• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • WiMe06
    strawberri skrev 2015-11-06 18:06:43 följande:
    Oj har visst inte sett ditt inlägg! Jag kan känna kroppsdelar genom magen men ibland är det jättesvårt att veta vad det är för något men tror hon brukar ligga med rumpan på vänster sida det putar nästan alltid ut där :) vi väntar också en liten tjej :) går in i v 34 imorgon går ju såååå fort! Vilken v är du i nu?
    Jag tror jag kan känna rumpan lite, när jag ligger ner så sticker det liksom upp som en liten bula på vänster sida om naveln och det är ofta stora buffar där, så tror det är rumpan. Sen tror jag benen ligger åt snett neråt åt vänster för där kände jag några rejäla kickar idag som gjorde riktigt ont. Men ofta så är det ngn som misshandlas urinblåsan ganska rejält också, det är så sjukt obehagligt när det sparkas på blåsan. Haha.
    Är i v 29+4 nu. 6 arbetspass kvar nu innan jag får gå på ledigt, lääängtar!!
  • strawberri
    WiMe06 skrev 2015-11-06 21:34:30 följande:
    Jag tror jag kan känna rumpan lite, när jag ligger ner så sticker det liksom upp som en liten bula på vänster sida om naveln och det är ofta stora buffar där, så tror det är rumpan. Sen tror jag benen ligger åt snett neråt åt vänster för där kände jag några rejäla kickar idag som gjorde riktigt ont. Men ofta så är det ngn som misshandlas urinblåsan ganska rejält också, det är så sjukt obehagligt när det sparkas på blåsan. Haha.
    Är i v 29+4 nu. 6 arbetspass kvar nu innan jag får gå på ledigt, lääängtar!!
    Haha jaa det kan va RIKTIGT obehagligt :) jag känner knappt sparkar längre utan nu är det mer stora svepande rörelser därinne och så känner jag när hon sträcker på sig o sådär då putar någon kroppsdel ut antingen på höger eller vänster sida och så kan man se antingen en fot eller hand åka längs magen så häftigt! :) va skönt att du får gå hem snart! Det är verkligen välbehövligt dom sista veckorna! Vet inte om jag frågat men har du fler barn? :)
  • WiMe06
    strawberri skrev 2015-11-07 11:42:30 följande:
    Haha jaa det kan va RIKTIGT obehagligt :) jag känner knappt sparkar längre utan nu är det mer stora svepande rörelser därinne och så känner jag när hon sträcker på sig o sådär då putar någon kroppsdel ut antingen på höger eller vänster sida och så kan man se antingen en fot eller hand åka längs magen så häftigt! :) va skönt att du får gå hem snart! Det är verkligen välbehövligt dom sista veckorna! Vet inte om jag frågat men har du fler barn? :)
    Det är så häftigt när man kan se dem där rörelserna så tydligt.
    Har ju haft lite problem med ont i magen och sådär när jag jobbar och idag var ingen bra dag, fick gå hem efter halva dagen, så vi får se hur jag gör med resten av dagarna. Om jag fortsätter vara sjukskriven eller om jag jobbar dem sista passen. Men det ska verkligen bli skönt att få gå hem faktiskt.

Jag har två pojkar sedan innan som är 6 och 8 år gamla, så dem har ju skolan varje dag så dem är ju självgående i mkt om det skulle vara ngt.
  • strawberri
    WiMe06 skrev 2015-11-07 14:21:53 följande:
    Det är så häftigt när man kan se dem där rörelserna så tydligt.
    Har ju haft lite problem med ont i magen och sådär när jag jobbar och idag var ingen bra dag, fick gå hem efter halva dagen, så vi får se hur jag gör med resten av dagarna. Om jag fortsätter vara sjukskriven eller om jag jobbar dem sista passen. Men det ska verkligen bli skönt att få gå hem faktiskt.

