sextiotalist skrev 2015-06-26 15:22:29 följande:
Ur vad du skrev (inlägg 210)
"Och visst har
din/dina tidigare relationer inte hållit utan ersatts av
en ny sambo/pojkvän.
Varför inte erkänna att pojkvänner du haft har bytts ut mot nya i dina tidigare förhållanden? Dina tidigare älsklingar är ju en del av statistiken över avbrutna förhållanden".
Du påstår ju att jag har ersatt pojkvänner med varandra och jag har tidiga älsklingar som ska vara statistik över avbrutna förhållande.
Det senare tolkade jag som barn (eftersom jag kallar de där hemma för stora och lilla älsklingen)
Jag tycker nog att man kan lära sig av de som har långa relationer (och om man ser ur barnperspektiv så är det bra för barnens uppväxt att ha föräldrar som är stabila och älskar varandra och håller ihop)
Att du har haft pojkvän som ersatts av en ny, betyder inte samma sak som att "du har valsat runt med en massa karlar", vilket är ditt eget uttryck för eventuella aktiviteter.
Har du haft ett kraschat/avbrutet förhållande tidigare, så är det ju ett avbrutet förhållande där din nuvarande kommit att ersätta din gamla flamma.
Skäms du över det, eller . . . ?
Det står faktiskt "...din/dina tidigare relationer..." , "...en ny sambo/pojkvän".
Din och
en sambo är ental.