• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • skatergirl81
    Att vänta skrev 2015-08-10 14:20:45 följande:

Hej!

Jag hoppar gärna in här för lite stöd och pepp. Jag är 32 år och vi började försöka för ganska exakt ett år sen i augusti 2015. Vi har inga barn sen innan. Fick ett efterlängtat plus i januari som blev till ett missfall i v 8+3 i februari. Sen fick vi ett plus igen i slutet på maj som redan från början kändes fel eftersom det var svagt och jag fick bruna flytningar, några dagar senare blev det missfall av det också. Var förstås hemskt men vi hade inte ens hunnit hoppas på att det skulle vara något.

Nu närmar sig datumet då vår första graviditet skulle blivit ett barn på utsidan och allt känns så outgrundligt ledsamt. Den här månaden har dessutom varit knäpp med lite ägglossningsflytningar till och från ända sen mens (två gånger lite blodblandat också) men inget positivt äl-test. Min kropp har annars känts ganska pålitlig med det där och jag brukar ha väldigt tydliga ägglossningar. Iof ska den inte komma förrän i veckan men då borde jag inte haft flytningarna så länge innan.

Funderar på att söka hjälp denna vecka. Vet inte hur de räknar missfallen dock, vi har ju lyckats bli gravida. Men det är så frustrerande att inte kunna göra något annat än att varje månad ha sex rätt datum bara. Jag ser gravida magar överallt och blir gråtfärdig varje gång. Hur står man ut?

Fy så hemskt! Förstår att det känns hopplöst efter alla era motgångar. Har man försökt ett år så ska man ju kunna få hjälp och efter två missfall dessutom. Jag hoppas ni får hjälp så ni får veta om det är något som hindrar. Förhoppningsvis blir du snart gravid igen! Finns tyvärr inget tröstande att säga i detta läge mer än att jag skickar en stor kram till er och kämpa på!
  • Juronjaure
    Att vänta skrev 2015-08-10 14:20:45 följande:

Hej!

Jag hoppar gärna in här för lite stöd och pepp. Jag är 32 år och vi började försöka för ganska exakt ett år sen i augusti 2015. Vi har inga barn sen innan. Fick ett efterlängtat plus i januari som blev till ett missfall i v 8+3 i februari. Sen fick vi ett plus igen i slutet på maj som redan från början kändes fel eftersom det var svagt och jag fick bruna flytningar, några dagar senare blev det missfall av det också. Var förstås hemskt men vi hade inte ens hunnit hoppas på att det skulle vara något.

Nu närmar sig datumet då vår första graviditet skulle blivit ett barn på utsidan och allt känns så outgrundligt ledsamt. Den här månaden har dessutom varit knäpp med lite ägglossningsflytningar till och från ända sen mens (två gånger lite blodblandat också) men inget positivt äl-test. Min kropp har annars känts ganska pålitlig med det där och jag brukar ha väldigt tydliga ägglossningar. Iof ska den inte komma förrän i veckan men då borde jag inte haft flytningarna så länge innan.

Funderar på att söka hjälp denna vecka. Vet inte hur de räknar missfallen dock, vi har ju lyckats bli gravida. Men det är så frustrerande att inte kunna göra något annat än att varje månad ha sex rätt datum bara. Jag ser gravida magar överallt och blir gråtfärdig varje gång. Hur står man ut?

Kämpa på! Fick också 2 missfall innan dottern blev till, 1,5 år efter att vi började försöka. Och hjälp får man efter ett år, oavsett om man fått mf eller ej. Tror dock inte att de gör specifikt missfallsutredning förrän man haft 3... Önskar er lycka till!
  • Kit

Känner verkligen med er som fått missfall. Först få en strimma hopp och glädje och sen... Håller alla tummar jag har för att det ska plussa för er och sen gå bra hela vägen. Jag har ett par nära vänner som fått missfall. En tidigt och en sent i graviditeten. Det positiva är att de båda fortsatt försöka och nu ha varsin bebis HjärtaBaby

Ni som har fått mens - håll huvudet högt! Säger som min man: Då får vi chansen att träna lite till.

Jag har BIM nu på söndag och väntar otåligt. Det är ju vårt första försök så jag har ingen aning om hur jag kommer reagera i vad det än visar sig bli.

Ni som försöker bli gravida. Hur gör ni med alkohol? Om man fått till sex i samband med ägglossning, tackar ni nej fram till nästa mens/BIM?

Ta hand om er!!

• CarroK
    Kit skrev 2015-08-10 23:09:50 följande:

Känner verkligen med er som fått missfall. Först få en strimma hopp och glädje och sen... Håller alla tummar jag har för att det ska plussa för er och sen gå bra hela vägen. Jag har ett par nära vänner som fått missfall. En tidigt och en sent i graviditeten. Det positiva är att de båda fortsatt försöka och nu ha varsin bebis HjärtaBaby

Ni som har fått mens - håll huvudet högt! Säger som min man: Då får vi chansen att träna lite till.

Jag har BIM nu på söndag och väntar otåligt. Det är ju vårt första försök så jag har ingen aning om hur jag kommer reagera i vad det än visar sig bli.

Ni som försöker bli gravida. Hur gör ni med alkohol? Om man fått till sex i samband med ägglossning, tackar ni nej fram till nästa mens/BIM?

Ta hand om er!!

Nej jag kan ta nått glas vin mellan ÄL och BIM. Tänker att ja inte kan sluta leva två veckor varje månad för att bara vänta. Jag går ju inte ut å tokfestar men är vi på middag hos nån så dricker ja vin.
  • Nenna9

Ta hand om er!!

Jag dricker också något glas vin mellan äl och BIM. Vad jag har förstått så skadar det inte fostret i ett sådant tidigt skede. Känner också att jag ska "leva på" som vanligt och inte försöka tänka för mycket men det är ju lättare sagt än gjort:)..
  • skatergirl81

Känner verkligen med er som fått missfall. Först få en strimma hopp och glädje och sen... Håller alla tummar jag har för att det ska plussa för er och sen gå bra hela vägen. Jag har ett par nära vänner som fått missfall. En tidigt och en sent i graviditeten. Det positiva är att de båda fortsatt försöka och nu ha varsin bebis

Ta hand om er!!

Jag kan också dricka några glas vin, de första månaderna var jag superstrikt men ju längre tid det tar ju mer känner jag att man måste kunna leva på som vanligt tills man faktiskt har plussat.
  • Ted19

Idag på bim kom mensen :(

Så nu satsar vi på september istället som blir vårt femte försök. ????

• CarroK
    Ted19 skrev 2015-08-11 12:50:29 följande:

Trök!! Vi vet alla hur jobbigt de är när man hoppas...
  • Nenna9
    Ted19 skrev 2015-08-11 12:50:29 följande:

Tråkigt!!! Men vi kämpar på tillsammans många av oss!!
  • Cissi2801

Har klickat hem ett gravtest från rsfu på Nelly.com
    Ska testa dagen efter de kommit hem...

Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS