Anonym (TS) skrev 2015-04-28 00:03:45 följande:
Men hur har man gjort med djurslakt i alla tider innan det här med bedövning kom till? Jag vet inte om djurslakt är djurplågeri och om djur alltid har blivit plågade fram till dagens köttindustri.
Jag tycker tvärtom faktiskt. Köttindustrin är djurplågeri där djur plågas och behandlas som mat hela sitt liv och SEN får en bedövning innan slakten för att inte plågas. Har du sett filmer från köttindustrin? Djur som inte ens får plats att ligga ner? Kycklingar som plågas hela sina liv? Enligt islam är djurplågeri strängt förbjudet och jag visade på en hadith i förra exemplet. Djur är också Guds skapelse och djuren har en själ och det är därför de vänds mot mecka vid slakt.
Människor har alltid ätit kött, vi är allätare. Hur kan man använda bedövning när det inte ens är uppfunnet? NU finns det och därför BÖR det användas.
Vi har hårda regler i Sverige när det kommer till hur vi behandlar djur, och hur de ska slaktas. Men visst finns det äckliga idioter till människor och djurhållare som missköter det, tyvärr. Jag avskyr de människorna också.
Att skära halsen av ett djur och se hur de står och ser helt vettskrämda ut i flera minuter är riktigt jävla VIDRIGT, tycker så jävla synd om djuren som ska behöva känna den smärtan/stressen... känna och se sitt egna blod pumpa ur halsen, levande. Fyfan så jävla makabert det är. Och sedan att i princip alla muslimer tycker att det är rätt, omänskligt.
Ni får utöva en religion mest hurfan ni vill, så länge ni inte påverkar andra. Håll religion för er själva och utöva den själva. Låt inte människor/djur lida för något NI tror på.