• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Hoppas7910
    Enlitentill skrev 2015-12-08 21:05:14 följande:

Jag håller tummarna för dig i morgon.

Tack snälla du :)

Det gick bra!! Nu är mini 19,8 mm lång! Fint hjärtslag och vi såg den lilla armen som pysslade med nåt :)

Hoppet stiger ju men man vågar knappt tro att det kommer gå vägen.

Körde inom Väla direkt efter och köpte mammabyxor! Kan knappt ha några andra byxor längre ;)
  • Moorii
    Hoppas7910 skrev 2015-12-09 13:15:26 följande:

Tack snälla du :)

Det gick bra!! Nu är mini 19,8 mm lång! Fint hjärtslag och vi såg den lilla armen som pysslade med nåt :)

Hoppet stiger ju men man vågar knappt tro att det kommer gå vägen.

Körde inom Väla direkt efter och köpte mammabyxor! Kan knappt ha några andra byxor längre ;)

Oj, så stor den lille är! Vad blev du daterad till? Vi var i måndags och då var jag 8+2 och pyret 18,2 mm. Vi såg inga armar eller ben dock, borde man gjort det?

Haha, gjorde nästan samma, fast åkte dagen efter och köpte mammabyxor, så himla skönt! :) har svullnat ganska ordentligt jag med, så byxor med knappar är bara att glömma :P
  • Hoppas7910
    Moorii skrev 2015-12-09 20:54:41 följande:

Oj, så stor den lille är! Vad blev du daterad till? Vi var i måndags och då var jag 8+2 och pyret 18,2 mm. Vi såg inga armar eller ben dock, borde man gjort det?

Haha, gjorde nästan samma, fast åkte dagen efter och köpte mammabyxor, så himla skönt! :) har svullnat ganska ordentligt jag med, så byxor med knappar är bara att glömma :P

Han börjar växa till sig :) jag är mitt emellan 8+4 och 8+5, samma sak sist så han håller sig inom samma ramar. Tror läkarna går efter 20 mm på 8+5 men han kan ju blivit till på natten ;)

Tror inte det är något konstigt om man inte ser armar och ben. Det är ju egentligen bara små utskott. Men vi hade sån tur att han rörde på ena armen precis när vi tittade! Underbart! Så det var nog bara tur!

Beror säkert på utrustningen oxå, hur tydligt det syns.

Haha, kul med mammabyxorna :)

Det var ju helt underbart att få på sig dem! Inget som klämde ;)

Jag har typ bara 1 par byxor kvar som jag med nöd och näppe kan knäppa.

Fortsätter det så här så blir det svårt att dölja så länge till :)
  • Moorii
    Hoppas7910 skrev 2015-12-09 21:47:27 följande:

Han börjar växa till sig :) jag är mitt emellan 8+4 och 8+5, samma sak sist så han håller sig inom samma ramar. Tror läkarna går efter 20 mm på 8+5 men han kan ju blivit till på natten ;)

Tror inte det är något konstigt om man inte ser armar och ben. Det är ju egentligen bara små utskott. Men vi hade sån tur att han rörde på ena armen precis när vi tittade! Underbart! Så det var nog bara tur!

Beror säkert på utrustningen oxå, hur tydligt det syns.

Haha, kul med mammabyxorna :)

Det var ju helt underbart att få på sig dem! Inget som klämde ;)

Jag har typ bara 1 par byxor kvar som jag med nöd och näppe kan knäppa.

Fortsätter det så här så blir det svårt att dölja så länge till :)

Där ser man! Jag är 8+5 nu, gissar att den inte växt mer än en mm på tre dagar, den kanske bara inte är lika lång :) haha, ja, så kan det ju vara ^^

Åh, det måste varit en sån härlig känsla! Vårat lilla pyre såg mest ut som en liten mumie med bultande hjärta :P jo, det är sant.

Verkligen, skönt att slippa nåt som trycker på magen! :) jag har två par tights som fortfarande funkar någorlunda, men de trycker på magen även dom. Nä, samma här, fast känns inte som det skulle göra så mycket nu, då man sett att det faktiskt lever :)

Kommer du göra kub? Vi har egentligen bestämt oss för att inte göra det, men jag tvekar ändå lite.. Är så rädd att något ska vara fel :/
  • Hoppas7910
    Moorii skrev 2015-12-10 05:56:33 följande:

Där ser man! Jag är 8+5 nu, gissar att den inte växt mer än en mm på tre dagar, den kanske bara inte är lika lång :) haha, ja, så kan det ju vara ^^

Åh, det måste varit en sån härlig känsla! Vårat lilla pyre såg mest ut som en liten mumie med bultande hjärta :P jo, det är sant.

