BF februari 2016
Efter en natt utan sömn så jobbade jag igår mellan 8-16 men 3.5åringar...
hade grymt ont i ryggen (foglossningar) under dag och kväll.. När det inte var så lång tid kvar av arbetsdagen började jag även känna smärta på insidan av låren, ljumskar, blykläppar och bäckenbenet. det var ett tryck ner som var utan dess like. skulle allra helst viljat ha en platta som höll allt kvar typ. ett varmt bad när jag kom hem hjälpte en del. sov hur bra som helst natten till idag. vaknade några gånger men inte så farligt. har fortfarande ont och trycket neråt finns kvar..
imorgon ska jag jobba med 1-3åringar mellan 9-16.30
har jag även ont efter morgondagens arbete så kastar jag in handduken och blir föräldrarledig. vill ju spara på dagarna så länge som möjligt men denna smärta och tryck är inte så bekvämt-.
Slösa inte på dina dagar, har du för ont för att jobba så utnyttja det du har rätt till!
Smärtan du kände i insidan av låren, ljumskar, blygdläppar och bäckenbenet är muskelfästen som börjar bli överbelastade för att kroppen försöker kompensera för instabiliteten i lederna, ett tydligt tecken på att man bör minska på belastningen. Jag struntade i det och fortsatte jobba, tills en dag då jag inte kom upp ur sängen utan kryckor. Tog nästan 4 veckor med bara vila innan jag kunde lyfta mina ben utan hjälp av annan person eller armarna :-S