Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Hoppas7910
    Moorii skrev 2015-12-15 22:13:22 följande:

Kanske är så :/ dock så erbjöd de mig att göra skrapning direkt, men jag har gjort det en gång förut, då jag var 20, och jag mindes det som väldigt obehagligt att bli nedsövd, så jag sa nej för att undvika det. Så fick jag göra det ändå :/

Ja, tror vi båda behöver mer positivitet i våra liv :)

Kan tänka mig det! Det var helt rätt att ni blev utvalda!

Ja, där nånstans borde det vara :) vecka 19+0 sa hon att det skulle bli, så borde vara 20:e och framåt där omkring :)

Jodå, det är kul på sätt och vis, men jag är duktigt trött på det, speciellt eftersom det bara är kvällar. Jag var faktiskt igång och sökte dagjobb i oktober och så fick jag reda på att jag var gravid.. Bara att bita ihop och köra några månader till då :P

Ok, skönt att kunna sitta ner iallafall! Förstår att man kanske vill byta efter några år, för omväxlings skull :) vad skulle du vilja jobba med då? Jag kommer antingen helt lämna restaurang, eller så söker jag inom kommunen. Får se, har egentligen ingen idé om vad jag skulle vilja göra istället heller. Jobbigt :P

Hej vännen :)

Hur är det? Jag har haft lite bekymmer med min mobil.. Fått lämna in den på lagning men nu jäklar!

Kom på i efterhand att jag kunde loggat in mig på den stationära oxå.. Är lite trög för tillfället :/

Idag har jag gått in i v 11 :) och du!! Igår köpte vi en liten julklapp till oss själva.. En sån doppler så man kan lyssna på hjärtljuden hemma. Var väl medveten om att det kunde vara för tidigt för att kunna höra något. MEN - vi hörde hjärtslag nästan direkt :) blev helt tårögd! Mini lever ff!! Han måste ligga bra och ganska ytligt ;)

Har du funderat på en sån? Helt klart värt 499 kr!

Har du kommit på nåt bra mantra än? Har tyvärr inte jag.. Men just nu lever jag lite på hjärtslagen igår kväll :)

Idag har jag dock ont i magen.. Vet inte om det är bebismagen eller mina dumma tarmar.. Är så förstörd i magen. Känner du av din mage?

Så tråkigt det där med skrapningen.. Typiskt att det alltid ska bli det man fasar för :(

Sånt ska vi slippa hädanefter :)

Vad lika vi verkar va! Med jobbfunderingar och allt :)

Svårt det där med vad man vill göra.. Egentligen skulle jag vilja läsa igen, till sjuksköterska :) men, jag vill inte ha studielån igen.. Eller så dåligt betalt. Så man är lite fast.

Tänker du inom vården då inom kommunen? Eller inom restaurangbranschen då oxå?

Jag skulle nog kunna tänka mig nästan vadsom.. Nåt praktiskt! Trött på att bara sitta vid en dator dag ut och dag in.

En helt annan fråga - hur går det med julklapparna? Klar eller :)
  • Moorii
    Hoppas7910 skrev 2015-12-18 11:41:39 följande:

Hej vännen :)

Hur är det? Jag har haft lite bekymmer med min mobil.. Fått lämna in den på lagning men nu jäklar!

Kom på i efterhand att jag kunde loggat in mig på den stationära oxå.. Är lite trög för tillfället :/

Idag har jag gått in i v 11 :) och du!! Igår köpte vi en liten julklapp till oss själva.. En sån doppler så man kan lyssna på hjärtljuden hemma. Var väl medveten om att det kunde vara för tidigt för att kunna höra något. MEN - vi hörde hjärtslag nästan direkt :) blev helt tårögd! Mini lever ff!! Han måste ligga bra och ganska ytligt ;)

Har du funderat på en sån? Helt klart värt 499 kr!

Har du kommit på nåt bra mantra än? Har tyvärr inte jag.. Men just nu lever jag lite på hjärtslagen igår kväll :)

Idag har jag dock ont i magen.. Vet inte om det är bebismagen eller mina dumma tarmar.. Är så förstörd i magen. Känner du av din mage?

Så tråkigt det där med skrapningen.. Typiskt att det alltid ska bli det man fasar för :(

Sånt ska vi slippa hädanefter :)

Vad lika vi verkar va! Med jobbfunderingar och allt :)

Svårt det där med vad man vill göra.. Egentligen skulle jag vilja läsa igen, till sjuksköterska :) men, jag vill inte ha studielån igen.. Eller så dåligt betalt. Så man är lite fast.

Tänker du inom vården då inom kommunen? Eller inom restaurangbranschen då oxå?

Jag skulle nog kunna tänka mig nästan vadsom.. Nåt praktiskt! Trött på att bara sitta vid en dator dag ut och dag in.

En helt annan fråga - hur går det med julklapparna? Klar eller :)

Ajdå, dumma mobil! Tur den funkar nu igen :)

Haha, det är jag med, känner mig oftast ganska efter. Min man sa namnen på en av mina närmsta vänner och hennes kille. Det lät som totala främlingar i mina öron, och jag frågade, vilka är det?? Mannen bara flinade, det tog 10-15 sekunder för mig att koppla. Det är galet :P

Åååh, vad härligt!!! Grattis! :D vad skönt att gå den bekräftelsen! Ja, det måste han ha gjort då :) vi har pratat om det innan, men nu får det nog bli att beställa en. Är det en sån från clear blue, eller vilket märke är det?

Nej, funkar inte alls, blir bara mer och mer orolig. Känner mig inte så gravid, inte lika illamående längre osv. Jobbigt :/

Ja, det förstår jag, måste vara skönt :)

Jo, har ont i magen då och då, extremt förstoppad också, så kanske har med det att göra. Antagligen ingen fara, men obehagligt är det ju :/ samarin är min kompis då det händer!

Ja, det får vi verkligen hoppas att vi slipper! :)

Restaurang tänkte jag då, kanske någon förskola eller dagis helst, känns lite mysigt, och är ju bara dagtid och inga helger. Det sista är nog viktigast för mig! Orkar inte heller ta mer lån, har redan ett gigantiskt. Eventuellt för ett års yrkesutbildning, men jag vet inte. Helst kanske jag skulle slippa restaurang, men vet inte vad jag skulle vilja göra istället. Så svårt!

Förstår det, praktiska jobb är rätt skönt att ha, beroende på vad det är då :) finns det inget annat än sjuksköterska du kan tänka dig?

Ah, ja vi gör så i min familj att alla köper ett paket var och sen lottar vi ut dom :) det köpte jag igår, sen blev det ett par klappar till 6 åringen såklart. Och en till mannen. Så allt klart :) hur går det för dig?
  • Hoppas7910
    Moorii skrev 2015-12-18 12:17:00 följande:

Ajdå, dumma mobil! Tur den funkar nu igen :)

Haha, det är jag med, känner mig oftast ganska efter. Min man sa namnen på en av mina närmsta vänner och hennes kille. Det lät som totala främlingar i mina öron, och jag frågade, vilka är det?? Mannen bara flinade, det tog 10-15 sekunder för mig att koppla. Det är galet :P

Åååh, vad härligt!!! Grattis! :D vad skönt att gå den bekräftelsen! Ja, det måste han ha gjort då :) vi har pratat om det innan, men nu får det nog bli att beställa en. Är det en sån från clear blue, eller vilket märke är det?

Nej, funkar inte alls, blir bara mer och mer orolig. Känner mig inte så gravid, inte lika illamående längre osv. Jobbigt :/

Ja, det förstår jag, måste vara skönt :)

Jo, har ont i magen då och då, extremt förstoppad också, så kanske har med det att göra. Antagligen ingen fara, men obehagligt är det ju :/ samarin är min kompis då det händer!

Ja, det får vi verkligen hoppas att vi slipper! :)

Restaurang tänkte jag då, kanske någon förskola eller dagis helst, känns lite mysigt, och är ju bara dagtid och inga helger. Det sista är nog viktigast för mig! Orkar inte heller ta mer lån, har redan ett gigantiskt. Eventuellt för ett års yrkesutbildning, men jag vet inte. Helst kanske jag skulle slippa restaurang, men vet inte vad jag skulle vilja göra istället. Så svårt!

Förstår det, praktiska jobb är rätt skönt att ha, beroende på vad det är då :) finns det inget annat än sjuksköterska du kan tänka dig?

Ah, ja vi gör så i min familj att alla köper ett paket var och sen lottar vi ut dom :) det köpte jag igår, sen blev det ett par klappar till 6 åringen såklart. Och en till mannen. Så allt klart :) hur går det för dig?

