• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • Vanillaextract
    Tom Araya skrev 2015-05-29 03:09:47 följande:

Det är kanske din åsikt, men argumenten gäller bara vilda djur, för husdjur finns där människan väljer att ha dem och utefter det valet får man ta ansvar.

Nej mitt inlägg handlar fortfarande om alla djur. Vill du argumentera får du skriva varför jag har fel. Det funkar liksom inte att argumentera som ett barn och bara säga du har fel. Då kan du lika gärna vara tyst.
    Nenne666 skrev 2015-05-29 03:44:07 följande:

Men du, haha. Att du inte blivit störd av katter i rabatter. Sandlådor, altaner eller att dom traskar in innebär ju självklart inte att det inte händer . När jag bodde i centrala Göteborg hände ju såklart inte sådant. Men nu bor jag i radhus sen 6 år och innan det i villa i 4 år. Det ränner katter högt och lågt här. I vårt radhusområde verkar folk ha fått dille på katt, 1-3 katter per familj. Du fattar ju själv... Det kryllar av katter här . Jag har hund, trots det trampar dom in genom altanen eller köksfönstret. Katter är inga fega djur och min stora hund på 50 kg skiter i vilket. Mina stora skräck är att det ska markeras i mina snordyra soffor. Vad fan.. Förringa inte andras upplevelser. Jag är djurägare själv...

Men hjärtat. Om du tar ett andetag innan du läser och svarar slipper du missförstå. Att jag skriver att jag aldrig upplevt det är inte samma sak som att säga att det därför aldrig händer någon.

Det kryllar av katter här med men det har ändå aldrig hänt mig.
  • Zmulin

Haha, du är en sådan där som väljer att bo i stan ovanför en nattklubb och sedan klagar på att det inte är knäpptyst i din lägenhet på fredagkvällar.

Om du har valt att bo tätbebyggt så får du vänja dig att det finns ungar, katter, etc och om du inte kan hantera att det finns liv omkring dig, så kanske du skulle valt att bo någon annanstans, exempelvis ute i skogen (och sedan klaga över allt småkryp och vad som är "ditt"?)

Att du inte inser själv att resonerar på ett småsint och barnsligt sätt. Du verkar inte vilja lösa "problemet" på ett säkert och schysst sätt, utan du surar som ett barn och håller fast vid att gnälla om att det finns andra levande ting som rör sig på "ditt" område och det är störande för dig. Kanske ska du jobba lite med att inte vara så lättstörd? Är det kanske det som är "problemet" egentligen?

När man har en utekatt ligger ägarens intresse i att katten ska må så bra som möjligt då man anser att värdet av obegränsad frihet är viktigt. Jag tror inte kattägare tänker att det ens existerar människor med sådan ointelligenta tankar och frustrationer som för dig. 

Hur kan man vilja något så oskyldigt som en katt illa? 

• Anonym (Stina)
    Manligt Initiativ skrev 2015-05-29 13:41:56 följande:

Det var ju inte det du sa först..

Du berättade ju att katten kommit fram när ni varit ute och att (antagligen) barnen skulle klappa den fint om så vore. Att man klappar en katt och är go mot den kopplar den till vänlighet, och då bekantar den ju sig med er.

Det där med att ni bara klappat katten En gång, det sa du ej och det har jag lite svårt att tro. Men det kan också bara va så att katten är väldigt nära av sig.

Aldrig påpekat att du har, men att du planerat att ta till med hemska lösningar för att få bort katten.

Nej nej, det ger inte katten någon rätt, men som jag beskrivit innan. Den ser er som vänliga och har antagligen bekantat sig med er.

Vill ni inte ha den där så skrämm iväg honom eller något. Gör inget som permanent skadar katten eller som gör den illa. Det är ju djurplågeri.

Nej. Jag skrev att den varit här ofta. Inte att vi klappat den ofta! Men nu när solen varit framme o vi gick ut en dag i trädgården (för några veckor sen) kom den fram till dottern o jag fick ju säga va försiktig, nästa gång den kom försökte jag skrämma bort den, o nästa igen, men den fattar ju inte, så ja NU har väl dottern "lekt" med den o eftersom den inte fattat när jag försökt skrämma iväg den har jag gett upp o med det menar jag att jag orkar inte sitta "kattvakt" o se till så min dotter "klappar fint" (2åringar kan va hårdhänta) därav min frustration mot att vad fan ska jag göra när de "vanliga" knepen inte funkar?
  • Anonym (innekatt-ägare)

Jag kan tycka att det egentligen inte är att vara djurvän när man släpper ut sin katt i ett tättbebyggt område med mycket trafik och där man vet att det kryllar av katt-hatare! Jag skulle ALDRIG ha en utekatt där jag bor. Finns elaka ungar fostrade av djurhatande vuxna som njuter av att kasta sten på och på annat sätt plåga katter.

