• Rumpelstiltskins

Vilken kändis klarar du inte av?

Man läser en filmrecension och känner att den där filmen bara måste jag se för den är precis i min smak och verkar såååååå bra. Därefter scrollar man ned och ser namnet på skådespelaren som man helt enkelt inte klarar av och filmkvällen har gått förlorad.

Detsamma gäller vissa TV-program, upplägget och storyn är perfekt men raseras av valet av programledare. 

2013 bojkottade jag Eurovision i Sverige enbart för att de valt Petra Mede som programledare. Jag klarar helt enkelt inte av henne.

Suckar också högt och byter snabbt kanal så fort Ernst Kirchsteiger visas på TV, han ger mig kalla kårar.

Vad gäller filmer så har jag stora problem med Tom Cruise vilket är en sorg för att filmerna han är med i ofta är väldigt bra.

Så hit me, vilka kändisar klarar ni inte av?

• Svar på tråden Vilken kändis klarar du inte av?
  • taquine

Gry Forsell - usch jag ryser Kräks
    Carola - nog det skenheligaste som gått i ett par skor 
    Jenny Strömstedt - gett bimbon ett ansikte 
    Annika Lantz - nej du är inte ett skit rolig
    Öppna era hjärtan nissen , kan inte ens skriva namnet - dubbelspya där 
    Pascalidou   och andra sk" journalister" som ljuger , fuskar och är allmänt vidriga 
    Finns säkert fler men får ju tänka på aptiten inte ska försvinna helt 
    Jo Håller med om Adam Sandler , har han ett begåvningshandikapp på riktigt ? 

Goodness me
  • gertie

Anna Book. Hon verkar vara en självömkande och lismande ful fisk. Konstigaste är att hon gjort en GB och gått ner ca 250 kg och fortfarande är fet. Menmen.

• Anton Chigurh
    gertie skrev 2015-05-22 17:51:34 följande:
    Anna Book. Hon verkar vara en självömkande och lismande ful fisk. Konstigaste är att hon gjort en GB och gått ner ca 250 kg och fortfarande är fet. Men men.
    Hehe, en aning taskigt, måhända, men fan så roligt. lolslap

Sorry Anna.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Rosmarin

ILLA: Pascalidou (känns oäkta i sin kamp mot rasismen, känns mest som att hon vill ha uppmärksamhet)

VÄRRE: Morgan Freeman (varför måste han vara med i ALLA filmer, han kan ju vara spela en sorts roll! Kenau Reeves har mer talang!)

VÄRST: Malin Berghagen (otroligt obehaglig människa som känns som hon skulle kunna förgifta katter på fritiden men gömmer sig bakom en frikyrklig fasad)

• Ankissen
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-05-22 15:48:07 följande:

Men bara det är ju lite underligt. Ernst Kirschsteiger och Carola, som mest är vänliga och ler och verkar jättesnälla i TV, hör ju till de kändisar som är mest avskydda. Ogillar folk verkligen snällhet och trevlighet så mycket? Jag kan tillägga att jag själv inte är så väldigt förtjust i Ernsts program, men det beror ju mest på att trädgårdsliv och sånt intresserar mig absolut NOLL eller ännu mindre (gissa om jag HATAR att bo i villa?!?!?). 

Adam Sandler och Ben Stiller är ju tillgjorda och fåniga i filmer, men det är ju inte deras rollfigurer som tagits upp? Och Tom Cruise? Petra Mede? Är de så oerhört utmärkande och extrema att man bara inte TÅÅÅÅÅL åsynen av dem? Nej, jag förstår inte. ?

Seriöst med Ernst så är det hans sliskiga och obehagliga sätt att uttrycka sig jag bara inte kan med. Vet att i nån av de första säsongerna av Sommartorpet så satt en kvinnlig hantverkare och pustade ut och sammanfattade dagen mot en trästock nere vid sjön. Då glider Ernst in i rutan och uttrycker sig något i stil med "får jag erbjuda ett stycke välbyggd man till ditt sällskap?" och lade armen om henne. Gaaaaaaaaaaaaaaa! !!!!!!! Där och då ville jag krypa ur skinnet och sen dess tål jag inte karlen.
  • mammamalin
    Daniel12 skrev 2015-05-22 15:09:38 följande:

Tyra Banks är även allmänt nedlåtande mot de modeller som deltar i hennes program.. som om hon själv vore snyggast i världen..

Ja, fy!
  • Tramptass
    Duckan skrev 2015-05-22 12:44:40 följande:

Nu har inte jag läst hur alla i tråden har uttryckt sig, men inte är det väl så konstigt om man föredrar en del programledare framför andra ex? Det har lite att göra med huruvida man känner personen eller ej, som tv-personlighet tilltalar kanske någon inte mig och jag hade föredragit någon annan. Varför är det så hemskt?

Det är inte hemskt att ha en åsikt. Men det är inte ok, enligt mig, att sitta och mobba folk på nätet. Vet att folk gjorde det på Flashback (tror jag) för ett tag sen om en barnprogramledare som enligt dem var "ful". Hon tog fruktansvärt illa vid sig. 
    Auditanne skrev 2015-05-22 13:10:26 följande:
    Fast det är det ju inte alla som gör härinne heller.

I grunden handlar nog inte denna tråd så mycket om att peka ut kändisar i sig utan mer om att diskutera beteenden vi inte gillar.
    Man pekar ut enskilda och då handlar det inte längre bara om beteenden man inte gillar. I Ts står det "vilka kändisar klarar ni inte av", inte "vilka beteenden från kända människor klarar ni inte av".
  • Ingenpingvin

Petra Mede - jag tycker bara inte att hon är rolig. Verkligen inte rolig och då känns det bara jobbigt att titta på henne. 

Jim Carrey - jag tror han heter det, är osäker på stavningen - han med ansiktet, Dum och dummare osv. Jag vet inte riktigt varför, jag kan inte säga något specifikt sådär, kanske att han känns lite konstgjord - det kanske är mimiken som gör att jag tänker så, jag vet inte..

Johanna Koljonen - här vet jag faktiskt inte vad det är som gör att jag inte gillar henne. Egentligen tänker jag att jag borde gilla henne för hon rör sig den miljö som jag i allmänhet gillar och jag älskar finlandssvenska men det är bara, nej. 

Sen jag var liten har jag också haft otroligt svårt med Ernst-Hugo Järegårds röst. Han läste "Kalle och chokladfabriken" i något barnprogram och jag tyckte det var så otäckt! Klarade inte av den boken alls och det tog lång tid innan jag såg den senaste versionen med Johnny Depp (?). 

För att väga upp det negativa kan jag ge lite exempel på kändisar jag tycker verkar vara trevliga:

Fredrik Lindström, Björn Hellberg (ja, jag gillar "På spåret"), Anders Jansson, Ellen DeGeneres, han som spelar Cameron i Modern family, Leif GW. 

• Nenne666
    Daniel12 skrev 2015-05-22 15:09:38 följande:

Tyra Banks är även allmänt nedlåtande mot de modeller som deltar i hennes program.. som om hon själv vore snyggast i världen..

Jag klarar inte av henne heller, just av den anledningen som du beskriver.
  • Nenne666
    mammamalin skrev 2015-05-22 13:14:11 följande:

Tyra Banks. Vidrig människa.

Du är inte ensam om det... Hon är så sjukt nedlåtande samtidigt som hon förhöjer sig själv.
Svar på tråden Vilken kändis klarar du inte av?