• Nice nine

Blir galen snart

Jag kan inte kontrollera hur arg jag blir på min man...jag känner bara ren ilska och nästan hat och jag vet inte vad jag ska göra åt saken bara jag tittar på han så kokar jag och jag kan inte låta bli att inte börja bråka och då pratar jag om hus i helvete bråk...det känns inte bättre före jag slår han heller blir bara mer och mer arg och jag har aggrisionsproblem det vet jag har gått på KBT och terapi och ART...jag har oxå ADHD och antisocial personlighet störning som gör saken ännu värre näää vet inte själv vad jag vill komma till men jag ville väl bara skriva av mig lite tror jag....finns det andra som kan känna igen sig i detta så kan ni ju dela med er skulle behöva lite tips och råd...Tack

• Svar på tråden Blir galen snart
  • Anonym (tönt)
    Nice nine skrev 2015-06-24 23:12:59 följande:

Jo jag vet men han är absolut inte ett offer heller

Nähä. Och varför inte det?
  • Anonym (Han behöver henne)
    Nice nine skrev 2015-06-24 17:21:22 följande:

Jag förstår vad du menar...det är inte så att jag slås hela tiden det är bara ibland det händer då är det efter mkt provokation som gör att jag kan bli så arg och aggressiv....visst kan jag bli arg ute men jag använder inte alltid våld det kmr bara ibland då måste det mkt till

Vad då för provokation? Beskriv lite hur han provocerar o kränker dig.
  • Anonym (...)

Med tanke på dina diagnoser kanske du ska försöka va rädd om din man istället så han inte lämnar dig. ingen orkar med någon som bråkar hela tiden och det är väldigt svårt att träffa någon ny i din sits så vill du bli ensam fortsätt bråka vettja

• Nice nine
    Anonym (tönt) skrev 2015-06-25 02:21:46 följande:

Nähä. Och varför inte det?

Han har sina fel oxå...han brukar kalla mig för äckliga saker är förnedrande mot mig är respektlös....kan behandla mig som skit...vilket jag låter gå för stunden men efter ett tag så blir det lite svårt...jag vet att det är jag som måste lära mig att inte hela tiden slå lr kasta saker när jag blir så arg och det erkänner jag... ska jobba med mitt problem så att jag kan må bättre
  • Kriya
    Nice nine skrev 2015-06-23 19:51:25 följande:

Jag kan inte kontrollera hur arg jag blir på min man...jag känner bara ren ilska och nästan hat och jag vet inte vad jag ska göra åt saken bara jag tittar på han så kokar jag och jag kan inte låta bli att inte börja bråka och då pratar jag om hus i helvete bråk...det känns inte bättre före jag slår han heller blir bara mer och mer arg och jag har aggrisionsproblem det vet jag har gått på KBT och terapi och ART...jag har oxå ADHD och antisocial personlighet störning som gör saken ännu värre näää vet inte själv vad jag vill komma till men jag ville väl bara skriva av mig lite tror jag....finns det andra som kan känna igen sig i detta så kan ni ju dela med er skulle behöva lite tips och råd...Tack

Försök tänka dig in i hur han upplever er vardag. Man kan inte dölja så starka aggressioner som du känner och han känner sig sannolikt ständigt hotad av din vrede och ditt missnöje med honom. Han har kanske insett att inget han gör kan minska din vrede, vilket ger en maktlöshetskänsla. Fundera på vad som händer med din egen självkänsla om din vrede kränker honom. Jag tror att din vrede kan minskas om du gör en djupare granskning av vad du innerst inne önskar för honom och hur du skulle vilja bidra till hans lycka. Ju mer man fokuserar på sina egna krav och behov desto kallare och argare blir man. Ju mer man bryr sig om andra, desto gladare och bättre mår man.
  • Nice nine
    Kriya skrev 2015-06-25 09:56:11 följande:

Försök tänka dig in i hur han upplever er vardag. Man kan inte dölja så starka aggressioner som du känner och han känner sig sannolikt ständigt hotad av din vrede och ditt missnöje med honom. Han har kanske insett att inget han gör kan minska din vrede, vilket ger en maktlöshetskänsla. Fundera på vad som händer med din egen självkänsla om din vrede kränker honom. Jag tror att din vrede kan minskas om du gör en djupare granskning av vad du innerst inne önskar för honom och hur du skulle vilja bidra till hans lycka. Ju mer man fokuserar på sina egna krav och behov desto kallare och argare blir man. Ju mer man bryr sig om andra, desto gladare och bättre mår man.

Vad du säger stämmer 100% allt du precis skrev stämmer in så mycket om hur det måste vara för han...han mår skit och det vet jag att han måste komma hem varje dag från jobbet till en psyk kärring som inte kan sluta med sitt vrede...jag tänker varje dag att när han kommer hem från jobbet idag så ska jag vara glad men det blir bara inte så...jag blir bara arg och jag fryser ut han och är kall mot han med bättre ord blir han bara behandlad som skit om jag ska vara ärlig....sen nånstans under kvällen kan jag inte hålla det inne längre och det är då allt bara kommer ut....ska träffa en psykolog börja jobba med mig själv försöka mitt bästa för att bli bättre....Tack för hjälpen
  • Nice nine

Fy fan han är sån jävla skit stövel...så jävla ego att det är inte sant jag tror jag smäller av....herregud hur jävla dum kan man va igentligen??? Usch jag mår illa bara jag tittar på han hatar verkligen han hans sanna jag kommer fram nu och det är fan inte vackert måste jag säga sån äcklig jävel tror jag hållet på bli störd....hur kan en människa bara tänka på sig själv det fattar jag inte...neee jag håller på att spy klarar värkligen inte av mer av denna person längre så självisk kan man fan inte vara seriöst...allt handlar bara bara om han och ingen annan för ingen annan existerar i hans jävla värld tydligen så länge han mår bra och han får prata ut om sitt så är han nöjd!!!! Jag som trodde att jag va CP i huvudet helvete heller....det va han hela tiden men nu vet jag sanningen iaf...oj oj oj

• Anonym (tönt)
    Nice nine skrev 2015-06-25 20:17:14 följande:

Fy fan han är sån jävla skit stövel...så jävla ego att det är inte sant jag tror jag smäller av....herregud hur jävla dum kan man va igentligen??? Usch jag mår illa bara jag tittar på han hatar verkligen han hans sanna jag kommer fram nu och det är fan inte vackert måste jag säga sån äcklig jävel tror jag hållet på bli störd....hur kan en människa bara tänka på sig själv det fattar jag inte...neee jag håller på att spy klarar värkligen inte av mer av denna person längre så självisk kan man fan inte vara seriöst...allt handlar bara bara om han och ingen annan för ingen annan existerar i hans jävla värld tydligen så länge han mår bra och han får prata ut om sitt så är han nöjd!!!! Jag som trodde att jag va CP i huvudet helvete heller....det va han hela tiden men nu vet jag sanningen iaf...oj oj oj

Har han några positiva egenskaper? Åtminstone ibland?

Problemet KAN ju vara att ni båda har problem. Men ni borde separera i vilket fall. Båda verkar ju må dåligt i relationen.
  • Anonym (Precis!)
    Nice nine skrev 2015-06-25 20:17:14 följande:

SKILJ ER NU!
Svar på tråden Blir galen snart