• Tom Araya
    Vanillaextract skrev 2015-05-29 14:05:33 följande:
    Nej mitt inlägg handlar fortfarande om alla djur. Vill du argumentera får du skriva varför jag har fel. Det funkar liksom inte att argumentera som ett barn och bara säga du har fel. Då kan du lika gärna vara tyst.
    Nenne666 skrev 2015-05-29 03:44:07 följande:

Men du, haha. Att du inte blivit störd av katter i rabatter. Sandlådor, altaner eller att dom traskar in innebär ju självklart inte att det inte händer . När jag bodde i centrala Göteborg hände ju såklart inte sådant. Men nu bor jag i radhus sen 6 år och innan det i villa i 4 år. Det ränner katter högt och lågt här. I vårt radhusområde verkar folk ha fått dille på katt, 1-3 katter per familj. Du fattar ju själv... Det kryllar av katter här . Jag har hund, trots det trampar dom in genom altanen eller köksfönstret. Katter är inga fega djur och min stora hund på 50 kg skiter i vilket. Mina stora skräck är att det ska markeras i mina snordyra soffor. Vad fan.. Förringa inte andras upplevelser. Jag är djurägare själv...

Du har den betydande skillnaden i text framför dig men ser den ändå inte...

Tips:
    Människa - egna val - eget ansvar

• Anonym (Stina)
    Zmulin skrev 2015-05-29 14:30:53 följande:

Haha, du är en sådan där som väljer att bo i stan ovanför en nattklubb och sedan klagar på att det inte är knäpptyst i din lägenhet på fredagkvällar.

Om du har valt att bo tätbebyggt så får du vänja dig att det finns ungar, katter, etc och om du inte kan hantera att det finns liv omkring dig, så kanske du skulle valt att bo någon annanstans, exempelvis ute i skogen (och sedan klaga över allt småkryp och vad som är "ditt"?)

Att du inte inser själv att resonerar på ett småsint och barnsligt sätt. Du verkar inte vilja lösa "problemet" på ett säkert och schysst sätt, utan du surar som ett barn och håller fast vid att gnälla om att det finns andra levande ting som rör sig på "ditt" område och det är störande för dig. Kanske ska du jobba lite med att inte vara så lättstörd? Är det kanske det som är "problemet" egentligen?

När man har en utekatt ligger ägarens intresse i att katten ska må så bra som möjligt då man anser att värdet av obegränsad frihet är viktigt. Jag tror inte kattägare tänker att det ens existerar människor med sådan ointelligenta tankar och frustrationer som för dig. 

Det är väl skillnad på o bo ovanför en nattklubb mot att

Nattklubben helt plötsligt börjar hålla till hos dig?
  • Tom Araya
    Anonym (LOL) skrev 2015-05-29 13:26:38 följande:
    De absolut flesta katter trivs inte i koppel. De vill springa fritt och ta hand om sig själva. Är det ett problem för dig att de stör din tid så visa dem att de inte är välkomna. Men inte genom djurplågeri. Hyscha mot dem och låt inte ditt barn kela med katten eftersom det då är ert eget fel att katten tror att den är välkommen.
    Samtliga problem vill du lägga på andra istället för att ta ansvar över ditt eget val av husdjur.
    Är ansvar för jobbigt?
    Vad säger det om dig som människa?
  • Tom Araya
    Zmulin skrev 2015-05-29 14:30:53 följande:

Det du säger är att kattägare inte tänker på andra än sig själva och sin katt.
    Jag har svårt att se det barnsliga i att störa sig på sådant beteende.
  • Vanillaextract
    Tom Araya skrev 2015-05-29 14:49:28 följande:

Du har den betydande skillnaden i text framför dig men ser den ändå inte...

Tips:

Människa - egna val - eget ansvar

Jaja, vill du fortsätta argumentera som ett barn får du väl göra det. Förvänta dig inga fler svar från mig bara.
  • Tom Araya
    Vanillaextract skrev 2015-05-29 15:00:32 följande:
    Jaja, vill du fortsätta argumentera som ett barn får du väl göra det. Förvänta dig inga fler svar från mig bara.
    Du har ju så fantastiskt mycket bättre argument och argumentationsteknik....Obestämd
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!