• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • strawberri
    WiMe06 skrev 2015-10-20 06:22:01 följande:

Det förstår jag verkligen nej, men det är ju bra om det funkar för er utan den biten den här tiden, man ska lyssna på sig själv vad som känns rätt. Vilken vecka är du nu?

Ja precis även om man saknar det så är det ju viktigast att man själv känner efter och istället avvaktar med myset :) jag är i v 31 nu 30+3 vilken vecka är du i nu? :)
  • JaninaH
    WiMe06 skrev 2015-10-20 18:16:43 följande:
    Okej, då förstår jag verkligen din oro. Men hoppas att vulet kan ge dig lite mer lugn. Håller tummarna att allt går vägen för dig.
    tack och detsamma!:)
    Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • WiMe06
    strawberri skrev 2015-10-20 18:26:56 följande:
    Ja precis även om man saknar det så är det ju viktigast att man själv känner efter och istället avvaktar med myset :) jag är i v 31 nu 30+3 vilken vecka är du i nu? :)
    Det har du helt rätt i
    Skönt att passerat v 30. Det är mitt nästa mål nu, jag är i v 28 nu, 27+3.
  • strawberri
    WiMe06 skrev 2015-10-20 22:09:48 följande:

Det har du helt rätt i

Skönt att passerat v 30. Det är mitt nästa mål nu, jag är i v 28 nu, 27+3.

Ja det känns skönt känns som tiden ara springer iväg nu! Går in i vecka 32 på lördag :) jag har också satt upp mål mitt nästa är v 35 känns lättare på.nåt sätt :) vet ni kön?
  • WiMe06
    strawberri skrev 2015-10-21 20:19:22 följande:
    Ja det känns skönt känns som tiden ara springer iväg nu! Går in i vecka 32 på lördag :) jag har också satt upp mål mitt nästa är v 35 känns lättare på.nåt sätt :) vet ni kön?
    Ja, visst känns det lättare att sätta upp delmål? Känns som tiden går lite snabbare då också. Ligger just nu och känner hur bebis bökar runt som en tok därinne, det är som värsta rumpknuffarna på höger sida av magen. Såå mysigt kan du känna omndet typ är ben, armar eller rumpa vid sparkarna?
    Det verkar som vi väntar en liten tjej vet ni?
  • AnneliR

Hej! Hur går det för er alla? Imorgon går jag in i v 30 :) bara 10 veckor kvar! Känns jätteskönt. Blev halvtidssjukskriven för ca en månad sen och idag blev jag helt sjukskriven pga mina åderbråck och sammandragningar. Har konstigt nog lite dåligt samvete för min sjukskrivning trots att jag verkligen behöver den, konstigt som man är..ska försöka njuta av graviditeten dom sista veckorna som är kvar nu, kan dock känna av oro till och från ibland, är rädd att det ska hända ngt med bebisen i magen :( fler som känner som jag? Hoppas andra har det bra iaf! :)

• strawberri
    WiMe06 skrev 2015-10-21 21:51:02 följande:
    Ja, visst känns det lättare att sätta upp delmål? Känns som tiden går lite snabbare då också. Ligger just nu och känner hur bebis bökar runt som en tok därinne, det är som värsta rumpknuffarna på höger sida av magen. Såå mysigt kan du känna omndet typ är ben, armar eller rumpa vid sparkarna?
    Det verkar som vi väntar en liten tjej vet ni?
    Oj har visst inte sett ditt inlägg! Jag kan känna kroppsdelar genom magen men ibland är det jättesvårt att veta vad det är för något men tror hon brukar ligga med rumpan på vänster sida det putar nästan alltid ut där :) vi väntar också en liten tjej :) går in i v 34 imorgon går ju såååå fort! Vilken v är du i nu?
  • strawberri
    AnneliR skrev 2015-11-05 17:33:52 följande:

Hej! Hur går det för er alla? Imorgon går jag in i v 30 :) bara 10 veckor kvar! Känns jätteskönt. Blev halvtidssjukskriven för ca en månad sen och idag blev jag helt sjukskriven pga mina åderbråck och sammandragningar. Har konstigt nog lite dåligt samvete för min sjukskrivning trots att jag verkligen behöver den, konstigt som man är..ska försöka njuta av graviditeten dom sista veckorna som är kvar nu, kan dock känna av oro till och från ibland, är rädd att det ska hända ngt med bebisen i magen :( fler som känner som jag? Hoppas andra har det bra iaf! :)

Det går fint här :) v 34 imorgon och kommer förhoppningsvis bli igång satt v 38 pga tidigare akutsnitt då sonen va stor och förlossningsrädsla :( jag är hemma heltid med graviditetspenning sen förra måndagen så det känns skönt att slippa all stress o tunga lyft mm (jobbar som usk) jag är också orolig att något ska hända med bebisen är verkligen jätteorolig :(
  • Marie14

Jag är i vecka 27.
    Känner mig ganska bra men har börjat bli väldigt trött och lite illamående.

• WiMe06
    AnneliR skrev 2015-11-05 17:33:52 följande:

Går in i v 31 på måndag. Börjar bli rätt trött i kroppen och sådär. Det känns som kroppen inte riktigt är vän med en i alla lägen längre, haha. Småkrämpor och foglossningen börjar blir värre efter långa dagar. Jobbar 6 pass till nu och går på grav.penning sen och det ska bli så skönt. Är lite orolig ibland då jag får rätt ont i magen när jag jobbar eller anstränger mig för mkt och härjar med saker.
Svar på tråden Så rädd för missfall