Duckan skrev 2015-05-22 12:44:40 följande:
Nu har inte jag läst hur alla i tråden har uttryckt sig, men inte är det väl så konstigt om man föredrar en del programledare framför andra ex? Det har lite att göra med huruvida man känner personen eller ej, som tv-personlighet tilltalar kanske någon inte mig och jag hade föredragit någon annan. Varför är det så hemskt?
Jag menade väl inte de som uttryckt att de föredrar någon före en annan, snarare de som finner någon vidrig och avskyvärd, baserat på (gud vet vad?) utseende, tv-klipp osv.
Auditanne skrev 2015-05-22 13:10:26 följande:
Fast det är det ju inte alla som gör härinne heller.
I grunden handlar nog inte denna tråd så mycket om att peka ut kändisar i sig utan mer om att diskutera beteenden vi inte gillar.
Det är ju också OK, så länge man inte menar "beteenden" som är hopklippta framställningar i en TV-produktion/medias porträtt av en viss person/etc. Då blir det ju genast rätt synd om den stackars kändis som blir porträtterad ofördelaktigt.
Anton Chigurh skrev 2015-05-22 13:13:04 följande:
Underbara Shali
Jag anser att Petra Mede är en formidabel programledare, och jag tror, obs tror, att hon är en skön människa för övrigt, alltså privat då, men jag skriver/säger att jag jag gillar Petra skarpt och det utlåtande är baserat på vad jag har läst, och hört, av och om henne, inget konstigt med det.
Jag gör samma sak med Gard..... Mark Levengoods make, baserat på vad jag har sett av honom som programledare och standup-komiker. Så kallad standup-komiker i hans fall. Att han möjligen är en härlig mänska privat, det kan hända, men så länge jag inte vet, så är det ändå okej att ha en åsikt om honom, baserat på det jag vet. Och uttrycka den åsikten öppet också.
Ren mobbing är däremot inte okej. Självklart inte.
Stor kram //Anton
Återigen, man kan ju tycka det ena och det andra om tex en skådespelares insats, utan att för den skull döma ut hela hans/hennes persona. Själv har jag, hur ska vi säga, lite
svårt för Jim Carreys ansiktsvridningar och överspelande, men jag går inte runt och omtalar honom som vidrig eller säger att jag hatar honom eller inte tål honom. Jag är bara inte alls förtjust i hans skådespeleri. Om du förstår skillnaden.