• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • kaffe
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-29 16:03:25 följande:
    Om du som jag skrev innan LÄST tråden så hade du oxå fått informationen att katten springer IN så fort vi öppnar dörren, o sitter man ute hoppar den gärna upp i knäet. Sätt dig nu o LÄS innan du gör fler upprepande korkade kommentarer *suck*
    Suck på dej själv du. Har läst det du skrivit och du skrivit att katten finns utanför när ni öppnar dörren, inte att den försöker springa in varje gång. Det är ganska stor skillnad. Fast mest har du skrivit svärord över hur jävla dumma alla andra är. Det är ett bra sätt att få sej själv att framstå som smart.
  • Anonym (lagen)
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-29 16:06:23 följande:
    Varför ska VI behöva stänga dörren? Man har väl rätt till att vädra i sitt eget hus, o dottern ska väl kunna springa ut o in som hon vill i sitt hem o trädgård? Hon når inte upp o öppna o stänga. Jisses så dumma folk kan va alltså.
    Ni behöver inte. Men det är er skyldighet att göra det om ni inte vill få in oönskade gäster. Ja, folk kan vara dumma...
  • Tom Araya
    Anonym (lagen) skrev 2015-05-29 15:57:42 följande:
    Nej, det finns ingen likhet mellan att köra för fort (bryta mot lagen) och att låta sin katt ströva fritt.

Finns inte heller någon som säger att du ska vara med och betala veterinärs- och matkostnader för grannars katter.

Nej, hastighet och katter har inget med varandra att göra.

2 rutor att parkera på? Det låter som barnfamiljer som är ute och handlar. :P

Knappast. Snarare så förväntar sig vissa att andra ska anpassa sina liv efter dem. Jag kan faktiskt slå vad om att du är en sån som gnäller när grannen kör igång gräsklipparen kl 8 på morgonen eller 21 på kvällen. ;)
    Det handlar om att ta för sig och hävda sin frihet framför andras, precis på samma sätt som vissa kattägare gör i FL's trådar i ämnet.

Ja, jag hade absolut inte tagit det med ro att grannen kör motorgräsklippare kl 8 på morgonen (om det är ledig dag) eller 21 på kvällen, jag fattar inte grejen med att anse ens egen frihet står över hänsyn till grannarna om man bosatt sig i tätbebyggt område!? Vill man ha mer frihet så flyttar man ut på landet.
  • Anonym (Karrägare)
    Anonym (lagen) skrev 2015-05-29 13:40:53 följande:
    Vilken tur att du inte får göra det då, enligt lag.
    Där jag bor är det lov att avliva vildkatter.
  • Anonym (less)
    Anonym (Karrägare) skrev 2015-05-29 16:13:53 följande:
    Och då skulle jag anse att alla katter på min tomt utan halsband med ägarnas namn och telefonnummer är vildkatter.
  • Tom Araya
    Anonym (lagen) skrev 2015-05-29 16:13:26 följande:
    Ni behöver inte. Men det är er skyldighet att göra det om ni inte vill få in oönskade gäster. Ja, folk kan vara dumma...
    Nej, jag har inga som helst skyldigheter för att slippa oönskade gäster, det räcker med att de är oönskade så ska de hålla sig borta.
  • Anonym (Karrägare)
    Zmulin skrev 2015-05-29 15:10:41 följande:
    Oj, du fattar verkligen inte. Vi har haft katter som husdjur ganska länge... vem kom först?
    Ingen av katterna som stryker omkring på min tomt kom först, så gamla är dom inte!
  • Anonym (lagen)
    Vanillaextract skrev 2015-05-29 16:04:31 följande:
    Men är du sann eller? Det är deras hus och deras altan/balkong/vad de nu har. De har all rätt att ha öppen dörr för att få frisk luft utan att för den delen tvingas ta emot en främmande katt i huset.

Du kan ju testa, om du bor i hus, att inte öppna dörren en enda gång under sommaren. Så du kan få uppleva hur skönt det är.

Katten har ingen rätt att vara i deras hus. (Obs det betyder inte att jag stödjer ts sjuka alternativ att bli av med den)
    Ja det är jag. Visst är det deras men de har skyldigheten att stänga om de inte vill få in djur.

Vi har även fönster där jag bor, så det är inget problem att vädra.

• Anonym (lagen)
    Anonym (Karrägare) skrev 2015-05-29 16:13:53 följande:
    Det får du knappast göra. Vilken lag skulle ge dig stöd att avliva katter?
  • Anonym (lagen)
    Tom Araya skrev 2015-05-29 16:20:48 följande:
    Nej, jag har inga som helst skyldigheter för att slippa oönskade gäster, det räcker med att de är oönskade så ska de hålla sig borta.
    Det har du. Flyger en fågel in så får du skylla dig själv. Smiter en katt in så får du skylla dig själv.
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!