• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80

Åh vad fint!!

NellieMeja skrev 2016-03-28 17:53:59 följande:

Nelia är mitt favoritnamn. Hoppas på å kunna övertala honom. Min äldsta dotter är med mig i detta. Hihi

• Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2016-03-28 16:33:38 följande:

Avundas dig inte! Men med dina förberedelser idag borde bebisen förstå att det är läge att komma...! Och makens borde väl vara frisk snart

Hoppas det är ok med din svullnad! Men det är ju vanligt att man samlar vätska utan att det är preeklampsi.

Måste skryta lite om min amning; ammade ute idag under en poncho, inte illa med en 16-dagarsbebis va?

Verkligen inte dåligt, amningsproffs där!!
  • Carabellis kusp

Nelia är mitt favoritnamn. Hoppas på å kunna övertala honom. Min äldsta dotter är med mig i detta. Hihi

Vad fint! Vad tycker om han då?
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-03-28 18:01:07 följande:

Verkligen inte dåligt, amningsproffs där!!

Har ju haft bra coach --> Elenic
  • Elenic

Superfint! Väldigt likt min dotter Celia. :)

• Elenic

Sötis!

Carabellis kusp skrev 2016-03-28 18:07:54 följande:

Har ju haft bra coach --> Elenic

• Elenic

Wow, amningsöverkurs!!

Och ja, tror inte på att det är nåt konstigt mer än att det är dags nu, men jobbigt likväl. Kram!

Carabellis kusp skrev 2016-03-28 16:33:38 följande:

Avundas dig inte! Men med dina förberedelser idag borde bebisen förstå att det är läge att komma...! Och makens borde väl vara frisk snart

Hoppas det är ok med din svullnad! Men det är ju vanligt att man samlar vätska utan att det är preeklampsi.

Måste skryta lite om min amning; ammade ute idag under en poncho, inte illa med en 16-dagarsbebis va?

• Elenic

Skönt med någon sorts tecken från kroppen! Har ju haft mycket av såna den här gången men inte blir det nån förlossning för det. ;) Måste ha världens mysigaste mage...

Hoppas det är dags för dig snart!

Reflexen skrev 2016-03-28 16:19:40 följande:

Hoppas du får något slags besked imorgon, Elenic! Jag tycker det låter riktigt obehagligt med så mkt vattensamlande, så förstår att du är fundersam.

Rygg- o magvärk är ju goda tecken annars! Håller en tumme för dig!

Är lite på gång här i alla fall, förvärkar eller värkar (har ingen aning om skillnaden) lite oregelbundet. Tror inte det blir bäbis idag, men min kropp verkar ju åtminstone överväga det hela nu

• Madski
    Elenic skrev 2016-03-28 15:57:17 följande:

Jaha, +8... Och alla ringer... Dessutom har maken nån sorts übertrötthetsrekord idag av sin förkylning. Jag tar dock vara på sista dagen med fint väder och har varit i parken med ungarna, städat lite hemma, varit ute med barnen när de cyklat, fixat vårfint i trädgården och så där. Snart ska jag följa med barnen ut igen då de vill spela tennis.. Magen och ryggen värker, men nån bebis blir det nog inte idag heller... UL och MVC imorgon, ska bli spännande! Önskar dock att mina fötter inte var så svullna - gör så ont trots stödstrumpor. Lite läskigt att det kom så fort och plötsligt, ska be dem kolla på det imorgon... Kram på er!

Vad duktig du är som kämpar på! Hoppas att de svullna fötterna är ett tecken på att det är nära nu!? Jag har fortfarande inga direkta känningar så det är väl bara att fortsätta att vänta.. Kul med ul imorrn, men förhoppningsvis slipper du och är på Danderyd istället ;) kanske ses där!? Time Will tell, kämpa!!
  • NellieMeja
    Carabellis kusp skrev 2016-03-28 18:05:03 följande:

Vad fint! Vad tycker om han då?

Han har inte direkt kommit med några förslag själv än. Först vill han se att bebisen kommer ut å mår bra å sen fundera på namn. Så får ge han lite mer tid. Men denna vecka får han allt närma sig ett namn. Just nu går hon under namnet lillfisen hihi. För exakt 1 vecka var jag på förlossningen med värkar .Å nu sitter jag med min underbara bebis i soffan känns märkligt å hormonerna dansar tango i kroppen kan helt plötsligt börja grina för ingenting men mina stora döttrar kramar å tröstar mig älskade ungar .Denna vecka som gått känns kort med lång samtidigt.
Svar på tråden Marsbebis 2016