Ja, haha, jag brukar va ganska snabbtänkt men nu är det iq-off ibland!

Jag köpte den på Teknikmagasinet, märket heter Caremax. Fungerar ju ypperligt! Har inte nån koll på vad clearblues kostar?

Helt klart värd den 500-lappen för att stilla oron! Sen var det så mysigt att höra oxå, blir mer verkligt. Så kolla du efter en sån :) kolla blocket nu, finns några där.

Men du,, det där med mindre illamående kan bero på att moderkakan tar över mer och mer. För tydligen är det gulkroppen som producerar det hormon man kan bli illamående av. Så då är det ju positivt!

Men jag har själv tänkt så också.. Verkar som jag kan gå lite längre stunder nu utan att äta, inte halva dan alltså, men längre än innan utan att må så dåligt.. Känns ju märkligt oxå.

Men, vi får försöka tänka positivt nu! Kan va så att våra kroppar börjat vänja sig vid alla hormoner och acklimatiserat sig.

Ja, en kortare yrkesutbildning hade ju kunnat va en idé! Även med CSN. Har fått en tanke om att försöka läsa under föräldraledigheten kanske.. Fast jag vet ju inte hur mkt annat man orkar med under tiden. Hade vatt smart iaf :)

Jag gillar ju allt med träning och hälsa.. Så något inom det hade oxå funkat. Det är väl bara det att sjuksköterska känns som ett väldigt roligt och stabilt yrke.

Förskola eller dagis låter ju mysigt. Dem behöver bra och nyttig mat :)

Men.. Om allt går vägen så är man ju fast ett tag till på det nuvarande.. Men det kan jag ju ta :)

Vi kör egentligen oxå julklappsspelet.. Men, sambons bror har 3 barn så dem måste vi köpa till. Samma mina syskons barn.. Så det blir ju en hel del ändån.

Vissa barn är ju lite bortskämda och krävande oxå.. Iaf på sambons sida.

Men jag är i stort sett klar nu! Någon liten grej till bara.

Längtar till onsdag!! Vill se att allt är bra med mini, att han växt som han ska. Isf ska vi berätta för resten av familjerna :)

Hur gör ni själv? Ska ni vänta till kub är klart?

Min mage är så stor nu så den syns.. Tror det är all svullenhet och allt jag ätit :/

Är med dig på samarin spåret - en räddare i nöden!
  • Moorii
    Hoppas7910 skrev 2015-12-18 18:52:53 följande:

Ja, haha, jag brukar va ganska snabbtänkt men nu är det iq-off ibland!

Jag köpte den på Teknikmagasinet, märket heter Caremax. Fungerar ju ypperligt! Har inte nån koll på vad clearblues kostar?

Helt klart värd den 500-lappen för att stilla oron! Sen var det så mysigt att höra oxå, blir mer verkligt. Så kolla du efter en sån :) kolla blocket nu, finns några där.

Men du,, det där med mindre illamående kan bero på att moderkakan tar över mer och mer. För tydligen är det gulkroppen som producerar det hormon man kan bli illamående av. Så då är det ju positivt!

Men jag har själv tänkt så också.. Verkar som jag kan gå lite längre stunder nu utan att äta, inte halva dan alltså, men längre än innan utan att må så dåligt.. Känns ju märkligt oxå.

Men, vi får försöka tänka positivt nu! Kan va så att våra kroppar börjat vänja sig vid alla hormoner och acklimatiserat sig.

Ja, en kortare yrkesutbildning hade ju kunnat va en idé! Även med CSN. Har fått en tanke om att försöka läsa under föräldraledigheten kanske.. Fast jag vet ju inte hur mkt annat man orkar med under tiden. Hade vatt smart iaf :)

Jag gillar ju allt med träning och hälsa.. Så något inom det hade oxå funkat. Det är väl bara det att sjuksköterska känns som ett väldigt roligt och stabilt yrke.

Förskola eller dagis låter ju mysigt. Dem behöver bra och nyttig mat :)

Men.. Om allt går vägen så är man ju fast ett tag till på det nuvarande.. Men det kan jag ju ta :)

Vi kör egentligen oxå julklappsspelet.. Men, sambons bror har 3 barn så dem måste vi köpa till. Samma mina syskons barn.. Så det blir ju en hel del ändån.