Verkligen, skönt att slippa nåt som trycker på magen! :) jag har två par tights som fortfarande funkar någorlunda, men de trycker på magen även dom. Nä, samma här, fast känns inte som det skulle göra så mycket nu, då man sett att det faktiskt lever :)

Kommer du göra kub? Vi har egentligen bestämt oss för att inte göra det, men jag tvekar ändå lite.. Är så rädd att något ska vara fel :/

Men mumier är ju också jättesöta :)

Men visst, det är underbart när man börjar tänka att det faktiskt finns en liten mini bebis där inne! Tänk då UL längre fram när man verkligen ser att det är en bebis!

Magen får va hur stor den vill - bara mini mår bra så :) men mammabyxorna är fantastiska!

Inget kläm alls!

Ja, det kommer bli kub för vår del. Jag är 36 så det känns lite vanskligt att inte göra det.

Men samtidigt så kommer jag vara hemskt orolig.. Tänk så har allt gått bra fram tills dess och så visar det nåt? Det vill man inte vara med om :/

Får jag fråga hur ni tänker? Alltså, varför ni väljer att inte göra det?
  • Moorii
    Hoppas7910 skrev 2015-12-10 13:40:35 följande:

Men mumier är ju också jättesöta :)

Men visst, det är underbart när man börjar tänka att det faktiskt finns en liten mini bebis där inne! Tänk då UL längre fram när man verkligen ser att det är en bebis!

Magen får va hur stor den vill - bara mini mår bra så :) men mammabyxorna är fantastiska!

Inget kläm alls!

Ja, det kommer bli kub för vår del. Jag är 36 så det känns lite vanskligt att inte göra det.

Men samtidigt så kommer jag vara hemskt orolig.. Tänk så har allt gått bra fram tills dess och så visar det nåt? Det vill man inte vara med om :/

Får jag fråga hur ni tänker? Alltså, varför ni väljer att inte göra det?

Haha jo, det är sant, iallafall när de är så små och ofarliga ^^

Åh, jag vet! Längtar så himla mycket! Har en fantastisk app som visar hur bebis ser ut varje månad, som ritad bild, i 2D och i 3D. Skulle till och med våga påstå att den är bättre än den svenska appen som finns. Pregnancy + heter den, om du inte redan har den dvs :)

Håller med, bryr mig inte om ifall jag ser ut som en vandrande köttbulle, bara det bor ett friskt barn därinne :) verkligen, supersköna! Världens bästa uppfinning :) det borde finnas liknande för när man inte är gravid också, skönt det hade varit ;)

Alltså, jag ändrade mig idag igen. Jag tror oron skulle bli för stor om jag inte gjorde kub. Jag är 33 och känner lite som du, nästan lite gamble att inte göra det. Men det kommer vara fruktansvärt nervöst! Jag hoppas varken du eller jag behöver få något tråkigt besked :/ har du bokat in tid för det ännu? Vi ska på inskrivning på tisdag och tänkte passa på att boka då.
  • Hoppas7910

Godmorgon :)

Låter som en riktigt bra app! Måste leta upp den direkt. Tack för tipset :)

Haha,, ja, en köttbulle låter både lite kul och sött ;)

Hoppas vi blir såna bägge två!

Har tänkt exakt samma tanke - varför har man inte alltid mammabyxor? Inget som skär in nånstans :)

Jag förstår ditt velande ang kub. Det är ingen lätt fråga.. Men jag tror ändån att oron är större om man låter bli än om man gör det!

Beskedet får man ta ställning till då, om det skulle visa något.

Men jag håller verkligen alla tummar för att vi båda klarar oss dit med friska bebisar och att testen ser bra ut!

Jag ska ta blodprovet inför kub nästa måndag och vår BM skickar remiss till UL. Vi var nämligen på inskrivning i onsdags :)

Blev lite bökigt iom att det är jul mitt i allt. Men det löser sig ju :)

Gick in i v 10 idag! Dubbelsiffrigt :) och nu räknas mini inte som ett embryo längre utan ett foster! Bara någon dag till så är du också där :)

Man får ta en bit i taget och glädjas över det. Annars blir väntan så olidlig.

Moorii skrev 2015-12-10 23:43:48 följande:

Haha jo, det är sant, iallafall när de är så små och ofarliga ^^

Åh, jag vet! Längtar så himla mycket! Har en fantastisk app som visar hur bebis ser ut varje månad, som ritad bild, i 2D och i 3D. Skulle till och med våga påstå att den är bättre än den svenska appen som finns. Pregnancy + heter den, om du inte redan har den dvs :)

Håller med, bryr mig inte om ifall jag ser ut som en vandrande köttbulle, bara det bor ett friskt barn därinne :) verkligen, supersköna! Världens bästa uppfinning :) det borde finnas liknande för när man inte är gravid också, skönt det hade varit ;)

Alltså, jag ändrade mig idag igen. Jag tror oron skulle bli för stor om jag inte gjorde kub. Jag är 33 och känner lite som du, nästan lite gamble att inte göra det. Men det kommer vara fruktansvärt nervöst! Jag hoppas varken du eller jag behöver få något tråkigt besked :/ har du bokat in tid för det ännu? Vi ska på inskrivning på tisdag och tänkte passa på att boka då.

• Moorii
    Hoppas7910 skrev 2015-12-11 09:41:08 följande:

Godmorgon :)

Låter som en riktigt bra app! Måste leta upp den direkt. Tack för tipset :)

Haha,, ja, en köttbulle låter både lite kul och sött ;)

Hoppas vi blir såna bägge två!

Har tänkt exakt samma tanke - varför har man inte alltid mammabyxor? Inget som skär in nånstans :)

Jag förstår ditt velande ang kub. Det är ingen lätt fråga.. Men jag tror ändån att oron är större om man låter bli än om man gör det!

Beskedet får man ta ställning till då, om det skulle visa något.

Men jag håller verkligen alla tummar för att vi båda klarar oss dit med friska bebisar och att testen ser bra ut!

Jag ska ta blodprovet inför kub nästa måndag och vår BM skickar remiss till UL. Vi var nämligen på inskrivning i onsdags :)

Blev lite bökigt iom att det är jul mitt i allt. Men det löser sig ju :)

Gick in i v 10 idag! Dubbelsiffrigt :) och nu räknas mini inte som ett embryo längre utan ett foster! Bara någon dag till så är du också där :)

Man får ta en bit i taget och glädjas över det. Annars blir väntan så olidlig.

Så lite så :) tror nog du kommer gilla den! Man får ny information dagligen, alltid intressant läsning :)

Haha, ja kanske det. Tror det blir så i mitt fall, då jag är väldigt kort. Magen har liksom ingen annanstans att ta vägen än rakt ut :P ja, det hade varit lite skoj ^^

Ja, det är väl så.. Bara att vänta och se!

Samma här, hoppas verkligen det ser bra ut för oss båda!

Aha :) vi lär väl behöva göra blodprov nästa vecka, för det skulle man helst göra i v 10 läste jag nånstans?

Ja, precis, lite bökigt med jul, men det hinns ju med i januari som tur är :)

Åh, spännande! Jaha, var det i vecka tio? Så roligt! Så nu har du ett foster som simmar omkring därinne, så coolt :) ja, det är dags för mig imorgon, så längtar tills jag vaknar och kan läsa i appen hur allt ser ut ^^ bättre än vilken julkalender som helst ;) och räcker betydligt längre än 24 dagar!

Ja, helt sant. Man får fokusera på något som händer snart. Nästa grej blir inskrivning, osv. Längtar så till efter vecka 13! Åh vad jag ska njuta av graviditeten då :)
  • Hoppas7910

Hej :)

Vad konstigt.. Var helt säker på att jag skickat mitt svar direkt efter men det har inte kommit in!

Hur mår du? Nu är du också i v 10 :)

Ja, Gud vad skönt det ska bli när man är i vecka 13!!!

Har appen nu! Den är verkligen superbra! Mkt bättre än dem 2 jag hade redan. Så tack :)

Ja, jag har för mig att blodproven ska tas i eller efter v 10.. Man blir lite snurrig av all info. Så mitt kub UL bör bli i början på januari, kanske andra veckan. Kommer vara nervöst! Men det är iaf skönt att man får svaret direkt.

En bit i taget ja.. Lillejul afton är vårt nästa UL så det kan bli en underbar jul eller en hemsk sådan.

Det jag är orolig för nu är just att moderkakan ska börja ta över, fostret verkar ju okej :) men tänk så blir det fel där?

Usch.. Om man bara kunde sluta oroa sig!

Igår berättade vi för min sambos föräldrar och syster :) dem blev såå glada så vi hade ett litet gråt kalas en stund. Det går liksom knappt att dölja min mage längre.. Tydligen har jag även blivit fylligare i ansiktet.. Haha, ser framför mig hur tjock jag kommer bli!

Igår kände jag av ganska mkt "mensvärk".. Gjorde mig lite orolig. Molvärk har jag haft innan men denna var mer specifik. Har du känt det?

Moorii skrev 2015-12-11 12:15:28 följande:

Så lite så :) tror nog du kommer gilla den! Man får ny information dagligen, alltid intressant läsning :)

Haha, ja kanske det. Tror det blir så i mitt fall, då jag är väldigt kort. Magen har liksom ingen annanstans att ta vägen än rakt ut :P ja, det hade varit lite skoj ^^

Ja, det är väl så.. Bara att vänta och se!

