Hoppas7910 skrev 2015-12-13 09:37:02 följande:
Hej :)
Vad konstigt.. Var helt säker på att jag skickat mitt svar direkt efter men det har inte kommit in!
Hur mår du? Nu är du också i v 10 :)
Ja, Gud vad skönt det ska bli när man är i vecka 13!!!
Har appen nu! Den är verkligen superbra! Mkt bättre än dem 2 jag hade redan. Så tack :)
Ja, jag har för mig att blodproven ska tas i eller efter v 10.. Man blir lite snurrig av all info. Så mitt kub UL bör bli i början på januari, kanske andra veckan. Kommer vara nervöst! Men det är iaf skönt att man får svaret direkt.
En bit i taget ja.. Lillejul afton är vårt nästa UL så det kan bli en underbar jul eller en hemsk sådan.
Det jag är orolig för nu är just att moderkakan ska börja ta över, fostret verkar ju okej :) men tänk så blir det fel där?
Usch.. Om man bara kunde sluta oroa sig!
Igår berättade vi för min sambos föräldrar och syster :) dem blev såå glada så vi hade ett litet gråt kalas en stund. Det går liksom knappt att dölja min mage längre.. Tydligen har jag även blivit fylligare i ansiktet.. Haha, ser framför mig hur tjock jag kommer bli!
Igår kände jag av ganska mkt "mensvärk".. Gjorde mig lite orolig. Molvärk har jag haft innan men denna var mer specifik. Har du känt det?
Jaha, vad konstigt att det inte skickades! Glad att du orkade skriva igen iallafall :)
Jag mår rätt ok, även om jag kräktes på jobbet igår (på toaletten då) :P skönt att vara ännu en bit längre fram, bara tre veckor till nu då :)
Vad kul att du gillade den! Den är verkligen underbar :) så lite så!
Tänkte nästan det. Sen så är vi borta hela julveckan, så enda chansen är väl nästa vecka då, ugh. Ok, ja, jag antar mitt ul blir då med :S supernervöst!
Vad menas med lillejulafton? Åh, vad skönt att du bokat in ultraljud då, jag har inte mitt förrän 4 januari. Hade varit skönt att veta hur allt ser ut innan man berättar för föräldrarna, men det finns ju risker oavsett, så man kanske ska försöka sluta tänka så och bara hoppas på det bästa. Jag kommer hålla tummarna för att allt ser bra ut för dig!
Hur menar du då? Är det något som händer ofta, med moderkakan? :S har aldrig hört om det förut.
Ååh, vad härligt :D så roligt att de blev så glada! Haha, ja, det går fort nu alltså. Jag har en kalaskula med, men jag har alltid rätt stora tröjor på mig, så ingen har märkt det ännu :) viker ner det där som täcker magen på mammabyxorna när jag åker till jobbet, så det ska se ut som vanliga byxor :P
Haha, ja, samma här. Men det kan jag stå ut med om jag får en go liten bebis ^^
Så lustigt, drömde häromnatten att kubtestet såg bra ut, sen fick vi reda på att det var en flicka och så skulle vi döpa henne till ett namn som vi aldrig diskuterat och som jag som bäst bara läst i förbifarten när jag kollat babynamn. Berättade för mannen och han tyckte att det namnet var bäst hittills, samma för mig. Det är lite sjukt :)
Ja, jag vet vad du menar. Jag får så ibland, absolut inte varje dag, men det händer att jag får såna riktiga mensvärkskänningar, och så tror man det är kört, men så är det aldrig. Tror du kan vara lugn:) Jag har sån "träningsvärk" i musklerna runt livmodern, så kan inte alls ta i med dom musklerna mer för det gör för ont, väldigt märkligt. Och inatt sträckte jag magen när jag vände mig för snabbt. Konstiga saker som händer nu :P