Vissa barn är ju lite bortskämda och krävande oxå.. Iaf på sambons sida.

Men jag är i stort sett klar nu! Någon liten grej till bara.

Längtar till onsdag!! Vill se att allt är bra med mini, att han växt som han ska. Isf ska vi berätta för resten av familjerna :)

Hur gör ni själv? Ska ni vänta till kub är klart?

Min mage är så stor nu så den syns.. Tror det är all svullenhet och allt jag ätit :/

Är med dig på samarin spåret - en räddare i nöden!

Jag misstänkte efter lite googlande att det var den, så har beställt den nu :) kommer inte kunna hämta ut förrän nästa måndag eftersom vi åker bort nu på måndag, men då har vi nåt spännande att se fram emot iallafall :)

Ja, jag läste något om detta, och som det lät på bm sist så hade den börjat tillbakabildas, så får hoppas på att det är anledningen! Verkligen, känns ju lite märkligt. Förut mådde jag alltid illa på morgonen, inte längre. Trodde aldrig jag skulle bli ledsen över nåt sånt, illamående slipper man väl helst :P

Ja, precis, så måste det vara!

Samma här, har en idé om att jag ska lyckas planera hela min framtid under mammaledigheten.. Lär kanske inte riktigt bli så, men en bit på väg kommer man förhoppningsvis iallafall :)

Samma här faktiskt. När jag läste på restauranghögskolan så var det näringslära jag fastnade för mest. Hade nog läst till dietist om jag hade haft högre slutbetyg. Finns ju utbildningar inom kostrådgivning, så det är ju ett alternativ, men de brukar vara ganska dyra tyvärr. Jag tror att sjuksköterska är ett väldigt givande yrke! Har tre i släkten som är det och två vänner.

Jo, det gör dom verkligen :)

Ja, usch.. Önskar jag slapp. Bara kvällar och så jobbar jag tre av fyra helger i månaden, helt ärligt det sämsta schemat jag haft, och den sämsta lönen. Längtar tills den dagen då jag lämnar stället!

Jo, det är ju det där med barnen, de ska ju få lite extra :) vi köper dock bara till bonussonen, då vi inte firar jul med de andra barnen (och vi har dessutom inte råd), men de får tillräckligt mycket som det är, kan man lugnt säga!

Förstår det! Vad härligt att få berätta för alla! Önskar jag också hade ul innan jul, men får leva på hoppet till den 12/1.

Nä, vi kommer berätta för mina föräldrar nu när vi åker upp till jul, iom att vi bara träffar dom ca två ggr per år, känns bättre att berätta när vi ändå ses. Mina svärföräldrar får veta på nyårsafton, eftersom jag alltid brukar dricka vin med svärmor när vi hälsar på och hon skulle ändå fatta direkt om jag tackade nej till det :P har faktiskt inte varit hos dom sen jag blev gravid pga mitt eländiga jobb, annars hade de redan vetat om det. Förut var jag där varannan helg, lite skillnad.

Min mage är också svullen, mest på kvällen efter all mat och så. Längtar till det blir en bebismage :) försökte känna efter om det är nån bula där under, men kände inget ännu. Känner du något?
  • Hoppas7910
    Moorii skrev 2015-12-18 20:41:03 följande:

Jag misstänkte efter lite googlande att det var den, så har beställt den nu :) kommer inte kunna hämta ut förrän nästa måndag eftersom vi åker bort nu på måndag, men då har vi nåt spännande att se fram emot iallafall :)

Ja, jag läste något om detta, och som det lät på bm sist så hade den börjat tillbakabildas, så får hoppas på att det är anledningen! Verkligen, känns ju lite märkligt. Förut mådde jag alltid illa på morgonen, inte längre. Trodde aldrig jag skulle bli ledsen över nåt sånt, illamående slipper man väl helst :P

Ja, precis, så måste det vara!

Samma här, har en idé om att jag ska lyckas planera hela min framtid under mammaledigheten.. Lär kanske inte riktigt bli så, men en bit på väg kommer man förhoppningsvis iallafall :)

Samma här faktiskt. När jag läste på restauranghögskolan så var det näringslära jag fastnade för mest. Hade nog läst till dietist om jag hade haft högre slutbetyg. Finns ju utbildningar inom kostrådgivning, så det är ju ett alternativ, men de brukar vara ganska dyra tyvärr. Jag tror att sjuksköterska är ett väldigt givande yrke! Har tre i släkten som är det och två vänner.