Samma här, hoppas verkligen det ser bra ut för oss båda!

Aha :) vi lär väl behöva göra blodprov nästa vecka, för det skulle man helst göra i v 10 läste jag nånstans?

Ja, precis, lite bökigt med jul, men det hinns ju med i januari som tur är :)

Åh, spännande! Jaha, var det i vecka tio? Så roligt! Så nu har du ett foster som simmar omkring därinne, så coolt :) ja, det är dags för mig imorgon, så längtar tills jag vaknar och kan läsa i appen hur allt ser ut ^^ bättre än vilken julkalender som helst ;) och räcker betydligt längre än 24 dagar!

Ja, helt sant. Man får fokusera på något som händer snart. Nästa grej blir inskrivning, osv. Längtar så till efter vecka 13! Åh vad jag ska njuta av graviditeten då :)

• Moorii
    Hoppas7910 skrev 2015-12-13 09:37:02 följande:

Hej :)

Vad konstigt.. Var helt säker på att jag skickat mitt svar direkt efter men det har inte kommit in!

Hur mår du? Nu är du också i v 10 :)

Ja, Gud vad skönt det ska bli när man är i vecka 13!!!

Har appen nu! Den är verkligen superbra! Mkt bättre än dem 2 jag hade redan. Så tack :)

Ja, jag har för mig att blodproven ska tas i eller efter v 10.. Man blir lite snurrig av all info. Så mitt kub UL bör bli i början på januari, kanske andra veckan. Kommer vara nervöst! Men det är iaf skönt att man får svaret direkt.

En bit i taget ja.. Lillejul afton är vårt nästa UL så det kan bli en underbar jul eller en hemsk sådan.

Det jag är orolig för nu är just att moderkakan ska börja ta över, fostret verkar ju okej :) men tänk så blir det fel där?

Usch.. Om man bara kunde sluta oroa sig!

Igår berättade vi för min sambos föräldrar och syster :) dem blev såå glada så vi hade ett litet gråt kalas en stund. Det går liksom knappt att dölja min mage längre.. Tydligen har jag även blivit fylligare i ansiktet.. Haha, ser framför mig hur tjock jag kommer bli!

Igår kände jag av ganska mkt "mensvärk".. Gjorde mig lite orolig. Molvärk har jag haft innan men denna var mer specifik. Har du känt det?

Jaha, vad konstigt att det inte skickades! Glad att du orkade skriva igen iallafall :)

Jag mår rätt ok, även om jag kräktes på jobbet igår (på toaletten då) :P skönt att vara ännu en bit längre fram, bara tre veckor till nu då :)

Vad kul att du gillade den! Den är verkligen underbar :) så lite så!

Tänkte nästan det. Sen så är vi borta hela julveckan, så enda chansen är väl nästa vecka då, ugh. Ok, ja, jag antar mitt ul blir då med :S supernervöst!

Vad menas med lillejulafton? Åh, vad skönt att du bokat in ultraljud då, jag har inte mitt förrän 4 januari. Hade varit skönt att veta hur allt ser ut innan man berättar för föräldrarna, men det finns ju risker oavsett, så man kanske ska försöka sluta tänka så och bara hoppas på det bästa. Jag kommer hålla tummarna för att allt ser bra ut för dig!

Hur menar du då? Är det något som händer ofta, med moderkakan? :S har aldrig hört om det förut.

Ååh, vad härligt :D så roligt att de blev så glada! Haha, ja, det går fort nu alltså. Jag har en kalaskula med, men jag har alltid rätt stora tröjor på mig, så ingen har märkt det ännu :) viker ner det där som täcker magen på mammabyxorna när jag åker till jobbet, så det ska se ut som vanliga byxor :P

Haha, ja, samma här. Men det kan jag stå ut med om jag får en go liten bebis ^^

Så lustigt, drömde häromnatten att kubtestet såg bra ut, sen fick vi reda på att det var en flicka och så skulle vi döpa henne till ett namn som vi aldrig diskuterat och som jag som bäst bara läst i förbifarten när jag kollat babynamn. Berättade för mannen och han tyckte att det namnet var bäst hittills, samma för mig. Det är lite sjukt :)

Ja, jag vet vad du menar. Jag får så ibland, absolut inte varje dag, men det händer att jag får såna riktiga mensvärkskänningar, och så tror man det är kört, men så är det aldrig. Tror du kan vara lugn:) Jag har sån "träningsvärk" i musklerna runt livmodern, så kan inte alls ta i med dom musklerna mer för det gör för ont, väldigt märkligt. Och inatt sträckte jag magen när jag vände mig för snabbt. Konstiga saker som händer nu :P
Svar på tråden Så rädd för missfall