• Anonym (TS)

sluta hata Islam!

Jag börjar bli trött på alla som jämt skriver skit om islam och muslimer. Trådar spammas med länkar till islamhatare och diskussioner om muslimer som vill ta över världen får mig att vilja kräkas!
    Kan inte alla köpa sig en koran och läsa den istället för att leta "fakta" på islamfientliga sidor?
    Varför är alla så rädda för muslimer?

• Svar på tråden sluta hata Islam!
  • Anonym (Håller med)

[quote=75220250][quote-nick]Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-04-27 22:38:00 följande:[/quote-nick]

Folk som reser och kvinnan som ska gå med på det?

kan dessa folk som reser inte vara kvinnor? Kan dessa personer som går med på det inte vara män?

Hade du kunnat uttrycka dig såhär istället?

"Kvinnor som reser eller pluggar utomlands och vill ha ett förhållande men inte ett varaktigt då ska kunna göra det legitimt utan att begå synd. Och männen ska så klart gå med på det!"

[/

Exakt, mycket bra fråga!

• Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-27 22:51:00 följande:
    Fast jag tycker inte man ska döma islam genom att kolla på utövarna.
    Fast va? En religion ÄR sina utövare!

Om ingen var muslim skulle islam inte finnas. Därför är det enda sättet man kan "döma/lära sig" en religion genom att titta på utövarna, både de bra och de dåliga. För alla säger ju att just de gör rätt.

Jag ger dig respekt som medmänniska, jag ger din tro och rätt till din egen tro respekt, men jag måste inte respektera din religion. Din religion får jag tycka precis vad jag vill om, och det är inte respektlöst mot dig, alls.
    För jag antar att du tror att jag kommer att hamna i helvetet när jag dör och plågas i all evighet för att jag inte tror?

• Anonym (TS)
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-04-27 23:06:42 följande:

Fast va? En religion ÄR sina utövare!

Om ingen var muslim skulle islam inte finnas. Därför är det enda sättet man kan "döma/lära sig" en religion genom att titta på utövarna, både de bra och de dåliga. För alla säger ju att just de gör rätt.

Jag ger dig respekt som medmänniska, jag ger din tro och rätt till din egen tro respekt, men jag måste inte respektera din religion. Din religion får jag tycka precis vad jag vill om, och det är inte respektlöst mot dig, alls.

För jag antar att du tror att jag kommer att hamna i helvetet när jag dör och plågas i all evighet för att jag inte tror?

Jag har aldrig haft en tanke på vem som kommer hamna var efter döden. Ingen aning om varken mig eller dig eller nån annan. Jag tror inte att alla som inte är muslimer kommer "hamna i helvetet" nej. Och religionen säger inte så heller.

Finns en hadith om profeten Muhammed.

Han sa: en religiös muslimsk kvinna hamnade i helvetet för att hon låste in en katt i sitt hem och gav den varken mat eller släppte ut den så den kunde hitta mat på egen hand.

Sen sa han: en prostituerad kvinna hamnade i himlen för att hon såg en törstig hund och gav den vatten.

Så hur man lever spelar roll. Religion är inte en fribiljett precis.

För att döma en religion efter utövarna så måste alla utövare följa läran till punkt och pricka och det gör dom inte. Alla felar vi och om mina fel ska uppfattas som islams fel så ställs det orimliga krav på muslimerna faktiskt
  • Anonym (1 anledning)

Finns 1 anledning som gör att jag avskyr islam.

Halal - HEMSKT djurplågeri och alla muslimer äter bara halal, de tycker alltså att detta sätt att döda djuren på är rätt. Blir illamående när jag tänker på det.

• Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-27 23:30:15 följande:
    För att döma en religion efter utövarna så måste alla utövare följa läran till punkt och pricka och det gör dom inte. Alla felar vi och om mina fel ska uppfattas som islams fel så ställs det orimliga krav på muslimerna faktiskt
    Du missuppfattar ju!

Om ingen var muslim, skulle islam då finnas?

Svar Nej.

Alltså är alla muslimer islam och islam är alla muslimer. Skit samma vilka som gör rätt och vilka som gör fel. För alla världens muslimer är islam.

Islam är ingenting utan dess anhängare. Anhängarna visar därför vad som är religionen.

Jag ställer inga krav alls på muslimer, varför skulle jag? Lev som du vill.

Detta kan givetvis appliceras på alla religioner i världen.
  • Anonym (TS)
    Anonym (1 anledning) skrev 2015-04-27 23:44:35 följande:

Finns 1 anledning som gör att jag avskyr islam.

Halal - HEMSKT djurplågeri och alla muslimer äter bara halal, de tycker alltså att detta sätt att döda djuren på är rätt. Blir illamående när jag tänker på det.

Men hur har man gjort med djurslakt i alla tider innan det här med bedövning kom till? Jag vet inte om djurslakt är djurplågeri och om djur alltid har blivit plågade fram till dagens köttindustri.

