• Rumpelstiltskins

Vilken kändis klarar du inte av?

Man läser en filmrecension och känner att den där filmen bara måste jag se för den är precis i min smak och verkar såååååå bra. Därefter scrollar man ned och ser namnet på skådespelaren som man helt enkelt inte klarar av och filmkvällen har gått förlorad.

Detsamma gäller vissa TV-program, upplägget och storyn är perfekt men raseras av valet av programledare. 

2013 bojkottade jag Eurovision i Sverige enbart för att de valt Petra Mede som programledare. Jag klarar helt enkelt inte av henne.

Suckar också högt och byter snabbt kanal så fort Ernst Kirchsteiger visas på TV, han ger mig kalla kårar.

Vad gäller filmer så har jag stora problem med Tom Cruise vilket är en sorg för att filmerna han är med i ofta är väldigt bra.

Så hit me, vilka kändisar klarar ni inte av?

• Svar på tråden Vilken kändis klarar du inte av?
  • MajaMaria79

Leila bagge och Pernilla Wahlgren, känns otroligt konstgjorda båda två.

Adam Sandler, ben stiller och Jim Carrey jag blir nervös bara av att se dem.

• mammamalin
    MajaMaria79 skrev 2015-05-22 13:23:48 följande:

Leila bagge och Pernilla Wahlgren, känns otroligt konstgjorda båda två.

Adam Sandler, ben stiller och Jim Carrey jag blir nervös bara av att se dem.

Håller med om Jim Carrey. Huga!
  • Auditanne
    mammamalin skrev 2015-05-22 13:14:11 följande:

Tyra Banks. Vidrig människa.

Motivering? 

Är väl själv rätt neutralt inställd till Tyra men vad jag förstått så är hon visst rätt allmänt populär, framförallt bland kvinnor.

Varför tycker du att hon är så vidrig?
  • mammamalin
    Auditanne skrev 2015-05-22 13:36:49 följande:
    Motivering? 

Är väl själv rätt neutralt inställd till Tyra men vad jag förstått så är hon visst rätt allmänt populär, framförallt bland kvinnor.

Såg mycket av Americas next top model då jag var yngre. Programmet ska ju handla om att  hitta nya "talanger", men hon ser till att programmet handlar om henne. Hon pratar jämt om sig själv, hur bra hon är, hur äkta hennes bröst är, bara bilder och klipp på henne i program-introt osv. Hennes sätt att vara och prata om sig själv i såna sammanhang stör mig något så fruktansvärt!

Sen vet jag att många tjejer ser upp till henne, och att hon sagt en del vettigt. Men näe, hennes beteende förstör detta för mig.

• Auditanne
    mammamalin skrev 2015-05-22 14:08:40 följande:

Såg mycket av Americas next top model då jag var yngre. Programmet ska ju handla om att  hitta nya "talanger", men hon ser till att programmet handlar om henne. Hon pratar jämt om sig själv, hur bra hon är, hur äkta hennes bröst är, bara bilder och klipp på henne i program-introt osv. Hennes sätt att vara och prata om sig själv i såna sammanhang stör mig något så fruktansvärt!

Sen vet jag att många tjejer ser upp till henne, och att hon sagt en del vettigt. Men näe, hennes beteende förstör detta för mig.

Jo, det har du nog rätt i.

Har sett en del avsnitt ur hennes egen, självbetitlade show och hon beter sig ganska egocentriskt där också.

Det är som att oavsett vilket ämne för dagen som tas upp så ska hon med jämna mellanrum envist referera till sina egna personliga anekdoter. Inte sällan att dessa berättelser även mynnar ut i offtopic och övergår i tomt raljerande.

Man kan ju tycka det är lite överflödigt att promota sig själv så mycket som Tyra gör och då särskilt i sin egen show som i sig redan gjort henne känd.
  • verklighetsförmedlingen
    Auditanne skrev 2015-05-22 13:36:49 följande:

Motivering? 

