• Nice nine

Blir galen snart

Jag kan inte kontrollera hur arg jag blir på min man...jag känner bara ren ilska och nästan hat och jag vet inte vad jag ska göra åt saken bara jag tittar på han så kokar jag och jag kan inte låta bli att inte börja bråka och då pratar jag om hus i helvete bråk...det känns inte bättre före jag slår han heller blir bara mer och mer arg och jag har aggrisionsproblem det vet jag har gått på KBT och terapi och ART...jag har oxå ADHD och antisocial personlighet störning som gör saken ännu värre näää vet inte själv vad jag vill komma till men jag ville väl bara skriva av mig lite tror jag....finns det andra som kan känna igen sig i detta så kan ni ju dela med er skulle behöva lite tips och råd...Tack

• Svar på tråden Blir galen snart
  • Påven Johanna

Vad sjukt. Varför polisanmäler han inte dig? Har han också någon diagnos?

• Nice nine
    Påven Johanna skrev 2015-06-23 21:58:57 följande:

Vad sjukt. Varför polisanmäler han inte dig? Har han också någon diagnos?

Nej han har ingen diagnos
  • Anonym (tönt)
    Nice nine skrev 2015-06-23 21:55:47 följande:

[quote=75456786][quote-nick]Anonym (tönt) skrev 2015-06-23 21:24:20 följande:[/quote-nick]Börja meditera. Ett superbra sätt att komma i balans och slippa påverkas av andra på ett negativt sätt hela tiden.[/qu Gud om jag hade det tålamodetatt kunna sitta still så skulle det vara fantastiskt har försökt ett par gånger och visst är det avslappnande men hjärnan bara vandrar iväg och kan inte alls koncentrera mig på själva meditationen vilken är tråkigt

Det är en träningssak. Du kan inte förvänta dig resultat efter några gånger utan det kommer sakta men säkert om du anstränger dig.
  • Nice nine
    Anonym (tönt) skrev 2015-06-23 22:28:51 följande:

Det är en träningssak. Du kan inte förvänta dig resultat efter några gånger utan det kommer sakta men säkert om du anstränger dig.

Tack...ska ge det ett försök till så hoppas jag att det kommer att gå bra
  • Nice nine

Vill bara förklara lite mer om detta och det är inte så att jag är så här varje dag inte alls...utan det blir när jag känner mig kränkt och nedtryckt helt enkelt som jag kan reagera på detta sätt då har jag hållit irritationen i några dagar vilket sen resulterar i en ilska som bara exploderar....då blir jag så arg att det blir bråk och ibland fysiskt absolut skämms jag efter men det är nåt jag måste jobba på....tack

• Anonym (tönt)
    Nice nine skrev 2015-06-24 05:42:44 följande:

Vill bara förklara lite mer om detta och det är inte så att jag är så här varje dag inte alls...utan det blir när jag känner mig kränkt och nedtryckt helt enkelt som jag kan reagera på detta sätt då har jag hållit irritationen i några dagar vilket sen resulterar i en ilska som bara exploderar....då blir jag så arg att det blir bråk och ibland fysiskt absolut skämms jag efter men det är nåt jag måste jobba på....tack

Du skäms inte alls. För om du skulle göra det på riktigt skulle du sluta.
  • Anonym (sjuk)

Lämna din stackars man så han kan hitta nån trevlig kvinna ist för en rabiat misshandlande hagga. Sök hjälp, ditt beteende är inte okej alls.

• Anonym (tönt)
    Anonym (sjuk) skrev 2015-06-24 13:30:14 följande:

Lämna din stackars man så han kan hitta nån trevlig kvinna ist för en rabiat misshandlande hagga. Sök hjälp, ditt beteende är inte okej alls.

Ts har redan fått hjälp. Det är inte det som är problemet. Problemet är att det inte går att bota varken adhd eller antisocial personlighetsstörning. Antisocial personlighetsstörning går i princip inte ens att symptomlindra med medicinering.

Den enda som kan hjälpa ts är därmed ts själv. Jag är dock skeptiskt till att ts är tillräckligt motiverad till förändring. Hon lär istället fortsätta banka skiten ur sin man och vara sitt liv missnöjd över sitt liv.

För mannen finns det större hopp om förändring. Man får hoppas att han tar sig själv i kragen och lämnar ts.
  • Nice nine
    Anonym (tönt) skrev 2015-06-24 13:20:03 följande:

Du skäms inte alls. För om du skulle göra det på riktigt skulle du sluta.

Jag försöker värkligen kontrollera mig själv och jag vet att det är en träningssak och jag skämms det gör jag för vem vill bli behandlad på detta sätt från sin partner? Absolut ingen...jag försöker nu att göra nåt åt saken
Svar på tråden Blir galen snart