• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • misslina
    CarroK skrev 2015-08-03 08:14:07 följande:

Här dök mensen upp på morgonen... Kände de redan igår men man hoppas ju ändå tills den drar igång på riktigt. Så får sura ett tag nu och sedan ladda för försök 7! Lycka till ni andra.

Åh vad tråkigt... Man blir så besviken.
    Beklagar.

Här är äl snart på g men jag tror knte det kommer ta sig för oss. Har så problem med ryggen att jag måste ta Ipren och voltaren. Och det hjälper inte till med fertiliteten direkt.
  • micjos

Hej! Väntar plus, tror mig ha ÄL igår så håller tummar och tår :). Jag och min man har 3 barn, 12, 11 om några dagar och 6 år. Känns läskigt med en till men jättespännande! :)

• Kit

Spännande att läsa att det är fler som har BIM i mitten på augusti. Jag är lite osäker på om jag har haft ägglossning än. Jag borde ha haft det men har inte fått något utslag på teststickorna...alla andra "ägglossningssymtom" finns.

OM jag haft ägglossning har jag BIM 14/8.

Håller tummarna för er!

• skatergirl81
    CarroK skrev 2015-08-03 08:14:07 följande:

Här dök mensen upp på morgonen... Kände de redan igår men man hoppas ju ändå tills den drar igång på riktigt. Så får sura ett tag nu och sedan ladda för försök 7! Lycka till ni andra.

Vad tråkigt, man blir så ledsen..jag har bim på lördag tror jag...försöker ställa in mig på att mensen kommer så att jag inte ska bli föör besviken. Är så jobbigt detta med känslor upp och ner.
  • skatergirl81

Damer, en fråga, har kollat massa olika sidor med ägglossningskalendrar idag för att se hur väl vi prickade in det den här månaden. Men jag får olika svar. Vissa ska man fylla i mensens första dag, antal dagar och cykelns längd och vissa ska man fylla i lutealfasens längd, om man vet det så vet man ju exakt när man har äl och då har man ju inte riktigt behov av en ägglossningskalender. Hur kan det skilja så mycket? Vet inte vad jag ska tro.

Enligt min app hade jag äl 27/7 men enligt olika äl kalendrar 24-26/7. Är det bäst att bara köra med cb ältest för att vara säker, hur gör ni?

Och grattis alla som plussat om jag missat någon!!

• Nenna9
    skatergirl81 skrev 2015-08-04 18:36:29 följande:

Damer, en fråga, har kollat massa olika sidor med ägglossningskalendrar idag för att se hur väl vi prickade in det den här månaden. Men jag får olika svar. Vissa ska man fylla i mensens första dag, antal dagar och cykelns längd och vissa ska man fylla i lutealfasens längd, om man vet det så vet man ju exakt när man har äl och då har man ju inte riktigt behov av en ägglossningskalender. Hur kan det skilja så mycket? Vet inte vad jag ska tro.

Enligt min app hade jag äl 27/7 men enligt olika äl kalendrar 24-26/7. Är det bäst att bara köra med cb ältest för att vara säker, hur gör ni?

Jag hade första halvåret bara ptracker kalendern och utgick från den. Inget hände så började testa med stickor från Apoteket och de hade jag svårt att tyda. Senaste ca 2 månaderna har jag använt CB digital ältest som ger glad gubbe el ring. Positivt el negativt, inga konstigheter el svårt att tyda. Så de kan jag rekommendera för min del iaf:). Men samtidigt så finns det så mycket därute så det är som en djungel. Det var mitt tips iaf:). All lycka:)!
  • CarroK
    skatergirl81 skrev 2015-08-04 18:36:29 följande:

Tack för omtanken i inlägget ovanför!

Om du inte känner av ÄL så måste du nästan testa med ÄLtest för att veta när den är. Lutealfasen börjar oftast mitt i cykeln men långt ifrån alltid. Jag verkar ha kort lutealfas och fick ÄL på dag 18 förra gången, har en cykel på 29 dagar ca. Jag har tänkt testa tre cykler och blir de ungefär lika varje gång så behöver man ju inte testa nå mer sen.
  • skatergirl81
    Nenna9 skrev 2015-08-04 19:34:43 följande:

Jag hade första halvåret bara ptracker kalendern och utgick från den. Inget hände så började testa med stickor från Apoteket och de hade jag svårt att tyda. Senaste ca 2 månaderna har jag använt CB digital ältest som ger glad gubbe el ring. Positivt el negativt, inga konstigheter el svårt att tyda. Så de kan jag rekommendera för min del iaf:). Men samtidigt så finns det så mycket därute så det är som en djungel. Det var mitt tips iaf:). All lycka:)!

Tack verkar vara det alla säger...senaste älen har jag inte märkt av nåt alls...har också haft tvetydiga stickor att analysera så får nog bli CB gubben så man kan vara säker!
  • skatergirl81
    CarroK skrev 2015-08-04 19:38:23 följande:

Tack för omtanken i inlägget ovanför!

Om du inte känner av ÄL så måste du nästan testa med ÄLtest för att veta när den är. Lutealfasen börjar oftast mitt i cykeln men långt ifrån alltid. Jag verkar ha kort lutealfas och fick ÄL på dag 18 förra gången, har en cykel på 29 dagar ca. Jag har tänkt testa tre cykler och blir de ungefär lika varje gång så behöver man ju inte testa nå mer sen.

Ja de tester jag använt är för tvetydiga, får köra med cb tror jag så jag får klart besked.

Har inga andra symtom på äl de senaste månaderna. Önskar att det bara skulle funka naturligt utan massa tester! Men alla kämpande par som lyckas känns som en liten seger för oss alla!
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS