• Anonym (Stina)

Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!

Blir galen snart, vad är det med kattägare som bara skiter i sitt ansvar.

Nu när solen tittar fram vill man ju gärna sitta ute o ha dörren öppen. O min 2åring gillar ju o leka i trädgården, men så fort vi sätter oss ute är det ALLTID en jävla katt som kommer, min dotter tycker det är jättekul, i början va de väl lite roligt, men man får ju säga va försiktigt klappa fint osv osv. Då kom den nån gång bara. Men nu är det

Vaaaarje dag vi är ute. Nu orkar jag inte hålla koll på vad dottern gör med katten. Råkar hon trampa eller sparka på den får det väl va så. O den försöker springa in heeela tiden. Får sitta med en jäkla vattenspruta nu. Både jag o sambon är allergiska så vi vill absolut inte ha den inne.

Men ska den hålla på så hela sommaren så överväger jag o doppa makrill i svinstark sås eller spruta tabasco i ögonen på den eller nått. Jag ska fan kunna sitta ute i min egen trädgård utan o "hålla vakt" vad får er kattägare o tro att era katter är välkomna o springa överallt. Varför har ni inte koll på era djur?!!!

• Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!
  • Ignoransbefriad

Ja då får du väl ta och göra den fruktansvärt krävande ansträngningen att stänga dörren istället för att låta den stå öppen.

Hur ignorant är det inte av dig att hävda att alla kattägare är ignoranta?
    Och att dessutom inte ta hänsyn till att katter har en fri vilja som vi människor inte har någon makt över?
    Som du själv säger så tycker ju din dotter att det är jättekul att katten kommer på besök, måste du då försöka jaga iväg katten bara för att inte du tycker om den?
    Och att som kattägare hålla koll på vad sin katt gör är en omöjlighet ifall man inte håller den fastkopplad,  vilket man inte gör eftersom att man förstår att katten vill vara fri precis som alla andra individer vill vara. 

• Vanillaextract
    kaffe skrev 2015-05-29 15:32:52 följande:

Vad tror du att du lär din dotter med det beteendet? I stället för att låta ditt barn få en fin relation till ett djur så vill du lära din dotter att man ska misshandla djuren och jaga dom från ens trädgård. Om ni nu inte har möjlighet att själva ha djur så har ni ju en ypperlig chans att låta ert barn få umgås med ett djur utan speciell stor insats från er sida. 

Men om de är allergiska är det väl ganska självklart att de inte vill ha katten där?
  • asta66
    Tom Araya skrev 2015-05-29 15:39:48 följande:
    Öh....har du missat alla "goda tips" från kattägare här om hur man ska slippa oönskade katter hos sig?
     Om ni nu inte har möjlighet att själva ha djur så har ni ju en ypperlig chans att låta ert barn få umgås med ett djur utan speciell stor insats från er sida. 
    Ska man inte få göra ett eget val i detta?
    Vill andra ha djur så förväntar jag att de tar hand om dem och håller dem undan mitt hem och min tomt.
  • kaffe
    Tom Araya skrev 2015-05-29 15:39:48 följande:
    Öh....har du missat alla "goda tips" från kattägare här om hur man ska slippa oönskade katter hos sig?
     Om ni nu inte har möjlighet att själva ha djur så har ni ju en ypperlig chans att låta ert barn få umgås med ett djur utan speciell stor insats från er sida. 
    Ska man inte få göra ett eget val i detta?
    Förvisso ska man få göra sina egna val, men ibland vinner man på att vara lite öppensinnad. Min erfarenhet är att merparten av dom som går bärsärk över en liten katt oftast är de människor som är en "pain in the ass" på alla andra sätt också.
  • Anonym (Stina)

Vad tror du att du lär din dotter med det beteendet? I stället för att låta ditt barn få en fin relation till ett djur så vill du lära din dotter att man ska misshandla djuren och jaga dom från ens trädgård. Om ni nu inte har möjlighet att själva ha djur så har ni ju en ypperlig chans att låta ert barn få umgås med ett djur utan speciell stor insats från er sida. 

Amen sluta!!! Du läser in saker som där inte ens står! Skärp dig! Var står det att ungen SKA misshandla katten!? O jag o sambon är super allergiska mot katter o vill eg hon ska röra den alls, o absolut inte att den ska springa in här. Men den vägrar ju fatta att den inte är välkommen!!! O innan du ger fler dumma kommentarer så läääääääs alla inlägg istället för o upprepa sånt jag redan svarat på.
  • asta66
    kaffe skrev 2015-05-29 15:48:10 följande:
    Förvisso ska man få göra sina egna val, men ibland vinner man på att vara lite öppensinnad. Min erfarenhet är att merparten av dom som går bärsärk över en liten katt oftast är de människor som är en "pain in the ass" på alla andra sätt också.
    Så de med svår allergi är "pain in the ass"????
    Det är väl snarare de som inte tar ansvar för sina val, sina saker och djur som är ett aber för alla andra.
  • kaffe
    Vanillaextract skrev 2015-05-29 15:40:31 följande:
    Men om de är allergiska är det väl ganska självklart att de inte vill ha katten där?
    Jag har hitintills aldrig hört talas om någon som är allergisk mot katter som fått en anafylaktiskt chock av en katt som promenerar över tomten.
  • asta66
    kaffe skrev 2015-05-29 15:51:59 följande:
    Jag har hitintills aldrig hört talas om någon som är allergisk mot katter som fått en anafylaktiskt chock av en katt som promenerar över tomten.
    Men när den promenerar in i huset, ligger och gosar på dynorna på altanen osv. Och varför inte ha koll på sin katt.
  • Vanillaextract
    kaffe skrev 2015-05-29 15:51:59 följande:

Katten promenerar inte bara över tomten. Den försöker bl.a. smita in i deras hus. Det spelar ingen roll att dom kanske "bara" får lättare symtom. De har inte valt att skaffa en katt så varför ska de tvingas acceptera katten mot deras vilja?
  • kaffe
    Anonym (Stina) skrev 2015-05-29 15:51:44 följande:
    Amen sluta!!! Du läser in saker som där inte ens står! Skärp dig! Var står det att ungen SKA misshandla katten!? O jag o sambon är super allergiska mot katter o vill eg hon ska röra den alls, o absolut inte att den ska springa in här. Men den vägrar ju fatta att den inte är välkommen!!! O innan du ger fler dumma kommentarer så läääääääs alla inlägg istället för o upprepa sånt jag redan svarat på.
    Dina egna förslag med bl a tabascopreparerad mat är inget annat än misshandel. Barn lär av sina föräldrar. På det sättet du agerar mot djur kommer ditt barn att lära sej att det är ok att vara elak mot djur.
Svar på tråden Varför är ni kattägare så jävla ignoranta?!