Inlägg från: Fru Höstlöv |Visa alla inlägg
  • Fru Höstlöv

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Linda1976
    Hon kanske tycker Quorn är nyttigare för att det är vegetariskt.
    Vilket det tydligen inte är om det finns äggvita i det. Det visste inte jag.

• Fru Höstlöv

Jo, om det inte slängs några mikrovågsugnar från balkonger är det helt enkelt inte bra TV.

Synd att din vikt inte har gått ner så mycket, men det beror nog på bageln, så nästa vecka blir nog mycket bättre ska du se.

• Fru Höstlöv

Linda,
    kom ihåg att äta Quorn i så fall och inte kyckling, eftersom det senare är så fett.

• Fru Höstlöv

Jag säger inte till alla att jag går på Cambridge, för det tycker jag är min ensak.
    Men när jag var på ett kalas, sa jag till värdinnan, (som egentligen borde vara den enda som bryr sig om man äter eller inte,) att jag inte skulle äta smörgåstårta och vanlig tårta för att jag gick på diet just nu.
    Hon var väldigt förstående och frågade om jag ville ha en frukt istället men nöjde sig med ett "nej tack, det är bra ändå" från min sida.

Den gången kände jag värdinnan, när jag nästan gång var på födelsekalas där det serverades först lunch, sen middag, kaffe och tårta och senare på kvällen glass med chokladsås och frukt, ost och kex. Då kände jag inte värdinnan men gav henne ändå komplimanger vad god soppan såg ut, luktade jättegott och så vidare. Det och att jag "tyvärr gick på diet" nöjde hon sig med.

Då var det jobbigt att sitta och tugga på min bar som jag åt istället för soppan, man känner sig lite utanför när man är den enda som inte äter. Men man kan ju vara en del av samtalet ändå.

Snusfia
    Det gäller att vara stark idag. Motivera dej själv innan du går till bebisgruppen, att vad än det bjuds för gott ska du inte bryta kuren. Om du äter kommer du antagligen få en mindre viktminskning den här veckan och kanske behöver gå en vecka till på CK för att nå ditt mål. Om du inte äter, är du klar en vecka tidigare och får äta då.
    Skit i om dom andra mammorna bryr sig om du inte äter av deras godsaker, det här är ditt race och dom kommer inte bli dödligt sårade eller sura om du tackar nej.

Pep pep peppningar, till alla i tråden.
  • Fru Höstlöv

Mella72
    Jag fuskväger mig nästan varje dag. Jag är beroende.
    Idag hade jag gått ner 0.1kg, ibland har jag gått ner 0.5kg och nån gång har jag gått upp något hekto!!! Förvånad Så det varierar väldigt mycket från dag till dag. Vet dock inte vad det beror på, kanske vattnet? För ibland när jag har promenerat duktigt tar vågen ett jätteskutt och ibland säger den ingenting.

• Fru Höstlöv

Snusfia,
    Jag tror att dom har sett att du har blivit mycket smalare med kanske inte vill säga något angående din vikt utifall du skulle ta illa upp.
    Jag skulle själv aldrig kommentera någon annans vikt om jag inte kände personen väldigt bra. Jag tycker inte att det är ofint, men det är väl den svenska blygheten antar jag?
    Men dom har säkert sett det och tycker du är jätteduktig, liksom vi tycker att du är jätteduktig!

Pep pep peppningar, till alla i tråden.
  • Fru Höstlöv

Mella72
    Skrattar högt för mig själv vid tanken på din lilla knatte, flåsandes på cykeln, "som mamma".

• Fru Höstlöv

Vassego. Tycker det här är en sån trevlig tråd, eftersom vi tar hand om varandra.

• Fru Höstlöv

Inte sen i förrgår när hon "skällde" på Linda för att hon ätit barnmat.

• Fru Höstlöv

Nästan alla offline, men jag slänger mig in ändå.

Nu har jag varit hos tandläkaren, dumma kronor, kalaset kostade nästan 7000kr och tog 1½h. Jag glömde helt att ta min shake innan jag hade min tid och gick till tandläkaren. Kände mig väldigt matt på ditvägen (gick, tog 35min) sen när jag låg djupt tillbakalutat i stolen så somnade både fötter och armarna plus att jag mådde jätteilla. I slutet av tiden låg jag och skakade i stolen och jag orkade inte gå hem, utan gick till vår "riktiga" lägenhet som ligger närmare (5 min gångväg) och somnade i soffan i två timmar innan sambon ringde och frågade vart jag var och hämtade mig med bilen.

Någon som varit med om något liknande? Min sambo sa att jag kanske håller på att bli sjuk. Jag har aldrig känt så här någon gång innan under den rena kuren iaf.

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III