• Nice nine

Blir galen snart

Jag kan inte kontrollera hur arg jag blir på min man...jag känner bara ren ilska och nästan hat och jag vet inte vad jag ska göra åt saken bara jag tittar på han så kokar jag och jag kan inte låta bli att inte börja bråka och då pratar jag om hus i helvete bråk...det känns inte bättre före jag slår han heller blir bara mer och mer arg och jag har aggrisionsproblem det vet jag har gått på KBT och terapi och ART...jag har oxå ADHD och antisocial personlighet störning som gör saken ännu värre näää vet inte själv vad jag vill komma till men jag ville väl bara skriva av mig lite tror jag....finns det andra som kan känna igen sig i detta så kan ni ju dela med er skulle behöva lite tips och råd...Tack

• Svar på tråden Blir galen snart
  • Påven Johanna
    Nice nine skrev 2015-06-24 14:52:35 följande:
    Jag försöker värkligen kontrollera mig själv och jag vet att det är en träningssak och jag skämms det gör jag för vem vill bli behandlad på detta sätt från sin partner? Absolut ingen...jag försöker nu att göra nåt åt saken
    Klipper du till honom när ni befinner er utanför hemmet också? 
  • Nice nine
    Anonym (sjuk) skrev 2015-06-24 13:30:14 följande:

Lämna din stackars man så han kan hitta nån trevlig kvinna ist för en rabiat misshandlande hagga. Sök hjälp, ditt beteende är inte okej alls.

Jag vet att det inte är okej och jag ska göra mitt bästa för att bli bättre och sluta med mitt dåliga beteende
  • Nice nine
    Anonym (tönt) skrev 2015-06-24 14:08:39 följande:

Ts har redan fått hjälp. Det är inte det som är problemet. Problemet är att det inte går att bota varken adhd eller antisocial personlighetsstörning. Antisocial personlighetsstörning går i princip inte ens att symptomlindra med medicinering.

Den enda som kan hjälpa ts är därmed ts själv. Jag är dock skeptiskt till att ts är tillräckligt motiverad till förändring. Hon lär istället fortsätta banka skiten ur sin man och vara sitt liv missnöjd över sitt liv.

För mannen finns det större hopp om förändring. Man får hoppas att han tar sig själv i kragen och lämnar ts.

Jag ska återigen ta tag i mitt problem och gå på terapi beh för jag vill bli bättre
  • Anonym (Precis!)
    Anonym (tönt) skrev 2015-06-24 13:20:03 följande:
    Du skäms inte alls. För om du skulle göra det på riktigt skulle du sluta.

Håller med ovanstående. Om du verkligen skämdes och om du verkligen brydde dig om hur din man mår så skulle du inte fortsätta med detta beteende.
  • Anonym (Precis!)
    Nice nine skrev 2015-06-24 14:54:16 följande:
    Jag vet att det inte är okej och jag ska göra mitt bästa för att bli bättre och sluta med mitt dåliga beteende

Du har inte tillräckligt med motivation att sluta. Du fortsätter med detta för att din man låter dig komma undan med det. Det är därför du använder uttryck som "jag ska göra mitt bästa". Sedan kan du fortsätta med den skit du håller på med och luta dig tillbaka och saga "jag gjorde mitt bästa men det räckte inte, utan jag slog han i alla fall, för jag kände mig krääänktt!"

Vad du bör göra om du VERKLIGEN bryr dig om din man är att flytta ifrån honom tills du är helt säker på att du har lugnat ner dig och inte kommer att hoppa på honom igen. Ni bör inte bo ihop så länge du har dessa aggressionsproblem. Utan du ska vara ifrån honom tills att du är färdigbehandlad och fullständigt lugn och sansad.

Nu har du säkert invändningar mot detta för att ni har gemensamt boende, eller barn eller djur eller vad fan som helst. Men tro mig, det är för allas bästa som du ska flytta ifrån dem ett tag. ALLA kommer att må bättre av att slippa dig ett tag.

Ingen männsika ska behöva genomlida andras psykbryt. Utan ni som är galna och har aggressionsproblem bör isolera er från andra tills ni kan uppföra er. Och om ni aldrig lär er att uppföra er då ska ni leva ensamma.
  • Anonym (Han behöver henne)
    Påven Johanna skrev 2015-06-23 21:58:57 följande:

Vad sjukt. Varför polisanmäler han inte dig? Har han också någon diagnos?

Vissa män dras till såna här kvinnor, precis som en del kvinnor dras till misshandlande män. Så är det, har jag sett själv.
  • Nice nine
    Anonym (Precis!) skrev 2015-06-24 15:13:27 följande:

Du har inte tillräckligt med motivation att sluta. Du fortsätter med detta för att din man låter dig komma undan med det. Det är därför du använder uttryck som "jag ska göra mitt bästa". Sedan kan du fortsätta med den skit du håller på med och luta dig tillbaka och saga "jag gjorde mitt bästa men det räckte inte, utan jag slog han i alla fall, för jag kände mig krääänktt!"

Vad du bör göra om du VERKLIGEN bryr dig om din man är att flytta ifrån honom tills du är helt säker på att du har lugnat ner dig och inte kommer att hoppa på honom igen. Ni bör inte bo ihop så länge du har dessa aggressionsproblem. Utan du ska vara ifrån honom tills att du är färdigbehandlad och fullständigt lugn och sansad.

Nu har du säkert invändningar mot detta för att ni har gemensamt boende, eller barn eller djur eller vad fan som helst. Men tro mig, det är för allas bästa som du ska flytta ifrån dem ett tag. ALLA kommer att må bättre av att slippa dig ett tag.

Ingen männsika ska behöva genomlida andras psykbryt. Utan ni som är galna och har aggressionsproblem bör isolera er från andra tills ni kan uppföra er. Och om ni aldrig lär er att uppföra er då ska ni leva ensamma.

Du har rätt med att jag kommer undan med det mesta absolut det förnekar jag inte och jag står för det jag gör och mina handlingar...och jag vet att de hela tiden upprepas vilket är ett jävla helvete för båda han och mig som tur är så har vi inga barn som kommer i kläm utav det hela vilket jag känner är otroligt bra....vi har funderat på att separera ett tag så får jag jobba på mig själv....nej jag håller med dig fullständigt
  • Nice nine
    Anonym (Han behöver henne) skrev 2015-06-24 15:29:28 följande:

Vissa män dras till såna här kvinnor, precis som en del kvinnor dras till misshandlande män. Så är det, har jag sett själv.

Han vill att vi ska försöka lösa detta och inte bara ge upp...han vill att jag ska må bättre så det handlar inte om att han gillar att bli illa behandlad
  • Nice nine
    Påven Johanna skrev 2015-06-24 14:53:44 följande:

Klipper du till honom när ni befinner er utanför hemmet också? 

Nej det gör jag inte
  • Påven Johanna
    Nice nine skrev 2015-06-24 16:35:32 följande:
    Nej det gör jag inte
    Nej, det är lustigt att ni som slåss så ofta jämrar er över att ni minsann inte klarar av att lägga band på er, men ändå slåss ni inte utanför hemmets väggar - för där riskerar ni ju att få negativa konsekvenser av ert handlande. 
Svar på tråden Blir galen snart