Jag känner inget hat för Tyra. Men visst använder hon 28% över den lagstadgade gränsen för korrekt manövrering av ansiktsmuskulaturen?

Samma gräns överskrids, med samma värde, no less, utav Leila Lindholms "blick i kameran".

Och där kom lunchen.
  • Auditanne
    verklighetsförmedlingen skrev 2015-05-22 14:28:29 följande:
    Jag känner inget hat för Tyra. Men visst använder hon 28% över den lagstadgade gränsen för korrekt manövrering av ansiktsmuskulaturen?

Samma gräns överskrids, med samma värde, no less, utav Leila Lindholms "blick i kameran".

Och där kom lunchen.
    Kan det där översättas till att du anser att hon ler för mycket?
  • mammamalin
    Auditanne skrev 2015-05-22 14:21:22 följande:
    Jo, det har du nog rätt i.

Har sett en del avsnitt ur hennes egen, självbetitlade show och hon beter sig ganska egocentriskt där också.

Det är som att oavsett vilket ämne för dagen som tas upp så ska hon med jämna mellanrum envist referera till sina egna personliga anekdoter. Inte sällan att dessa berättelser även mynnar ut i offtopic och övergår i tomt raljerande.

Man kan ju tycka det är lite överflödigt att promota sig själv så mycket som Tyra gör och då särskilt i sin egen show som i sig redan gjort henne känd.
    Ja, precis det jag menar :)
  • Voluptuous Shalimar
    Duckan skrev 2015-05-22 12:44:40 följande:
    Nu har inte jag läst hur alla i tråden har uttryckt sig, men inte är det väl så konstigt om man föredrar en del programledare framför andra ex? Det har lite att göra med huruvida man känner personen eller ej, som tv-personlighet tilltalar kanske någon inte mig och jag hade föredragit någon annan. Varför är det så hemskt?
    Jag menade väl inte de som uttryckt att de föredrar någon före en annan, snarare de som finner någon vidrig och avskyvärd, baserat på (gud vet vad?) utseende, tv-klipp osv. 

Auditanne skrev 2015-05-22 13:10:26 följande:
    Fast det är det ju inte alla som gör härinne heller.

I grunden handlar nog inte denna tråd så mycket om att peka ut kändisar i sig utan mer om att diskutera beteenden vi inte gillar.
    Det är ju också OK, så länge man inte menar "beteenden" som är hopklippta framställningar i en TV-produktion/medias porträtt av en viss person/etc. Då blir det ju genast rätt synd om den stackars kändis som blir porträtterad ofördelaktigt. 
    Anton Chigurh skrev 2015-05-22 13:13:04 följande:
    Underbara ShaliHjärta 

Jag anser att Petra Mede är en formidabel programledare, och jag tror, obs tror, att hon är en skön människa för övrigt, alltså privat då, men jag skriver/säger att jag jag gillar Petra skarpt och det utlåtande är baserat på vad jag har läst, och hört, av och om henne, inget konstigt med det. 

Jag gör samma sak med Gard.....  Mark Levengoods make, baserat på vad jag har sett av honom som programledare och standup-komiker. Så kallad standup-komiker i hans fall. Att han möjligen är en härlig mänska privat, det kan hända, men så länge jag inte vet, så är det ändå okej att ha en åsikt om honom, baserat på det jag vet. Och uttrycka den åsikten öppet också. 

Ren mobbing är däremot inte okej. Självklart inte.

Stor kram //Anton 
    Återigen, man kan ju tycka det ena och det andra om tex en skådespelares insats, utan att för den skull döma ut hela hans/hennes persona. Själv har jag, hur ska vi säga, lite svårt för Jim Carreys ansiktsvridningar och överspelande, men jag går inte runt och omtalar honom som vidrig eller säger att jag hatar honom eller inte tål honom. Jag är bara inte alls förtjust i hans skådespeleri. Om du förstår skillnaden.  

Svar på tråden Vilken kändis klarar du inte av?