Jag tycker tvärtom faktiskt. Köttindustrin är djurplågeri där djur plågas och behandlas som mat hela sitt liv och SEN får en bedövning innan slakten för att inte plågas. Har du sett filmer från köttindustrin? Djur som inte ens får plats att ligga ner? Kycklingar som plågas hela sina liv? Enligt islam är djurplågeri strängt förbjudet och jag visade på en hadith i förra exemplet. Djur är också Guds skapelse och djuren har en själ och det är därför de vänds mot mecka vid slakt.
  • Anonym (1 anledning)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-28 00:03:45 följande:
    Men hur har man gjort med djurslakt i alla tider innan det här med bedövning kom till? Jag vet inte om djurslakt är djurplågeri och om djur alltid har blivit plågade fram till dagens köttindustri.

Jag tycker tvärtom faktiskt. Köttindustrin är djurplågeri där djur plågas och behandlas som mat hela sitt liv och SEN får en bedövning innan slakten för att inte plågas. Har du sett filmer från köttindustrin? Djur som inte ens får plats att ligga ner? Kycklingar som plågas hela sina liv? Enligt islam är djurplågeri strängt förbjudet och jag visade på en hadith i förra exemplet. Djur är också Guds skapelse och djuren har en själ och det är därför de vänds mot mecka vid slakt.

Människor har alltid ätit kött, vi är allätare. Hur kan man använda bedövning när det inte ens är uppfunnet? NU finns det och därför BÖR det användas. 

Vi har hårda regler i Sverige när det kommer till hur vi behandlar djur, och hur de ska slaktas. Men visst finns det äckliga idioter till människor och djurhållare som missköter det, tyvärr. Jag avskyr de människorna också. 

Att skära halsen av ett djur och se hur de står och ser helt vettskrämda ut i flera minuter är riktigt jävla VIDRIGT, tycker så jävla synd om djuren som ska behöva känna den smärtan/stressen... känna och se sitt egna blod pumpa ur halsen, levande. Fyfan så jävla makabert det är. Och sedan att i princip alla muslimer tycker att det är rätt, omänskligt. 

Ni får utöva en religion mest hurfan ni vill, så länge ni inte påverkar andra. Håll religion för er själva och utöva den själva. Låt inte människor/djur lida för något NI tror på. 

• Anonym (dumheter)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-28 00:03:45 följande:

Nu finns bedövning. Att inte använda det är naturligtvis djurplågeri.

Att djur plågas även på andra håll inom djurindustrin, är inte på något sätt ett försvar för halalslakt. Två fel gör inte ett rätt.

Det går inte att försvara en religion som förespråkar att djur plågas i onödan.
  • Anonym (Ojoj)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-27 22:30:11 följande:

Ja absolut så kommer män undan med en hel del när det är dom som sitter i maktpositioner och när det är dom som bestämmer hur koranen ska tolkas. Kvinnor förtrycks oavsett religion men islam förtrycker inte nån anser jag. Alla har fått sina rättigheter inom islam. Det är när samhället och tiden ändras som man kan diskutera om ett antal regler fortfarande ska gälla eller inte.

Shia har tillfälliga äktenskap. De stödjer sig på en hadith från profeten Muhammed. Männen var på den tiden i krig och kriget var långdraget. Männen ville inte begå synd då och ha utomäktenskapliga förhållanden med kvinnor. Då sa profeten till dom att de kunde ha tillfälliga äktenskap och ge kvinnorna sina rättigheter med brudpeng försörjning uppehälle legitimitet till eventuella barn och tre månader betänketid efter upplösningen av äktenskapet. Det fick dom göra under det speciella kriget och därefter blev det förbjudet. Men enligt shia så förbjöds det inte och därför här de det idag. Tanken idag är väl att folk som reser eller pluggar utomlands och vill ha ett förhållande men inte ett varaktigt då ska kunna göra det legitimt utan att begå synd. Och kvinnan ska så klart gå med på det

Och att islam tillåter månggifte då? Att mannen faktiskt får vara gift med upp till fyra fruar samtidigt, om han nu behandlar alla likadant, du tycker att det inte är förtryck?

Antar att kvinnorna inte får vara gifta med upp till fyra män samtidigt?
  • Anonym (Hatar religion)
    Anonym (TS) skrev 2015-04-27 22:07:39 följande:
    Fast utövarna är många. Muslimer är vanliga människor precis som dig. Att de tror på Gud gör inte dom till ointelligenta. Det har blivit en hetsjakt på muslimer och jag förstår inte varför.

Läs koranen. Förstå budskapet och då kanske man börjar respektera sina medmänniskor mer oavsett vilken tro de har
    Kanske inte helt ointelligenta, men definitivt obildade! Med utbildning minskar religioners betydelse.
Svar på tråden sluta hata Islam!