• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • Nenna9
    CarroK skrev 2015-08-06 20:47:34 följande:
    Tråkigt... Men vi kommer igen! Snart måste de va vår tur! smile1.gif
    Exakt, nu måste det va vår tur snart<3
  • Kit
    Nenna9 skrev 2015-08-06 17:28:43 följande:

Låter spännande tjejer, förhoppningsvis plussar ni allihopa! Jag fick mens idag tyvärr men längtar nu till äl dags igen:)!

Meh... Va trist! Håller tummarna för nästa försök.

Hur har ni andra gjort med att berätta för era nära att ni försöker? Jag har berättat för mina tre närmaste vänner och min svägerska att jag tagit ut min spiral men bara berättat för en att vi aktivt försöker. Ffa är det min man som vill hålla det lite lågt och ta det som det kommer... Hur tänker ni?
  • Viscaria

Hoppas det blir plus för er som inväntar BIM! :) Själv hade jag äl i dagarna, så nu börjar den långa väntan på BIM. Börjat tänka mer på kost och motion och tar rosenrot, som jag hört ska främja en graviditet, får hoppas det fungerar :) Någon annan som tagit till nå "knep" för att försöka plussa? :)

Tråkigt för er som fått mensen, förstår hur det känns... Men snart blir det vår tur! :)

• Viscaria
    Kit skrev 2015-08-06 22:14:49 följande:

Meh... Va trist! Håller tummarna för nästa försök.

Hur har ni andra gjort med att berätta för era nära att ni försöker? Jag har berättat för mina tre närmaste vänner och min svägerska att jag tagit ut min spiral men bara berättat för en att vi aktivt försöker. Ffa är det min man som vill hålla det lite lågt och ta det som det kommer... Hur tänker ni?

Vi har berättat åt några få nära vänner och sen åt min syster. Vill inte berätta det åt allt för många då jag tror att det skulle bli alldeles för mkt frågor om hur det går osv. Får nog mkt frågor om när vi ska skaffa barn och sen påtalas det om min ålder osv. Inget jag uppskattar precis, är enligt mig en väldigt intim fråga, speciellt när vi försöker och det inte blivit nåt än. Så får skämta bort det vill ju inte outa våra försök på jobbet osv... Folk tror att det bara är att bli gravid, önskar de va så men det är långt ifrån.

Men snart blir det vår tur! Det måste de bli :)
  • Cissi2801

När kan man känna de första symtomen om man är gravid??

• Nenna9

Vi har berättat för min mamma och syskon att vi ska börja försöka, vilket de tyckte var jättekul. Berättade också för en tjej på jobbet för vi brukar prata på om det ena och det andra. Det ångrar jag nästan nu för hon frågar VARJE månad, "hur går det, blev det något nu"? och det tycker jag börjar bli lite jobbigt. Kanske inte skulle sagt nått till någon överhuvudtaget men liiiite svårt att hålla mig:). På tal om att försöka "främja" en graviditet, tips någon? Jag äter endast folsyra. Jag har från och till rökt en del under ca 8 år men har förökt dra ner så mycket som möjligt nu när jag försöker bli gravid.

• misslina

Vi har inte berättat för någon att vi försöker. Även fast det är svårt ;)

6:e dagen med en blinkande gubbe... Suck

Men jag tycker att mina flytningar (ursäkta) hade ändrat lite karaktär. Att bli lite mera sega;) . Så jag hoppas att det är på g.
    Tror jag ska ta ett nytt i em och se.

Sen har jag jämfört kontrollstrecket på cb(även om man inte ska det) så har det blivit starkare sen igår...

Vad tror ni? Kan äl vara på g?
    Vi har myst till det varje dag... Är livrädd att missa en dag.

• skatergirl81
    Nenna9 skrev 2015-08-07 08:37:23 följande:

Vi har berättat för min mamma och syskon att vi ska börja försöka, vilket de tyckte var jättekul. Berättade också för en tjej på jobbet för vi brukar prata på om det ena och det andra. Det ångrar jag nästan nu för hon frågar VARJE månad, "hur går det, blev det något nu"? och det tycker jag börjar bli lite jobbigt. Kanske inte skulle sagt nått till någon överhuvudtaget men liiiite svårt att hålla mig:). På tal om att försöka "främja" en graviditet, tips någon? Jag äter endast folsyra. Jag har från och till rökt en del under ca 8 år men har förökt dra ner så mycket som möjligt nu när jag försöker bli gravid.

Tycker också det är jobbigt från folk som inte vet att man försöker som håller på och frågar! Vi har inte berättat för någon i stort sett.

Tycker du ska säga till din kollega att hon ska sluta fråga och att du berättar när det finns något att berätta.
  • skatergirl81
    Cissi2801 skrev 2015-08-07 07:54:00 följande:

När kan man känna de första symtomen om man är gravid??

En del säger ju att de känner när ägget fäster men det är nog väldigt olika, man har ju en tendens att känna efter väldigt noga!
  • skatergirl81
    Viscaria skrev 2015-08-06 23:44:27 följande:

Vi har berättat åt några få nära vänner och sen åt min syster. Vill inte berätta det åt allt för många då jag tror att det skulle bli alldeles för mkt frågor om hur det går osv. Får nog mkt frågor om när vi ska skaffa barn och sen påtalas det om min ålder osv. Inget jag uppskattar precis, är enligt mig en väldigt intim fråga, speciellt när vi försöker och det inte blivit nåt än. Så får skämta bort det vill ju inte outa våra försök på jobbet osv... Folk tror att det bara är att bli gravid, önskar de va så men det är långt ifrån.

Men snart blir det vår tur! Det måste de bli :)

Känner precis likadant, det är en intim fråga. Är lite trött på alla som frågar..jag är 34 och det är liksom vad folk förväntar sig. Till och med en gynekolog sa det till mig att du har ingen tid att förlora och då ville inte min sambo ha barn så det var ju inte så kul att höra.
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS