• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • Nenna9
    skatergirl81 skrev 2015-08-08 21:54:06 följande:

Bim idag och mensen dök upp som vanligt smile4.gif ...vill att det ska vara vår tur nu.

Så tråkigt:(. Då försöker vi på en majbebis:)!!
  • Cissi2801
    skatergirl81 skrev 2015-08-08 23:18:31 följande:
    Tack! Svårt med tålamodet ibland!
    Förstår det.. Va själv där innan maj månad... Den 25 maj fick jag och sambon veta att vi hade blivit gravida... Graviditeten kom som en stjärna från himlen... Den va som sagt efterlängtad...

Fick sedan i början av juni missfall, och nu är vi på det igen... Har bim nästa söndag så vi fr se...
  • skatergirl81
    Nenna9 skrev 2015-08-08 23:24:08 följande:

Så tråkigt:(. Då försöker vi på en majbebis:)!!

Absolut, maj är väl en fin månad för en liten bebis att komma till världen
  • skatergirl81
    Cissi2801 skrev 2015-08-08 23:40:34 följande:

Förstår det.. Va själv där innan maj månad... Den 25 maj fick jag och sambon veta att vi hade blivit gravida... Graviditeten kom som en stjärna från himlen... Den va som sagt efterlängtad...

Fick sedan i början av juni missfall, och nu är vi på det igen... Har bim nästa söndag så vi fr se...

Ja tyvärr är det ju så att det inte är klart bara för att man plussat på stickan, vägen tills man har en bebis känns lite lång ibland. Jag hoppas du kan hitta nya krafter att vara optimistisk trots din sorg, håller tummarna för nästa söndag, tiden går alltid så långsamt till bim!
  • Trixxilump

Jaha här kom mensen idag BIM I MORGON men nu kom det en dag för tidigt ;-(

Vill ju så gärna... Precis som ni andra <3

Ända från tonåren har man fått lära sig att det endast räcker med en gång o att man ska vänta tills man är mogen.

Men hur kan det då va så att när man känner sig redo så "klickar" det inte o man blir ju mer arg/ledsen/besviken för varje månad man "missar".. Det känns såm himla dumt (läs en massa svordomar, men kan finnas barn som läser så .,)

"Vill så hilma gärna ge kärlek till ett eget barn!"
  • CarroK
    Trixxilump skrev 2015-08-10 09:48:18 följande:

Ända från tonåren har man fått lära sig att det endast räcker med en gång o att man ska vänta tills man är mogen.

Men hur kan det då va så att när man känner sig redo så "klickar" det inte o man blir ju mer arg/ledsen/besviken för varje månad man "missar".. Det känns såm himla dumt (läs en massa svordomar, men kan finnas barn som läser så .,)

Så tråkigt... Bara att sura i några dagar och sedan ta nya tag! Man längtar så mkt och vill så gärna att de ska hända nu! Men man måste tro att de blir vår tur snart. Kämpa på!
  • Nenna9
    Trixxilump skrev 2015-08-10 09:48:18 följande:

Så tråkigt:(:(. Man blir så besviken! Som CarroK skriver sura några dagar och försök att ladda om till nästa månad! Stor kram
  • Att vänta

Hej!

Jag hoppar gärna in här för lite stöd och pepp. Jag är 32 år och vi började försöka för ganska exakt ett år sen i augusti 2015. Vi har inga barn sen innan. Fick ett efterlängtat plus i januari som blev till ett missfall i v 8+3 i februari. Sen fick vi ett plus igen i slutet på maj som redan från början kändes fel eftersom det var svagt och jag fick bruna flytningar, några dagar senare blev det missfall av det också. Var förstås hemskt men vi hade inte ens hunnit hoppas på att det skulle vara något.

Nu närmar sig datumet då vår första graviditet skulle blivit ett barn på utsidan och allt känns så outgrundligt ledsamt. Den här månaden har dessutom varit knäpp med lite ägglossningsflytningar till och från ända sen mens (två gånger lite blodblandat också) men inget positivt äl-test. Min kropp har annars känts ganska pålitlig med det där och jag brukar ha väldigt tydliga ägglossningar. Iof ska den inte komma förrän i veckan men då borde jag inte haft flytningarna så länge innan.

Funderar på att söka hjälp denna vecka. Vet inte hur de räknar missfallen dock, vi har ju lyckats bli gravida. Men det är så frustrerande att inte kunna göra något annat än att varje månad ha sex rätt datum bara. Jag ser gravida magar överallt och blir gråtfärdig varje gång. Hur står man ut?

• Trixxilump
    CarroK skrev 2015-08-10 10:23:13 följande:

Så tråkigt... Bara att sura i några dagar och sedan ta nya tag! Man längtar så mkt och vill så gärna att de ska hända nu! Men man måste tro att de blir vår tur snart. Kämpa på!

Tack Nenna o Carro. Ska göra så otroligt frustrerande detta. Man hinner tänka så mycket. O när man möter andra i vardagen med sina bebismagar är rena mardrömmen o en stor portion avundsjuka infinner sig. Samtidigt då får jag lite dåligt samvete eftersom man känner så för någon man inte ens känner.

Nä nya tag får det bli <3
  • skatergirl81
    Trixxilump skrev 2015-08-10 14:42:15 följande:

Tack Nenna o Carro. Ska göra så otroligt frustrerande detta. Man hinner tänka så mycket. O när man möter andra i vardagen med sina bebismagar är rena mardrömmen o en stor portion avundsjuka infinner sig. Samtidigt då får jag lite dåligt samvete eftersom man känner så för någon man inte ens känner.

Nä nya tag får det bli <3

Jag kan också känna mig väldigt avundsjuk ibland och det känns som att var man än tittar så ser man en gravidmage, men det är ju ganska naturligt att man kan känna så. Det betyder ju inte att man missunnar andra sin lycka utan bara att man själv vill ha samma sak så det tycker jag inte du ska ha dåligt samvete för, det är bara mänskligt.

Man har ju precis som du skrev alltid trott att när man väl började försöka så skulle man bli gravid bara sådär.
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS