• Anonym (TS)

sluta hata Islam!

Jag börjar bli trött på alla som jämt skriver skit om islam och muslimer. Trådar spammas med länkar till islamhatare och diskussioner om muslimer som vill ta över världen får mig att vilja kräkas!
    Kan inte alla köpa sig en koran och läsa den istället för att leta "fakta" på islamfientliga sidor?
    Varför är alla så rädda för muslimer?

• Svar på tråden sluta hata Islam!
  • Anonym (Läspå)

Hata är ett starkt ord men jag kommer aldrig dela den religionen med dig/er. Varför? Bla hur kvinnosynen är. 1 röst ifrån två kvinnor räknas som 1 röst. Kvinnans rättigheter är långt ifrån den västländska kulturen. Läs om Mohammeds självbiografi före/efter , jag tror ingen vill dyrka en sån människa som tycker det är helt okej att mörda folk som inte tror på hans tro. Så innan du uttalar dig TS läs dessa självbiografier & sen kan du gärna säga vad du tycker efter att ha läst böckerna.

Jag är född i den Kristina religionen men jag är inte ett dugg troende. Jag tycker religion har skapat problem, förtryck för alla människor i alla tider. Finns inget bra alls med det.

• Aniiee
    Anonym (Ojoj) skrev 2015-04-28 01:36:09 följande:
    Och att islam tillåter månggifte då? Att mannen faktiskt får vara gift med upp till fyra fruar samtidigt, om han nu behandlar alla likadant, du tycker att det inte är förtryck?

Antar att kvinnorna inte får vara gifta med upp till fyra män samtidigt?
    Upp till fyra fruar, fria eller slavar, står det ordagrant i Koranen...
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Anonym (TS)
    Anonym (1 anledning) skrev 2015-04-28 00:19:01 följande:

Människor har alltid ätit kött, vi är allätare. Hur kan man använda bedövning när det inte ens är uppfunnet? NU finns det och därför BÖR det användas. 

Vi har hårda regler i Sverige när det kommer till hur vi behandlar djur, och hur de ska slaktas. Men visst finns det äckliga idioter till människor och djurhållare som missköter det, tyvärr. Jag avskyr de människorna också. 

Att skära halsen av ett djur och se hur de står och ser helt vettskrämda ut i flera minuter är riktigt jävla VIDRIGT, tycker så jävla synd om djuren som ska behöva känna den smärtan/stressen... känna och se sitt egna blod pumpa ur halsen, levande. Fyfan så jävla makabert det är. Och sedan att i princip alla muslimer tycker att det är rätt, omänskligt. 

Ni får utöva en religion mest hurfan ni vill, så länge ni inte påverkar andra. Håll religion för er själva och utöva den själva. Låt inte människor/djur lida för något NI tror på. 

Men kött som är halal här i Sverige har slaktats i enlighet med svensk lagstiftning dvs med bedövning.

Så du anser att människor har plågat djur i alla tider fram tills idag? Jag anser inte att djuren lever ett värdigt liv idag. Köttindustrin är djurplågeri för djuren ses bara som mat och inget annat.
  • Anonym (TS)
    Anonym (dumheter) skrev 2015-04-28 00:26:47 följande:

Nu finns bedövning. Att inte använda det är naturligtvis djurplågeri.

Att djur plågas även på andra håll inom djurindustrin, är inte på något sätt ett försvar för halalslakt. Två fel gör inte ett rätt.

Det går inte att försvara en religion som förespråkar att djur plågas i onödan.

Religionen förespråkar inte djurplågeri. Att slakta djur och tömma kroppen på blod har folk alltid gjort. Det är inte djurplågeri om det går rätt till.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Ojoj) skrev 2015-04-28 01:36:09 följande:

Och att islam tillåter månggifte då? Att mannen faktiskt får vara gift med upp till fyra fruar samtidigt, om han nu behandlar alla likadant, du tycker att det inte är förtryck?

Antar att kvinnorna inte får vara gifta med upp till fyra män samtidigt?

Nu gifter sig inte majoriteten med fler än en ändå. Och en kvinna har rätt att begära skilsmässa och lämna honom om han har gift sig med en till.

Att det fortfarande tillämpas har med socioekonomiska faktorer. Att han inte ska kunna skilja sig från sin fru och gifta om sig i ett samhälle där en kvinna kanske inte har någon annanstans att ta vägen. Det skulle vara orättvist mot henne om han lämnade henne och hon då skulle hamna på gatan. Då får han fortsätta försörja henne och ge henne tak över huvudet istället
  • Anonym (TS)
    Anonym (Hatar religion) skrev 2015-04-28 07:24:51 följande:

Kanske inte helt ointelligenta, men definitivt obildade! Med utbildning minskar religioners betydelse.

Jag är högutbildad och tror på Gud. Och alla muslimska länder har skolor och universitet. Och det finns även västerländska länder som USA tex som är religiösa så utbildning är ingen faktor.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Läspå) skrev 2015-04-28 07:55:08 följande:

Hata är ett starkt ord men jag kommer aldrig dela den religionen med dig/er. Varför? Bla hur kvinnosynen är. 1 röst ifrån två kvinnor räknas som 1 röst. Kvinnans rättigheter är långt ifrån den västländska kulturen. Läs om Mohammeds självbiografi före/efter , jag tror ingen vill dyrka en sån människa som tycker det är helt okej att mörda folk som inte tror på hans tro. Så innan du uttalar dig TS läs dessa självbiografier & sen kan du gärna säga vad du tycker efter att ha läst böckerna.

Jag är född i den Kristina religionen men jag är inte ett dugg troende. Jag tycker religion har skapat problem, förtryck för alla människor i alla tider. Finns inget bra alls med det.

Eftersom profeten Muhammed inte skrev en självbiografi så känner inte jag att jag vill läsa vad en islamofob eventuellt har skrivit och kallat för självbiografi om profetens liv.

Profeten Muhammed mördade ingen så det där stämmer verkligen inte
  • Anonym (TS)
    Aniiee skrev 2015-04-28 08:14:13 följande:

Upp till fyra fruar, fria eller slavar, står det ordagrant i Koranen...

Ja och bara det att det står så visar på att koranen inte ska läsas bokstavligt. Det är en historisk händelse ja
  • Anonym (Hatar religion)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-28 08:41:19 följande:
    Jag är högutbildad och tror på Gud. Och alla muslimska länder har skolor och universitet. Och det finns även västerländska länder som USA tex som är religiösa så utbildning är ingen faktor.
    Att det finns högutbildade inom islam vet jag, dom använder ofta sin utbildning att förtrycka folket ytterligare, men dom är i en absolut minoritet av alla troende. Lägre bildning innebär större sannolikhet att tro på sagor
  • Anonym (TS)
    Anonym (Hatar religion) skrev 2015-04-28 08:54:30 följande:

Att det finns högutbildade inom islam vet jag, dom använder ofta sin utbildning att förtrycka folket ytterligare, men dom är i en absolut minoritet av alla troende. Lägre bildning innebär större sannolikhet att tro på sagor

Så varför är folk religiösa i USA då? Där har du tom presidenterna som pratar om Gud? Är inte dom utbildade menar du?

Nä högutbildade använder inte sin utbildning till att förtrycka nån och de är inte en minoritet. Det finns allt från läkare och ingenjörer till politiker och forskare som är religiösa och de förtrycker ingen. Tvärtom så är det dom outbildade som förtrycker folk anser jag
Svar på tråden sluta hata Islam!