Moorii skrev 2015-12-18 12:17:00 följande:
Ajdå, dumma mobil! Tur den funkar nu igen :)
Haha, det är jag med, känner mig oftast ganska efter. Min man sa namnen på en av mina närmsta vänner och hennes kille. Det lät som totala främlingar i mina öron, och jag frågade, vilka är det?? Mannen bara flinade, det tog 10-15 sekunder för mig att koppla. Det är galet :P
Åååh, vad härligt!!! Grattis! :D vad skönt att gå den bekräftelsen! Ja, det måste han ha gjort då :) vi har pratat om det innan, men nu får det nog bli att beställa en. Är det en sån från clear blue, eller vilket märke är det?
Nej, funkar inte alls, blir bara mer och mer orolig. Känner mig inte så gravid, inte lika illamående längre osv. Jobbigt :/
Ja, det förstår jag, måste vara skönt :)
Jo, har ont i magen då och då, extremt förstoppad också, så kanske har med det att göra. Antagligen ingen fara, men obehagligt är det ju :/ samarin är min kompis då det händer!
Ja, det får vi verkligen hoppas att vi slipper! :)
Restaurang tänkte jag då, kanske någon förskola eller dagis helst, känns lite mysigt, och är ju bara dagtid och inga helger. Det sista är nog viktigast för mig! Orkar inte heller ta mer lån, har redan ett gigantiskt. Eventuellt för ett års yrkesutbildning, men jag vet inte. Helst kanske jag skulle slippa restaurang, men vet inte vad jag skulle vilja göra istället. Så svårt!
Förstår det, praktiska jobb är rätt skönt att ha, beroende på vad det är då :) finns det inget annat än sjuksköterska du kan tänka dig?
Ah, ja vi gör så i min familj att alla köper ett paket var och sen lottar vi ut dom :) det köpte jag igår, sen blev det ett par klappar till 6 åringen såklart. Och en till mannen. Så allt klart :) hur går det för dig?
Ja, haha, jag brukar va ganska snabbtänkt men nu är det iq-off ibland!
Jag köpte den på Teknikmagasinet, märket heter Caremax. Fungerar ju ypperligt! Har inte nån koll på vad clearblues kostar?
Helt klart värd den 500-lappen för att stilla oron! Sen var det så mysigt att höra oxå, blir mer verkligt. Så kolla du efter en sån :) kolla blocket nu, finns några där.
Men du,, det där med mindre illamående kan bero på att moderkakan tar över mer och mer. För tydligen är det gulkroppen som producerar det hormon man kan bli illamående av. Så då är det ju positivt!
Men jag har själv tänkt så också.. Verkar som jag kan gå lite längre stunder nu utan att äta, inte halva dan alltså, men längre än innan utan att må så dåligt.. Känns ju märkligt oxå.
Men, vi får försöka tänka positivt nu! Kan va så att våra kroppar börjat vänja sig vid alla hormoner och acklimatiserat sig.
Ja, en kortare yrkesutbildning hade ju kunnat va en idé! Även med CSN. Har fått en tanke om att försöka läsa under föräldraledigheten kanske.. Fast jag vet ju inte hur mkt annat man orkar med under tiden. Hade vatt smart iaf :)
Jag gillar ju allt med träning och hälsa.. Så något inom det hade oxå funkat. Det är väl bara det att sjuksköterska känns som ett väldigt roligt och stabilt yrke.
Förskola eller dagis låter ju mysigt. Dem behöver bra och nyttig mat :)
Men.. Om allt går vägen så är man ju fast ett tag till på det nuvarande.. Men det kan jag ju ta :)
Vi kör egentligen oxå julklappsspelet.. Men, sambons bror har 3 barn så dem måste vi köpa till. Samma mina syskons barn.. Så det blir ju en hel del ändån.
Vissa barn är ju lite bortskämda och krävande oxå.. Iaf på sambons sida.
Men jag är i stort sett klar nu! Någon liten grej till bara.
Längtar till onsdag!! Vill se att allt är bra med mini, att han växt som han ska. Isf ska vi berätta för resten av familjerna :)
Hur gör ni själv? Ska ni vänta till kub är klart?
Min mage är så stor nu så den syns.. Tror det är all svullenhet och allt jag ätit :/
Är med dig på samarin spåret - en räddare i nöden!