är folket du ska hata faktiskt som utövar saker fel .
  • seriösanvändare

Jag hatar inte islam, men jag ogillar islam och det kommer jag att göra tills jag dör. Det tar inte så stor plats i mitt liv så ingen behöver oroa sig för att jag går omkring och "hatar"

Sen ogillar jag givetvis inte alla muslimer bara för att jag är kritisk till deras religion.

Jag har inte mycket till övers för någon av de abrahamitiska religionerna för övrigt.

Och ja, jag vet vad islam står för. Inte i detalj, men på ett ungefär. Jag behöver alltså inte "läsa på" för att inse att jag och islam har många värderingar (inte alla, men många) som är HELT väsenskilda.

Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • Kereza
    Aniiee skrev 2015-04-28 19:43:46 följande:
    Hallå, där! Nu ska du inte nedvärdera människans bästa vän! Hundar är för det mesta väldigt trevliga och renliga djur. Inte lika renliga som grisar, men ändå =)
    Nä, sant det - och det jävligaste är ju att jag VET att jag reagerar helt uppåt väggarna...jag bara tycker så våldsamt illa om religion :( 
  • Anonym (dumheter)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-28 08:33:54 följande:
    Religionen förespråkar inte djurplågeri. Att slakta djur och tömma kroppen på blod har folk alltid gjort. Det är inte djurplågeri om det går rätt till.
    Jo, det är djurplågeri. Punkt.
    Att människor alltid gjort så är inte heller ett argument.

Alltså: det går INTE att acceptera en religion som förespråkar djurplågeri.
  • Anonym (anonym)

Det är dumt o säga saker som ni vet inte om Islam

• Ramborg Persdotter
    Anonym (anonym) skrev 2015-04-28 22:36:18 följande:

Det är dumt o säga saker som ni vet inte om Islam

Utveckla gärna med exempel! 
  • Anonym (Ojoj)
    Anonym (Fy) skrev 2015-04-28 12:29:09 följande:
    Alla? Nej, alla förutom en (exkludera inte tack, han mådde redan dåligt av det).

Dessutom är imamer i Sverige skit, antagligen inte ens utbildade. Varför skulle imamer i Sverige representera Islam?
    Har länken till dig här, där kan du ju läsa själv. Varsågod.
    www.svt.se/ug/muslimska-ledare-uppmanar-kvinnor-till-underkastelse

Det är ju knappast Sveriges ansvar att utbilda varje imam, majoriteten av människorna som bor här är ju kristna. 
Svar på tråden sluta hata Islam!