Jag har två pojkar sedan innan som är 6 och 8 år gamla, så dem har ju skolan varje dag så dem är ju självgående i mkt om det skulle vara ngt.
    Va jobbigt för dig :( men det är ju bättre att lyssna på kroppen nu, har man ont ska man ta det lugnt, min förra graviditet bara körde jag på fast jag hade massa mer krämpor än denna gången så blev ett x antal besök på förlossningen med onda svullna ben, starka sammandragningar mm men denna gången lyssnar o känner jag efter mer på kroppen och det har hittills bara varit positivt :) Förstår att du känner så! det är ju det! skönt att bara kunna ta det lugnt, ingen stress osv :)
  • WiMe06
    strawberri skrev 2015-11-08 17:10:10 följande:
    Va jobbigt för dig :( men det är ju bättre att lyssna på kroppen nu, har man ont ska man ta det lugnt, min förra graviditet bara körde jag på fast jag hade massa mer krämpor än denna gången så blev ett x antal besök på förlossningen med onda svullna ben, starka sammandragningar mm men denna gången lyssnar o känner jag efter mer på kroppen och det har hittills bara varit positivt :) Förstår att du känner så! det är ju det! skönt att bara kunna ta det lugnt, ingen stress osv :)
    Har helt missat ditt svar
    Nu har jag äntligen gått på ledighet och det är så himla skönt. Det var välbehövligt för kroppen. Hur mår du nu? Det kan inte vara länge kvar för dig nu?
  • strawberri
    WiMe06 skrev 2015-12-02 13:37:39 följande:
    Har helt missat ditt svar
    Nu har jag äntligen gått på ledighet och det är så himla skönt. Det var välbehövligt för kroppen. Hur mår du nu? Det kan inte vara länge kvar för dig nu?
    Så skönt för dig! Jag mår sisådär, sover riktigt illa varje natt och har åkt på halsont som suttit i tre veckor nu! Vc säger det är virus... Kan knappt svälja. Jag går in i vecka 38 på lördag så inte långt kvar nu :) har en del förvärkar och mycket sammandragningar som gör ont till o från. vilken vecka är du i nu? Hur mår du?
  • Hoppas7910

Hej alla!

Någon som är tidigt gravid?

Själv går jag in i v.9 imorn och är orolig..

Var på tidigt VUL förra onsdagen och såg då hjärtslag! Underbart att se med min historia.

Men nu har oron krupit på mig igen.. Tänk så lever inte mini längre?

Ska på VUL igen på onsdag och önskar så att mini växt bra och att hjärtat ff slår fint!

• majbebis2016

Jag är i v16. Men förstår verkligen din oro! Du får försöka slappna av och tänka på att allt såg fint ut sist.

Varför vul igen?

Hoppas7910 skrev 2015-12-03 16:22:48 följande:

Hej alla!

Var på tidigt VUL förra onsdagen och såg då hjärtslag! Underbart att se med min historia.

Ska på VUL igen på onsdag och önskar så att mini växt bra och att hjärtat ff slår fint!

• Hoppas7910
    majbebis2016 skrev 2015-12-03 20:50:49 följande:

Jag är i v16. Men förstår verkligen din oro! Du får försöka slappna av och tänka på att allt såg fint ut sist.

Varför vul igen?

Okej, då är du lite närmare mig i tiden iaf! Vad roligt :)

Jag försöker tänka så men ibland så bara kommer det över mig. Att jag inte ska ha sån tur att det ska funka denna gången hlr.

Svårt med symptomen oxå, hur mkt ska dem öka hela tiden? Man märker ju av allt möjligt sånt!

Vi har fått göra ett missfallsutredning och har nu kommit med i en studie för par med upprepade missfall. Så fram till v 12 är det kontroll varannan vecka. Blodprov och VUL!

Sedan ökar kontrollerna igen i slutet av graviditeten.

Är tacksam för det extra stödet och ultraljuden! Så man inte går en massa veckor i onödan om det skulle hända något.

Då är det snart dags för RUL för dig? Har du gjort KUB?
  • Enlitentill
    Hoppas7910 skrev 2015-12-03 16:22:48 följande:

Hej alla!

Jag går också in i v 9 i morgon och känner också denna konstanta oro. Jag vågar inte tänka att det är någon där inne ännu tror jag. Jag ska på VUL på tisdag. Det känns som en milstolpe trots att jag inte kommer kunna andas ut då heller. Åh om man ändå fick vara Omedveten om graviditeten fram tills vecka 12 passerat. Skönt att du får kolla regelbundet.
Svar på tråden Så rädd för missfall