• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2016-03-27 19:38:20 följande:

Verkligen fina namn allihop! Kul inspiration till namnet! Är det tv-serien om Simone som råkar bli Simon pga kortklippt frisyr?

Tror du att det är en flicka eller pojke?

Ja, det är från den boken/serien. Älskade både boken o serien! *nostalgi*

Jag vet vad det blir, men min man vill inte veta så det är hemligt tills hen tittar ut
  • Madski
    Reflexen skrev 2016-03-27 19:43:25 följande:
    Ja, det är från den boken/serien. Älskade både boken o serien! *nostalgi*

Jag vet vad det blir, men min man vill inte veta så det är hemligt tills hen tittar ut
    Oj, imponerande att du lyckats hålla det hemligt! Jag hade nog råkat försäga/avslöja mig..

Men har du lyckats hålla dig neutral vid inköp av kläder etc, eller har Du gömt undan lite mer typiska kill/tjej kläder!? Självklart kan båda könen ha vilken färg som helst, så jag hoppas att ingen missuppfattar mig.. Varken Jag eller sambon är (tyvärr) inte så genus när det kommer till kläder utan handlar mest på respektive avdelning i butikerna.
  • Madski

Vet inte riktigt om min Sambo har koll på att att bebis kan komma när som helst!? Fick precis info om att ena bilen ska in till verkstaden på onsdag och jag fick ansvar för att lämna in den, haha., jag började asgarva när han sa det och svarade med Att jag tänkte vara på BB då, men annars kan jag såklart hjälpa till.. Vet inte riktigt hur han tänkte, men han sa att det var lika bra att boka in en tid och i värsta fall boka av.. Killar...

• Smilla80

Elenic; när psd-fallen ökade när mammorna ammade i fåtölj/soffa och somnade som du nämnde - vad var faktorn som orsakade psd? Anledningen till dödsfallen? Vet du det?

En annan säkerhetsfråga - vad anser ni om mobilanvändande i närheten av bebisen?

• Smilla80
    Madski skrev 2016-03-27 20:37:20 följande:

Vet inte riktigt om min Sambo har koll på att att bebis kan komma när som helst!? Fick precis info om att ena bilen ska in till verkstaden på onsdag och jag fick ansvar för att lämna in den, haha., jag började asgarva när han sa det och svarade med Att jag tänkte vara på BB då, men annars kan jag såklart hjälpa till.. Vet inte riktigt hur han tänkte, men han sa att det var lika bra att boka in en tid och i värsta fall boka av.. Killar...

Hahaha, ja se karlar..!!
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-03-27 22:17:22 följande:

Elenic; när psd-fallen ökade när mammorna ammade i fåtölj/soffa och somnade som du nämnde - vad var faktorn som orsakade psd? Anledningen till dödsfallen? Vet du det?

En annan säkerhetsfråga - vad anser ni om mobilanvändande i närheten av bebisen?

Jag tror inte att mobilens strålning är farlig. Om man har svårt att dela sin uppmärksamhet är det en annan sak; man missar tidiga signaler från hen och det kan säkert vara skadligt. Jag är mer mån om att stoppa bort mobilen när min 3-åring är i närheten faktiskt.
  • Reflexen
    Madski skrev 2016-03-27 20:29:50 följande:

Oj, imponerande att du lyckats hålla det hemligt! Jag hade nog råkat försäga/avslöja mig..

Men har du lyckats hålla dig neutral vid inköp av kläder etc, eller har Du gömt undan lite mer typiska kill/tjej kläder!? Självklart kan båda könen ha vilken färg som helst, så jag hoppas att ingen missuppfattar mig.. Varken Jag eller sambon är (tyvärr) inte så genus när det kommer till kläder utan handlar mest på respektive avdelning i butikerna.

Jag har en hemlig låda med vääääldigt avslöjande kläder. Min man är faktiskt helt ointresserad av kläder och har därför inte köpt nåt själv (köper helst inte åt sig själv heller om han kan slippa).

Tillbehör som vagn, skötbädd, mössor, lakan etc är neutrala, men det är för att jag gillar det så.
  • Reflexen

Jag hade min bil på verkstaden i veckan, Madski! Bokade tiden själv, men iaf innan bf! var så illa tvungen, besiktningsåtgärd för att få den godkänd i veckan som kommer. Om nån är hemma o kan åka till besiktningen, dvs!

Hoppas att du är upptagen med annat på onsdag!

• Reflexen

Smilla: Jag är alldeles för kär i min mobil (surfar för mkt, spelar inte nåt), så skulle må bra av lite avvänjning. Kommer att använda den med bäbis i famnen, men kanske inte lägga mobilen på barnet. Tror inte strålningen är farlig, men mer det med uppmärksamheten som Carabellis skrev.

• LisaKMB
    Reflexen skrev 2016-03-27 16:27:46 följande:

Carabellis: Siri är ju helt klart världens finaste namn (jag är lite partisk eftersom jag har en Siri här hemma). För mig är det inte alls förknippat med iphone, har bara träffat på en enda människa som faktiskt använder Siri i telefonen och han var tysk!

Även jag har en Siri här hemma som blev storasyster till vår lille Ivar. Siri är ju så fint namn och vi är fortfarande väldigt nöjda efter 2,5 år! Hade till och med svårt med andra flicknamn denna gång då vi redan hade använt det "finaste". Gångbart namn här uppenbarligen!
Svar på tråden Marsbebis 2016