Jo, det gör dom verkligen :)

Ja, usch.. Önskar jag slapp. Bara kvällar och så jobbar jag tre av fyra helger i månaden, helt ärligt det sämsta schemat jag haft, och den sämsta lönen. Längtar tills den dagen då jag lämnar stället!

Jo, det är ju det där med barnen, de ska ju få lite extra :) vi köper dock bara till bonussonen, då vi inte firar jul med de andra barnen (och vi har dessutom inte råd), men de får tillräckligt mycket som det är, kan man lugnt säga!

Förstår det! Vad härligt att få berätta för alla! Önskar jag också hade ul innan jul, men får leva på hoppet till den 12/1.

Nä, vi kommer berätta för mina föräldrar nu när vi åker upp till jul, iom att vi bara träffar dom ca två ggr per år, känns bättre att berätta när vi ändå ses. Mina svärföräldrar får veta på nyårsafton, eftersom jag alltid brukar dricka vin med svärmor när vi hälsar på och hon skulle ändå fatta direkt om jag tackade nej till det :P har faktiskt inte varit hos dom sen jag blev gravid pga mitt eländiga jobb, annars hade de redan vetat om det. Förut var jag där varannan helg, lite skillnad.

Min mage är också svullen, mest på kvällen efter all mat och så. Längtar till det blir en bebismage :) försökte känna efter om det är nån bula där under, men kände inget ännu. Känner du något?

Godkväll :)

Puh.. Lång dag! Vi har ju en 5-månaders valp så idag har vi haft vår första spårningsövning. Ute i skogen i ösregn i en massa timmar.. Det var kallt och blött!

Men men.. Det är ju ändå en kul grej. Hon var ju dock ingen stjärna på det ;)

Hur har din dag varit?

Oh vad kul att du beställt en! Då har du verkligen något att se fram emot :)

Vi lyssnade en liten stund imorse igen, så härligt att höra! Men man märker hur snabbt mini rör sig och ändrar läge.

Men,, orolig som man är så kommer man på andra saker som kan va fel :/ tänk så har mini inte växt.. Tänk om moderkakan ff inte syns.. Massa sånt :(

Hade varit skönt att bara kunna vara glad!

Bor dina föräldrar långt upp i landet? Då får ni ju berätta för några iaf :) blir mer verkligt då!

Du ska se att tiden till den 12:e går snabbt!

Vi har inte fått tid till UL än.. Lite konstigt.

Hur är det med ditt illamående idag och magen?

Jag har börjat dricka ett glas visiblin om dagen, äckligt så in i! Men det ska tydligen vara bra. Får se om det hjälper.

Usch, låter som du har ett riktigt kasst schema :( Det förstör ju alla chanser till sällskapsliv.

Skönt att du har en så bra relation med svärföräldrarna iaf :)

Jag kan mkt väl strunta i vin om vi är borta titt som tätt så det är ingen som misstänker nåt pga det på mig ;)

Hoppas vi båda kommer på en riktigt bra plan för framtiden! Med jobb och allt :)

Själv jobbar jag till kl 18 1 gång i veckan och 20 en gång i veckan. Sen var 5;e helg.. 10-15. Har 9 mil tor till jobb så det känns så meningslöst. Förstör ju hela helgen för så pass lite.

Usch, Gud så trött jag är på det stället!

Har ni många syskon / syskonbarn?

Håller med dig där.. Jag känner inte hlr att man har råd med hur mkt som helst. Man blir nästan lite bitter oxå.. Om man nu ska våga erkänna det.. Man har köpt julklappar till allas barn dem senaste 10 åren och inte fått något tillbaka.. För vi har ju inga barn :/

Jaja, förhoppningsvis är det slut på det snart!
  • Moorii
    Hoppas7910 skrev 2015-12-19 22:15:38 följande:

Godkväll :)

Puh.. Lång dag! Vi har ju en 5-månaders valp så idag har vi haft vår första spårningsövning. Ute i skogen i ösregn i en massa timmar.. Det var kallt och blött!

Men men.. Det är ju ändå en kul grej. Hon var ju dock ingen stjärna på det ;)

Hur har din dag varit?

Oh vad kul att du beställt en! Då har du verkligen något att se fram emot :)

Vi lyssnade en liten stund imorse igen, så härligt att höra! Men man märker hur snabbt mini rör sig och ändrar läge.

