Frontline skrev 2015-06-19 00:35:58 följande:
Du är alltså hemma minst 10 dagar per månad från arbete, vad säger din arbetsgivare om det?
Har du då oturen att få en influensa så kanske du är hemma hela månaden detta skulle absolut inte fungera på varken mitt eller frugans jobb...
Livet är underbart när underlivet är bart :)
Nej inte tio dagar men iaf fyra till sex dagar. Infaller det på en helg blir det två dagar som går bort så då blir det två till fyra dagar. Vet du om grön ob? Det är den största ob som finns. Vet du om nattbinda? Det är den största bindan som finns. Dessa två använder jag SAMTIDIGT och ändå blöder jag igenom dom på 30-60 minuter de första 4-6 dagarna. Så jag blöder inte heller som normala kvinnor gör. Jag blöder EXTREMT mycket och måste äta järn vid mensen.
Vissa kvinnor får äggblåsecystor efter ägglossningen. Det betyder att äggblåsan som ägget låg i inte tillbakabildas utan växer vidare. Vid mens ger den extrem stor smärta och den brister oftast under mensen. Vissa gånger brister den inte förrän vid nästa ägglossning. Detta ger extrem smärta.
Jag blir sängliggande pga medicinen mot Naproxen. Så ja så ser mitt liv ut. Utan Naproxen hade jag inte kunnat göra någonting överhuvudtaget, inte ens tagit hand om mina barn. Med Naproxen och magsårsmedicin kan jag iaf göra det.
Man kan inte bli sparkad pga mensvärk. Det är diskriminering. Min ena arbetsgivare försökte men fick välja mellan att låta mig arbeta kvar eller bli stämd i arbetsdomstolen enligt facket. En väldigt liten klick kvinnor får oförklarlig smärta vid mens samt ägglossning och vissa blöder extremt mycket pga oförklarliga skäl. Det är kvinnosjukdomar. Och kvinnosjukdomar pratar man inte gärna om. Man vill inte heller forska om dessa för det är ju onödigt då det är så få som har det.
Jag har även några barn. Fler än genomsnittet. Får vi magsjuka eller influensan kan vi bli hemma i några veckor om det vill sig illa. Det är också något man inte får bli sparkad för. Visst den arbetsgivaren som ville få mig sparkad för min mensvärk blev även sur för att vi fick magsjuka tre gånger på raken. Ja hans barn gick i samma klass som mina barn så de var lika drabbade. Men han trodde inte på att just mina barn var drabbade så jag åkte och jobbade och lät mina sjuka barn spy inne på produktionen där jag jobbade. Då blev idioten förbannad för att de smittade hans personal. Men idioten trodde ju inte att de var sjuka fast hans fru var hemma med hans barn för han kunde inte vara hemma vars fru som för övrigt ägde företaget, men hon var ju kvinna och skulle ta hand om barnen när de var sjuka. Sjuk kvinnosyn och extrem dubbelmoral. Men jag som kvinna fick inte ta hand om mina barn. Kan säga att hon har skilt sig från aset och jag sa upp mig ett år innan.
Så människor med funktionshinder för oförklarliga kvinnosjukdomar i lilla bäckenet blir ju en funktionsnedsättning ska diskrimineras och uteslutas från arbetslivet enligt dig. Alla har det inte varje månad utan smärtan kan kommer varannan gång, var tredje gång, en gång i kvartalet. Det är ju det som är så svårt att veta vilken gång som kommer göra extremt ont. Men har man smärta blir ju arbetsförmågan nedsatt pga att smärta gör att koncentrationsnivån blir betydligt lägre. Och behöver man bra koncentration på arbetet så inget går fel så bör man ju inte arbeta när man har svår smärta.