• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Hoppas7910
    Enlitentill skrev 2015-12-03 22:12:07 följande:

Jag går också in i v 9 i morgon och känner också denna konstanta oro. Jag vågar inte tänka att det är någon där inne ännu tror jag. Jag ska på VUL på tisdag. Det känns som en milstolpe trots att jag inte kommer kunna andas ut då heller. Åh om man ändå fick vara Omedveten om graviditeten fram tills vecka 12 passerat. Skönt att du får kolla regelbundet.

Vad kul att vi är på samma dag :)

Då har du VUL en dag tidigare än mig! Håller tummarna :)

Nej, jag vågade inte heller tro att det fanns någon där inne.. Så vi började givetvis gråta båda två av glädje när man såg hjärtslag.

Så det var absolut en lättnad! Tror jag att du kommer tycka oxå!

Men, mini var bara 5,5 mm stor.. Känns som så ömtåligt - därför jag oroar mig så mkt. Erfarenheterna är ju inte de bästa heller. Så då är det skönt med dessa kontroller!

Fast 1 ggr i veckan hade varit ännu bättre, haha!

Har du bett om ett tidigt VUL? Eller det är vanligt där du bor att få det i v.9

Har du varit på inskrivning ännu?
  • Enlitentill
    Hoppas7910 skrev 2015-12-03 22:51:02 följande:

Vad kul att vi är på samma dag :)

Då har du VUL en dag tidigare än mig! Håller tummarna :)

Nej, jag vågade inte heller tro att det fanns någon där inne.. Så vi började givetvis gråta båda två av glädje när man såg hjärtslag.

Så det var absolut en lättnad! Tror jag att du kommer tycka oxå!

Men, mini var bara 5,5 mm stor.. Känns som så ömtåligt - därför jag oroar mig så mkt. Erfarenheterna är ju inte de bästa heller. Så då är det skönt med dessa kontroller!

Fast 1 ggr i veckan hade varit ännu bättre, haha!

Har du bett om ett tidigt VUL? Eller det är vanligt där du bor att få det i v.9

Har du varit på inskrivning ännu?

Håller tummarna för oss bägge. Vi går privat och fick därför erbjudande om tidigt VUL vilket jag är jättetacksam för. För som du säger så vill man gärna veta i tid om något är galet redan. Annars får man inte vul här
  • majbebis2016

Jag har väldigt dåligt med symtom o har haft hela graviditeten. Inte mått illa osv.

Men är i brösten o känner att någon kittlar mig där inne :) Jag har rul den 22/12. Har ej gjort kub.

Skönt att få kika varannan vecka! :)

Du kan ju använda en doppler om du blir orolig, de gör jag.

Hoppas7910 skrev 2015-12-03 22:00:35 följande:

Okej, då är du lite närmare mig i tiden iaf! Vad roligt :)

Jag försöker tänka så men ibland så bara kommer det över mig. Att jag inte ska ha sån tur att det ska funka denna gången hlr.

Svårt med symptomen oxå, hur mkt ska dem öka hela tiden? Man märker ju av allt möjligt sånt!

Vi har fått göra ett missfallsutredning och har nu kommit med i en studie för par med upprepade missfall. Så fram till v 12 är det kontroll varannan vecka. Blodprov och VUL!

Sedan ökar kontrollerna igen i slutet av graviditeten.

Är tacksam för det extra stödet och ultraljuden! Så man inte går en massa veckor i onödan om det skulle hända något.

Då är det snart dags för RUL för dig? Har du gjort KUB?

• WiMe06
    strawberri skrev 2015-12-03 07:18:09 följande:
    Så skönt för dig! Jag mår sisådär, sover riktigt illa varje natt och har åkt på halsont som suttit i tre veckor nu! Vc säger det är virus... Kan knappt svälja. Jag går in i vecka 38 på lördag så inte långt kvar nu :) har en del förvärkar och mycket sammandragningar som gör ont till o från. vilken vecka är du i nu? Hur mår du?
    Usch, jobbigt med sömnen och viruset, hoppas det går över för dig väldigt snart. Sover inte särskilt bra heller om nätterna. Varje morgon jag vaknar har jag ont i halsen men känner inte av ngt på dagarna, så jag vet inte om det är halsbränna eller ngt annat skit jag fått. I övrigt är man rätt energilös så man gör inte mer än nödvändigt om dagarna, har också en del sammandragningar men inga som gör direkt ont.

Var det du som kanske skulle bli igångsatt v 38, isåfall är det ju verkligen inte långt kvar!! Så skönt tänk att bebis snart är hos er
    Jag går in i v 35 imorgon (34+0). Ska på tul på tisdag och mäta bebis igen. Var på tul för drygt 1,5 vecka sedan å det visade att bebis är liten och kanske inte växer som hon ska, så vi får se vad det visar på tisdag.
  • Aqq1
    WiMe06 skrev 2015-12-06 14:36:08 följande:
    Usch, jobbigt med sömnen och viruset, hoppas det går över för dig väldigt snart. Sover inte särskilt bra heller om nätterna. Varje morgon jag vaknar har jag ont i halsen men känner inte av ngt på dagarna, så jag vet inte om det är halsbränna eller ngt annat skit jag fått. I övrigt är man rätt energilös så man gör inte mer än nödvändigt om dagarna, har också en del sammandragningar men inga som gör direkt ont.