Men,, orolig som man är så kommer man på andra saker som kan va fel :/ tänk så har mini inte växt.. Tänk om moderkakan ff inte syns.. Massa sånt :(

Hade varit skönt att bara kunna vara glad!

Bor dina föräldrar långt upp i landet? Då får ni ju berätta för några iaf :) blir mer verkligt då!

Du ska se att tiden till den 12:e går snabbt!

Vi har inte fått tid till UL än.. Lite konstigt.

Hur är det med ditt illamående idag och magen?

Jag har börjat dricka ett glas visiblin om dagen, äckligt så in i! Men det ska tydligen vara bra. Får se om det hjälper.

Usch, låter som du har ett riktigt kasst schema :( Det förstör ju alla chanser till sällskapsliv.

Skönt att du har en så bra relation med svärföräldrarna iaf :)

Jag kan mkt väl strunta i vin om vi är borta titt som tätt så det är ingen som misstänker nåt pga det på mig ;)

Hoppas vi båda kommer på en riktigt bra plan för framtiden! Med jobb och allt :)

Själv jobbar jag till kl 18 1 gång i veckan och 20 en gång i veckan. Sen var 5;e helg.. 10-15. Har 9 mil tor till jobb så det känns så meningslöst. Förstör ju hela helgen för så pass lite.

Usch, Gud så trött jag är på det stället!

Har ni många syskon / syskonbarn?

Håller med dig där.. Jag känner inte hlr att man har råd med hur mkt som helst. Man blir nästan lite bitter oxå.. Om man nu ska våga erkänna det.. Man har köpt julklappar till allas barn dem senaste 10 åren och inte fått något tillbaka.. För vi har ju inga barn :/

Jaja, förhoppningsvis är det slut på det snart!

Oj, det lät ju inte särskilt mysigt att vara ute i regnoväder halva dagen :P hon kanske lär sig längre fram :)

Min dag har väl varit sådär, jobbat från 13 till 00:41 :S hatar dom passen på helgerna! Speciellt nu försvinner energin mycket fortare, märks så tydligt. Igår hade vi minijul iallafall, det var väldigt mysigt :) just det, när jag kom till jobbet så flinade en av mina kollegor mot mig på ett finurligt sätt, så förstod direkt att hon visste :) har en kompis som är sous chef där och hon har vetat om det länge, så hon hade nog frågat ut henne. Hon sa att hon listade ut det för att jag sprang så mycket på toa :P det var rätt skönt att hon visste, för nu kunde vi alla tre prata om det! De trodde båda det är en pojke, får hoppas de har fel ;)

Jaså, var det inte lika lätt att höra imorse som förra gången? Kan tänka mig att de rör på sig en del.

Ja, alltid oroar man sig för något, jättejobbigt :/

De bor i Jämtland, uppvuxen där :) tyvärr ser det ut som all snö kommer vara borta när vi kommer dit, hade sett fram emot att åka skoter :/

Ja, det var konstigt? Men det kanske kommer snart

Magen har varit ok idag, kände ett släng av illamående mitt på dagen, men sen försvann det. Hur är det med din mage?

Jo, det är synd, men det är ju inte för alltid som tur är! Verkligen, det är skönt :) jaså, vad skönt att slippa komma med ursäkter då :)

Hoppas jag med! :)

Nej, vad drygt att det är så långt för dig att åka, tar ju en stund :/ förstår att du vill ha nytt jobb!

Jag har tre bröder, varav äldsta har en dotter som är 6 år. På mannens sida är det två bröder, yngsta har två barn och den andra har ett och ett till på väg. De är fyra veckor före oss, det lite roligt :) därför hoppas jag det går vägen, hade varit kul att vara gravida samtidigt :)

Ni då?

Meh, det är väl lite orättvist att ni inte fått något tillbaka kan jag tycka! Ja, det får vi hoppas, nu ska det väl vara våran tur :)

Vad skönt, bara en dag kvar med jobb, sen åker vi uppåt! Vi kommer övernatta på hotell i Gävle, ska bli mysigt! Har ni mycket ledigt nu runt jul?
  • Aqq1
    WiMe06 skrev 2015-12-07 10:38:24 följande:
    Men han mådde bra och så när han föddes?
    Våra killar har tagit igen sig bra, nu var ju iofs andra normalstor för att vara född v 35+0. Dem är kanske nåt mindre än sina jämnåriga så dem följer sina kurvor iallafall.

