• Anonym (idioti)

varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri

Så var frågan.
    Ni som ger pengar till yrkestiggare, varför gör ni det?
    Ni skulle väl inte ge pengar till hells angels av en princip men ni ursäktar yrkeskriminela tiggare att dom inte har nått val och kan inget annat än att strecka ut handen, var är det vurmande försvarssnacket riktat mot bikergäng eller gatugäng som strider på gatorna just nu?
    Yrkeskriminella, innan det klassiska försvarstalet dyker upp så kan vi räkna upp mängd av brott dom begår.
    Redan från början, yrkestiggeri utan tillstånd är inte tillåtet i landet, dom bryter mot våra regler bara dom kommer på tanken att ens komma hit.
    Sitta på gatan och haffa förbipasserande går under ofredande, olagligt.
    Bosätta sig hur som går mot flera olika lagar, privat mark är of limits vilket dom skiter i, kommunal mark kräver tillstånd vilket dom skiter i.
    Bosätta sig hur som utan avlopp eller sopstation kommer med egna problem vilket kostar oss ohyggliga summor i sanering när dom skiter runt sina läger och lämnar ton av avfall efter sig.
    Bygga upp kåkstäder är likvärdigt med en rad av stölder från diverse företag i form av pallar, preseningar, diverse byggmaterial.
    Dom får som eu medborgare röra sig fritt och vistas i andra länder under en begränsad tid på tre månader, en tid som saknar översyn i Sverige, Migrationsverket som ska övervaka skiter i vilket, yrkestiggare skiter i perioden också eftersom dom varken reggas eller övervakas och är här dubbla och trippla den tillåtna tiden.
    Ett krav på den regeln är att dom får vistas i tre månader var dom behagar om dom är självgående och självförsörjande, nått dom inte är om dom tigger pengar av oss.
    Så länge det är mer lönsamt för dom att utnyttja folk här än att jobba hemma kommer dom fortsätta med det, så tillbaka till frågan , varför betalar ni folk för att bryta mot våra lagar på löpande band och skita på våra gator?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-04 21:52
    Eftersom jag ser en massa tjafs om laglighet så kan vi reda ut missförståndet att det skulle vara lagligt.
    I lokala ordningföreskrifter som i alla fall alla storstäder har
    sv.wikipedia.org/wiki/Ordningslagen_(Sverige)
    Vilka är lika bindande som nationella lagar dock inte får stå i kontrast mot dom.
    Finner man att insamling av pengar får inte ske utan polisens tillstånd.
    Brott mot lokala ordningsföreskrifter innebär en peningsbot därmed är det polisens skyldighet att ingripa.
    www.stockholm.se/OmStockholm/Politik-och-demokrati/Stadsovergripande-styrdokument/Allmanna-lokala-ordningsforeskrifter-for-Stockholms-kommun-/
    Nått som polisen faktiskt har försökt att göra men stoppades av pkismen i det här landet.
    Hur som som ovan står finns det regler på plats.

• Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri
  • Anonym (idioti)
    Anonym (Allert) skrev 2015-07-02 18:28:14 följande:
    SD-Troll Allert!!!
    ***Var vänlig och mata inte trollen genom att svara***

Förlänga politikers idioti som faktiskt har fått sd att växa lavinartat, lyckat, eller inte.

Testa igen.

• Anonym (idioti)
    Nerfherder skrev 2015-07-02 18:24:21 följande:
    Tänk efter nu. Du skapar hellre anonyma trådar på internet i olika forum, hellre än att göra något vettig åt det...
    Jag gör vad jag kan som privatperson åt saken, vad gör du mer än att du betalar dom att fortsätta?
  • Anonym (idioti)
    Anonym (fel) skrev 2015-07-02 18:40:07 följande:
    Ja om det är ett tvistemål (civilt) eller handlar om förtalsbrott. Vansinnigt sällsynt med andra varianter i det här sammanhanget. Men det spelar egentligen mindre roll i det här sammanhanget, då tiggeri inte är olagligt idag, och därför finns det inget att pröva, oavsett upplägg.
    Ja, det blir helt konstigt om en privatperson försöker driva ett mål som faller under allmän åtal.
    Så länge myndighet inte tar sitt ansvar så är vi förlorade på det området.
  • Anonym (fel)
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-02 18:49:11 följande:
    Ja, det blir helt konstigt om en privatperson försöker driva ett mål som faller under allmän åtal.
    Likadant i alla dessa diskussioner. Folk är mer bekymrade över att försöka lyckas vinna ett argument på ett sketet internetforum, än den reella problematiken som diskuteras. Många ser inte längre än näsan räcker och tror att de gjort en god gärning när de stoppat ett par kronor i en kopp. Själv skulle jag inte kunna leva med, att jag bidragit till att befästa deras situation. Jag skulle snarare se att de kommer ur den onda spiralen med tiggande och bristande skolgång. Det skall dock ske i Rumänien och Bulgarien, inte här på vår bekostnad.
  • nihka
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-02 13:04:04 följande:

yrkestiggare

Tycker du har startat "nock" med anonyma nick för att sprider dina lögner.

Det är inte kriminellt att tigga.

Det finns heller inget i lagens namn som heter "yrkestiggare" som du håller på och tjatar om i tråd efter tråd utan det är typisk SD-retorik. Gå tillbaka till kloakerna Avpixlat och Fria tider om du vill prata som dem.
  • Anonym (idioti)
    nihka skrev 2015-07-02 19:20:08 följande:

Tycker du har startat "nock" med anonyma nick för att sprider dina lögner.

Det finns heller inget i lagens namn som heter "yrkestiggare" som du håller på och tjatar om i tråd efter tråd utan det är typisk SD-retorik. Gå tillbaka till kloakerna Avpixlat och Fria tider om du vill prata som dem.

Peka på en och jag ser till att styrka allt jag säger med länkar, önskar att ni andra som sprider faktafel och rena lögner kunde göra detsamma.

Yes, det är det.

Det finns absolut i våran samhälle, i vanliga fall så haffar dom oss i gångarna på shoppingcentra, dom har däremot ansökt om tillstånd och fått det beviljat.

Dom sticker heller inte understol med att det handlar om vinstgivande verksamhet i motsatsen till yrkestiggare från¨n öststater.
    Skulle det sitta bättre med dig om jag talade klarspråk och kallade dom för zigenare?
    Eller skulle det endast öppna dörren mot en lång raljerande om rasism?
    Så för diskussionens skull kallar vi dom för yrkestiggare.

Detta är för övrigt den första tråden jag startade om ämnet så nitlott där också.

• nihka
    Anonym (fel) skrev 2015-07-02 18:53:33 följande:
    Likadant i alla dessa diskussioner. Folk är mer bekymrade över att försöka lyckas vinna ett argument på ett sketet internetforum, än den reella problematiken som diskuteras. Många ser inte längre än näsan räcker och tror att de gjort en god gärning när de stoppat ett par kronor i en kopp. Själv skulle jag inte kunna leva med, att jag bidragit till att befästa deras situation. Jag skulle snarare se att de kommer ur den onda spiralen med tiggande och bristande skolgång. Det skall dock ske i Rumänien och Bulgarien, inte här på vår bekostnad.
    Du gör gärna typ ingenting precis som de du kritiserar i Rumänien och Bulgarien.
  • Nerfherder
    nihka skrev 2015-07-02 19:42:11 följande:
    Du gör gärna typ ingenting precis som de du kritiserar i Rumänien och Bulgarien.
    Precis. Bli politker ist. Då kan du verkligen göra något....
  • nihka
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-02 19:33:42 följande:

Peka på en och jag ser till att styrka allt jag säger med länkar, önskar att ni andra som sprider faktafel och rena lögner kunde göra detsamma.

Yes, det är det.

Det finns absolut i våran samhälle, i vanliga fall så haffar dom oss i gångarna på shoppingcentra, dom har däremot ansökt om tillstånd och fått det beviljat.

Dom sticker heller inte understol med att det handlar om vinstgivande verksamhet i motsatsen till yrkestiggare från¨n öststater.
    Skulle det sitta bättre med dig om jag talade klarspråk och kallade dom för zigenare?
    Eller skulle det endast öppna dörren mot en lång raljerande om rasism?
    Så för diskussionens skull kallar vi dom för yrkestiggare.

Detta är för övrigt den första tråden jag startade om ämnet så nitlott där också.

Det finns inget i lagens namn som heter "yrkestiggare" som du håller på och tjatar om i tråd efter tråd utan det är typisk SD-retorik.

Lässvårigheter gör sig gällande på flera plan: "anonyma nick" är inte detsamma som egenstartade trådar.
  • Anonym (Tom Peng)
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-02 18:49:11 följande:

Det du och många andra tycks glömma är att det är regelns tillämpning som är det viktigaste, dvs hur den uttolkas i praxis. I fallet med tiggeriet har det konstaterats i en dom från en tingsrätt, samt ett JO-beslut, att "normalfallet" av tiggeri inte omfattas av de föreskrifter, härstammande från ordningslagen, som citerats tidigare. Det är den situation som gäller i det svenska rättssystemet för närvarande. Om det har kommit ytterligare avgörande uppskattar jag en hänvisning.

Att tro att det skulle gå att driva ett enskilt åtal i den här frågan är helt befängt.
Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri