• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Reflexen

Lisa: vad lustigt, även jag har funderat på Ivar som pojknamn! Passar bra ihop!

Visst är det svårt när man redan tagit det bästa namnet Jag gillar även Signe och Sigrid, men de blir ju för lika (har tillomed läst att Siri kan vara kortform för Sigrid).

• Carabellis kusp
    LisaKMB skrev 2016-03-28 08:31:05 följande:

Även jag har en Siri här hemma som blev storasyster till vår lille Ivar. Siri är ju så fint namn och vi är fortfarande väldigt nöjda efter 2,5 år! Hade till och med svårt med andra flicknamn denna gång då vi redan hade använt det "finaste". Gångbart namn här uppenbarligen!

Jag tror att det är därför vi haft så svårt att bestämma oss för inget namn har känts så bra som storasysters, men jag tror att Siri blir bra. Än känns det inte som att hon heter det, men jag försöker använda det ofta så att vi ska vänja oss.
  • Reflexen

Carabellis: vill du skriva vad storasyster heter? Förstår om du inte vill, är bara nyfiken på vad som passar ihop med Siri

• Frida Li

I eftermiddag kommer mannen, STORASYSTER o min mamma. Hon ska hjälpa mig att ta bröstmjölksprov o så ska jag göra allt klart för bröstmjölksdonation. Vi ska åka hem idag. Kan tänka mig ni som har patienthotell har det bekvämare. Jag har dubbelrum (ingen sängkamrat som tur är) hård o liten säng. Maten är väl sådär o ingen frukt alls! Det var guldvärd att jag hade med måltidsbars o nyponsoppa, det drack/åt jag inatt! Bad om att få prata med barnmorskan som förlöste mig o fick prata ut om vad som hände.
    Nu inväntar jag er som är kvar!!:)

• Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2016-03-28 10:53:48 följande:

Carabellis: vill du skriva vad storasyster heter? Förstår om du inte vill, är bara nyfiken på vad som passar ihop med Siri

Jag inboxar, för det är så ovanligt...!
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-28 11:44:43 följande:

I eftermiddag kommer mannen, STORASYSTER o min mamma. Hon ska hjälpa mig att ta bröstmjölksprov o så ska jag göra allt klart för bröstmjölksdonation. Vi ska åka hem idag. Kan tänka mig ni som har patienthotell har det bekvämare. Jag har dubbelrum (ingen sängkamrat som tur är) hård o liten säng. Maten är väl sådär o ingen frukt alls! Det var guldvärd att jag hade med måltidsbars o nyponsoppa, det drack/åt jag inatt! Bad om att få prata med barnmorskan som förlöste mig o fick prata ut om vad som hände.

Nu inväntar jag er som är kvar!!:)

Vad spännande! Det är ju så häftigt att samla hela familjen för första gången.

Känns det lite bättre nu när du fått prata igenom allt? Klokt av dig att ta tag i det jobbiga innan du åker hem, så att man inte har massa gnagande frågor.

Patienthotell är grymt! Dock måste man ha eget snacks på Danderyd. Men mycket bra frukostbuffé; katrinplommon, linfrön och a-fil. Och frukt i mängder!

Skönt att du får åka hem snart.
  • NellieMeja

Vi har inte Heller kommit fram till något namn än. Med dom andra två var jag säker långt innan dom låg i magen. Å eftersom jag har bestämt dom andras tvås namn så ska mannen få vara med mer å bestämma denna gång. Men han vet inte än. Men jag har förslag å ett favorit namn. Å alla frågar hela tiden.

• Madski

Fick någon slags överskottsenergin i kombination med psykbryt på att bo som vi bor för tillfället (mellanboende i en lite för liten lägenhet) så jag slog till på storstädning och lyckades precis med bedriften att bryta av blandaren i köket, fråga mig inte hur, men av gick den när jag polerade som bäst.. Skjut mig! Ringde sambon (som är iväg och byter till sommardäck) och hade lite panik, men han skrattade mest och undrade hur jag lyckades!? Jag undrar också., blir till att ringa hyresvärden direkt imorgonbitti så att vi kan få en ny blandare (fördel med hyresrätt att dom får fixa mina misstag, hehe) så nu kan jag garantera er att förlossningen sätter igång så att vi glömmer att göra felanmälan imorrn och står utan möjlighet att diska/laga mat när vi kommer hem från BB, haha.,

Nu ska jag och dottern gå och Köpa engångstallrikar, glas, etc. För att diska blir lite svårt..

• Smilla80

Skönt att ni får åka hem FridaLi o att du pratat ut med bm! Vi har inte heller patienthotell på vårt sjukhus, och håller med om att sängarna är för smala... :-/ maten däremot tyckte jag var bra med frukost, lunch, middag, kvällsmat o vi har "fri tillgång" till frukt, kaffe, the, skorpor o ngt bakverk hela tiden på vårt BB... Lycka till nu med hemfärden!

• Smilla80
    NellieMeja skrev 2016-03-28 12:23:25 följande:

Vi har inte Heller kommit fram till något namn än. Med dom andra två var jag säker långt innan dom låg i magen. Å eftersom jag har bestämt dom andras tvås namn så ska mannen få vara med mer å bestämma denna gång. Men han vet inte än. Men jag har förslag å ett favorit namn. Å alla frågar hela tiden.

Vad har du för favoritnamn? :)
Svar på tråden Marsbebis 2016