Jag är v 34+0 idag, fick ingen uppskattad vikt när jag var på tul men om din låg på 15% ungefär borde ju min lille väga ngt mindre då, får se hur det ser ut imorgon. Idag hade iallafall magen växt 1 cm sedan förra ggn jag träffade bm. Ska du på ngt mer tul snart?
    Hej! Hur går det för dig? Hade missat ditt svar, ja han mådde toppenbra men han är fortfarande liten och vi har en del matproblem men det behöver ju inte höra ihop. Imorgon ska jag på tul igen sist låg den fortfarande på -15 % och då vägde den 2200 gram i vecka 35+2 ???? har du vart på fler?
  • WiMe06
    Aqq1 skrev 2016-01-03 08:24:17 följande:
    Hej! Hur går det för dig? Hade missat ditt svar, ja han mådde toppenbra men han är fortfarande liten och vi har en del matproblem men det behöver ju inte höra ihop. Imorgon ska jag på tul igen sist låg den fortfarande på -15 % och då vägde den 2200 gram i vecka 35+2 ???? har du vart på fler?
    Vad skönt att allt blev bra.
    Var på tul i måndags och då hade inte vår lille tös vuxit knappt ngt alls sedan tulet innan. Hela dagen slutade med att 23.08 föddes en liten tös på 2148gr och 43 cm efter igångsättning. Vi är inskrivna på neo men har fått komma hem med hemsjukvård. Tjejen mår bra, fokus ligger på att hon ska gå upp i vikt nu så hon kan bli av med sonden.
    Hoppas allt ser bra ut på ditt tul <3
  • Aqq1
    WiMe06 skrev 2016-01-03 11:58:26 följande:
    Vad skönt att allt blev bra.
    Var på tul i måndags och då hade inte vår lille tös vuxit knappt ngt alls sedan tulet innan. Hela dagen slutade med att 23.08 föddes en liten tös på 2148gr och 43 cm efter igångsättning. Vi är inskrivna på neo men har fått komma hem med hemsjukvård. Tjejen mår bra, fokus ligger på att hon ska gå upp i vikt nu så hon kan bli av med sonden.
    Hoppas allt ser bra ut på ditt tul <3
    Åh stort grattis till lilltjejen, härligt att hon mår bra! Hoppas hon går upp i vikt snart och blir av med den. Gick förlossningen bra? tack så mycket <3 bebis hade växt okej, men mitt blodtryck är lite högt så dem har lite extra koll nu ändå.
  • WiMe06
    Aqq1 skrev 2016-01-06 09:28:22 följande:
    Åh stort grattis till lilltjejen, härligt att hon mår bra! Hoppas hon går upp i vikt snart och blir av med den. Gick förlossningen bra? tack så mycket <3 bebis hade växt okej, men mitt blodtryck är lite högt så dem har lite extra koll nu ändå.
    Vad skönt att bebis växt. Jobbigt med blodtrycket, hoppas det inte stiger mer för dig, men skönt att dem håller koll på dig. Vilken v är du i nu?

Jodå,'förlossningen gick bra men den var lite jobbig. Blev igångsatt vid 13.30 med cytotec, sedan fick jag en liten del av en tablett varannan timme. Hände typ ingenting, hade lite småvärkar som mest kändes som mensvärk så dem var inge jobbiga. Även att jag inte kände av så mkt öppnade jag mig ändå, så runt 22.30 var jag öppen 8-9 cm men bm kunde vidga det helt. Vid 22.53 valde dem att ta hål på hinnorna och i samma ögonblick som bm drog ut den där stickan hon tagit hål med kom världens värsta värk, jag var inte ett dugg beredd på den. Sen hade jag värkar hela tiden utan en enda paus till krystvärkarna kom vid 23.03, och vid 23.08 var hon ute. Så förlossningen var ju inte särskilt lång på ngt sätt men att gå från nästan mensvärkskänningar till så kraftiga värkar var jättejobbigt. Sen var jag nog inte riktigt beredd heller, hade nog liksom inte fattat att dem startat förlossningen. Men 19 min med jättekraftiga värkar. Har nog inte riktigt förstått än att vi faktiskt har vår lilla tjej här. Man är som i en bubbla.
Svar på tråden Så rädd för missfall