• Andii

Utskäld av chef för mensvärk

Hej,

Idag fick jag ett sms av min tjej när hon var på jobbet att hon mådde jättedåligt. Hon sa redan på morgonen att hon hade mensvärk så jag förstod vad det var hon mådde dåligt för. Jag försöker lugna henne och säger att hon kan testa ta en alvedon och se om det släpper, men några minuter efter jag skrivit det kommer hon hem gråtandes. Jag förstår att hon har jätteont för hon får alltid hemskt ont när hon har mens och hon kan knappt stå upp. Jag får då höra av henne att hon hade sagt till sin chef att hon hade mensvärk och mår fruktansvärt dåligt. (hon jobbar på en matbutik), vid denna stund gråter hon och kan knappt stå rakt för att hon har så fruktansvärt ont och hon vill åka hem från jobbet för att vila, vilket jag tycker man ska få om man är sjuk oavsätt vad. Men chefen säger till henne att mens inte är någon sjukdom och händer detta igen så får du sparken. Hon jobbar väldigt mycket, och är oerhört duktig och den mest drivna personen jag någonsin sett så det enda detta handlar om var att hon ville hem för att hon var sjuk. Tycker det är ett förjävligt sätt att behandla någon på. Jag förstår att det blir problem på jobbet när någon så tvärt bara åker hem men det ska inte vara hennes problem. Chefen är för övrigt en man. Så vad tycker ni? Är jag ensam som blir förbannad och tycker att det här är sjukt? Vad ska man göra åt detta? och gärna om någon har något tips åt en tjej som får väldiga menssmärtor så vill jag gärna höra! :) Tack för att ni läste /mvh En väldigt upprörd pojkvän.

• Svar på tråden Utskäld av chef för mensvärk
  • Anonym (arg)

Usch vad jag avskyr idioter som inte litar på en vanlig, plikttrogen människa när hen säger att hen mår för dåligt för att jobba! Vanlig mens är förvisso ingen sjukdom, men onormalt kraftig mensvärk är det. Hoppas att hon kan få hjälp av läkare så att det blir bättre! Och är hon inte med i facket så bör hon bli det med en gång, så kan hon få hjälp ifall chefen fortsätter trilskas (i alla fall om hon har en tillsvidareanställning).

• Anonym (Linda)
    Fia 28 skrev 2015-06-18 14:52:18 följande:

Det funkar ju inte riktigt som anställd att vara hemma pga mensvärk ett par dagar varje månad. Hon borde söka läkarhjälp för att få bättre medicin. Paracetamol är annars värdelöst mot mensvärk.

Funkar ypperligt att vara hemma några dagar varje månad vid mens. Varför ska inte en kvinna få vara hemma vid återkommande smärta utan tvinga sig själv att prestera fast man inte orkar. Jag äter Naproxen pga menssmärta. Tyvärr ger Naproxen mig magsår så jag får ta magsårsmedicin. Magsårsmedicinen gör mig orkeslös/kraftlös i musklerna och tio dagar varje månad kan jag inte arbeta.
  • annieh897

Kraftig mensvärk är inte alltid endometrios (men ska förstås kollas upp!) Och ipren + alvedon är lika med sockerpiller för mig. Likaså naproxen. Med andra ord så borde din tjej kontakta vården för att få hjälp.

Och chefen är ett jävla svin.

• Frontline
    Anonym (Linda) skrev 2015-06-18 23:48:18 följande:
    Funkar ypperligt att vara hemma några dagar varje månad vid mens. Varför ska inte en kvinna få vara hemma vid återkommande smärta utan tvinga sig själv att prestera fast man inte orkar. Jag äter Naproxen pga menssmärta. Tyvärr ger Naproxen mig magsår så jag får ta magsårsmedicin. Magsårsmedicinen gör mig orkeslös/kraftlös i musklerna och tio dagar varje månad kan jag inte arbeta.
    Du är alltså hemma minst 10 dagar per månad från arbete, vad säger din arbetsgivare om det?
    Har du då oturen att få en influensa så kanske du är hemma hela månaden detta skulle absolut inte fungera på varken mitt eller frugans jobb...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Lorelei83

Jag har också kraftig mensvärk, och skulle aldrig vara borta från jobbet pga det eftersom jag har tagit mitt ansvar, träffat läkare och fått starkare smärtstillande tabletter.

Jag hade också blivit irriterad som fan om jag var din flickväns chef.

Även om hon har endometrios så finns det ju ändå medicin som lindrar!

• Lilje
    Anonym (Linda) skrev 2015-06-18 23:48:18 följande:
    Varför hittar du inte andra mediciner utan biverkningar som det här?
  • Whitehorse1979

Vissa har faktiskt jäkligt ont.
    Nä mens är ingen sjukdom.

Jag hade så ont att jag blev hemskickad en gång från praktik.
    Och jag har också legat i fosterställning vid flera tillfällen pga smärta.

Minipiller är ingen garanti.Jag har också Cerazette,har inte mens ofta men däremot vätskefyllda ofarliga cystor som gör sjukt ont när de smäller.

Jag tycker ofta att kvinnor är de som är mest solidariska när det gäller mens.

• SchaefferBoy
    Anonym (arg) skrev 2015-06-18 17:29:31 följande:
    Usch vad jag avskyr idioter som inte litar på en vanlig, plikttrogen människa när hen säger att hen mår för dåligt för att jobba! Vanlig mens är förvisso ingen sjukdom, men onormalt kraftig mensvärk är det. Hoppas att hon kan få hjälp av läkare så att det blir bättre! Och är hon inte med i facket så bör hon bli det med en gång, så kan hon få hjälp ifall chefen fortsätter trilskas (i alla fall om hon har en tillsvidareanställning).
    Det är tyvärr lite synd. Idioter finns det gott om.

Men så har det tyvärr blivit i vårt samhälle. De som jobbar, ska jobba tills de stupar på plats, resterande hälft ska vara arbetslösa till minimiersättning och vara väldigt tacksamma om en arbetsgivare ens kollar åt dem.

Men det är inget att hymla över - Allt går enligt planen, NWO agendan.
  • Anonym (Endo.?)
    Lorelei83 skrev 2015-06-19 05:46:04 följande:
    Jag har också kraftig mensvärk, och skulle aldrig vara borta från jobbet pga det eftersom jag har tagit mitt ansvar, träffat läkare och fått starkare smärtstillande tabletter.

Jag hade också blivit irriterad som fan om jag var din flickväns chef.

Även om hon har endometrios så finns det ju ändå medicin som lindrar!
    Så man ska gå på Ketogan eller morfin varje mens tycker du? Enda som något lindrade min mensvärk!! Om man inte kan stå upp utan ligger i fosterställning och vill dö-kan man jobba då eller?! Piller funkar inte på mig-inte ens Oxycontin hjälpte ett jota en gång så vad återstår då?
Svar på tråden Utskäld av chef för mensvärk