• Anonym (HON)

SLUTA SÄG HEN!

Gud vad alla skriver HEN hela tiden! Sluta vara politiskt korrekta och skrev HAN, HON  eller h*n.

Hen är en HÖNA. Hen = könslös skuggfigur från Sverige.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-07 11:59
    Vill tillägga att "hen" är ett passande ord inom tex brottsmål, myndigheter, hbtq (om dom själva vill det) och liknande men "henna" grannar, personen bakom kassan på ICA, vikarien, läraren, handledaren osv. Varför sträva efter att göra folk könslösa?
    "Jag mötte grannen på innegården idag, hen frågade hur du mådde" - det gillar jag inte. Varför censurera en person på det sättet?

Detta är vad jag tycker personligen och det är inget seriöst hat mot ordet, okej? Men alla får ju såklart tycka vad DOM vill men JAG gillar inte hen i onödan iaf och hoppas det bara används där det gör riktig nytta som de exempel jag gav i början.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-07 12:00
    En sak till: Att hen är en höna är med lite humor, ok? Det är inget man måste ifrågasätta på blodigt allvar utan jag syftar på att ordet låter larvigt överlag. Så lämna gärna hönan i ladan och gå vidare på den punkten, tack!
  • Svar på tråden SLUTA SÄG HEN!
  • Anonym (Wildrat)

Hen, hen, hen, hen.

Ett av de mer praktiska orden som kommit de senaste åren. Hen som skrivit denna tråd har full rätt att inte tycka det men nu är det här och jag tänker fortsätta använda det.

• uglygodcilla81

Det påminner ju mycket om ordet "en" som använts av många ändå! "En kan väl inte göra så.." Typ ?? steget till hen är perfekt! Ett bra ord istället för "han eller hon"!

• Anonym (Heja hen)

För vissa är hen nåt att jämföra med världssvälten. Va jobbigt det måste vara att vara bakåtsträvare. Tiderna förändras, språket utvecklas och vi måste följa med tiden. Språket har alltid kommit med nya ord då och då. Hen är ett skitbra ord och väldigt användbart. Dessutom finns det människor som har ett stort behov av detta ord så va lite öppenhjärtlig och visa respekt. Dessutom så är ju ordet med i vår ordlista. Bara att släppa på skitnödigheten nu.

• Anonym (myran)

Det är bra att hen finns. Tidigare kunde det vara svårt när man inte visste om det var en han eller en hon. Ännu svårare är det i det finska språket där det inte finns han/hon, där får man alltid gissa.

• Anonym (håller med)

håller med ts.
    hen används även för allt folk och vem fan vill bli kallad könsneutral?

• Stinen10

Jag är en kvinna och vill bli benämnd som hon.

Folk får kalla sig vad dom vill men skulle någon kalla min dotter eller son för hen så skulle jag bli förbannad. Dottern är en hon och sonen en han, inget fel med det...

• Donum
    Stinen10 skrev 2015-05-01 11:00:04 följande:

Folk får kalla sig vad dom vill men skulle någon kalla min dotter eller son för hen så skulle jag bli förbannad. Dottern är en hon och sonen en han, inget fel med det...

Om könet är okänt så är det tveklöst trevligare med hen än den.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anghammarad

Fast av ditt nick här på FL så är det omöjligt att avgöra om du är man eller kvinna. Är det då bättre att jag i ett inlägg chansar och refererar till dig som "han" istället för "hen"
  • Anghammarad

Men jag håller med om att det är rätt fjantigt med inlägg som som man ser ibland typ. "Min son ville äta glass på museet men hen fick inte det för vakten."
  • Grande Rock
    Anonym (01) skrev 2015-04-30 18:16:47 följande:
    Vi ska vara stolta över att vara välskapta människor
    Du menar förstås välskapta män och kvinnor.

Människor är precis lika könsneutralt och förkastligt som hen.
    Be-bop-a-lula hela jävla dan
Svar på tråden SLUTA SÄG HEN!