Var det du som kanske skulle bli igångsatt v 38, isåfall är det ju verkligen inte långt kvar!! Så skönt tänk att bebis snart är hos er
    Jag går in i v 35 imorgon (34+0). Ska på tul på tisdag och mäta bebis igen. Var på tul för drygt 1,5 vecka sedan å det visade att bebis är liten och kanske inte växer som hon ska, så vi får se vad det visar på tisdag.
    Får jag fråga hur mycket tillväxthämmad din bebis verkar vara? Min första var runt 45 % när han kom ut i v. 38+0. Nu ska jag på tul varannan vecka men denna är endast runt 15 %.
  • WiMe06
    Aqq1 skrev 2015-12-06 19:31:56 följande:
    Får jag fråga hur mycket tillväxthämmad din bebis verkar vara? Min första var runt 45 % när han kom ut i v. 38+0. Nu ska jag på tul varannan vecka men denna är endast runt 15 %.
    Oj, 45%, det låter ju jättemkt :-O det kan inte varit en stor bebis då, får man fråga vad den lille vägde vid födseln?

Min första son var tillväxthämmad när han föddes i v 37+0, fick aldrig ngn exakt % då men han vägde 1950gr.
    Denna lilla tös (om det nu är det) låg på -24% nu för 1,5 vecka sedan, så vi får se hur det ser ut på tisdag.
  • AnneliR

Får jag fråga er här inne, är nu i v 34 och kan uppleva att bebisen är lugnare i magen vissa dagar. Ex som idag, jag har känt den men inte så mycket som jag gjort vissa andra dagar. Kan ju inte bli av med min oro att det skulle hända ngt med den lilla i magen, speciellt när den har lugnare dagar. Buffar jag på den får jag iaf respons tillbaka dom flesta gånger och det känns ju skönt. Avskyr verkligen att jag har den här oron jag har :( hur har ni det?

• WiMe06
    AnneliR skrev 2015-12-06 21:40:10 följande:

Får jag fråga er här inne, är nu i v 34 och kan uppleva att bebisen är lugnare i magen vissa dagar. Ex som idag, jag har känt den men inte så mycket som jag gjort vissa andra dagar. Kan ju inte bli av med min oro att det skulle hända ngt med den lilla i magen, speciellt när den har lugnare dagar. Buffar jag på den får jag iaf respons tillbaka dom flesta gånger och det känns ju skönt. Avskyr verkligen att jag har den här oron jag har :( hur har ni det?

Jag upplevde det så också ett tag, rörelserna blev liksom lugnare och mjukare men jag kände ju fortfarande bebis. Men bara sedan ett par dagar tillbaka så vet jag inte vad som hänt. Det lever runt ordentligt i magen och det gör nästan riktigt ont emellanåt istället när hon bökar där inne. Vet inte om det har att göra med att hon försöker tränga sig ner ännu längre.
  • Aqq1
    WiMe06 skrev 2015-12-06 20:59:58 följande:
    Oj, 45%, det låter ju jättemkt :-O det kan inte varit en stor bebis då, får man fråga vad den lille vägde vid födseln?

Min första son var tillväxthämmad när han föddes i v 37+0, fick aldrig ngn exakt % då men han vägde 1950gr.
    Denna lilla tös (om det nu är det) låg på -24% nu för 1,5 vecka sedan, så vi får se hur det ser ut på tisdag.
    1900 gram, så det är inte så stor skillnad mot din bara att han kom lite senare. Men han är fortfarande väldigt liten så antagligen ligger det hos honom och inte hos mig eftersom denna bebis verkar större men det är ju svårt o veta denna vägde iaf ca 1800 gram för 1,5 vecka sen o då är jag i v . 33+6 nu.
  • Hoppas7910
    majbebis2016 skrev 2015-12-06 12:22:30 följande:

Jag har väldigt dåligt med symtom o har haft hela graviditeten. Inte mått illa osv.

Men är i brösten o känner att någon kittlar mig där inne :) Jag har rul den 22/12. Har ej gjort kub.

Skönt att få kika varannan vecka! :)

Du kan ju använda en doppler om du blir orolig, de gör jag.

Jag har heller inte mått illa så.. Kan må lite illa om det går för länge innan jag äter dock. Då är det bråttom!

Börjar bli hemskt nervös inför onsdag nu...

Spännande med RUL! Och det är ju inte så långt kvar nu :)

Jag är över 35 så det känns väl vettigt att göra kub.

Har kollat lite på det där med doppler.. Kan man använda den så här tidigt?
Svar på tråden Så rädd för missfall