Carabellis kusp skrev 2016-04-26 18:34:04 följande:
Hej! Jag är och vilar upp mig hos mor och far, vilket inte är nån vila egentligen, eftersom stora tjejen ska underhållas. Tråkigt att höra att du känner dig nere, men stark du är som pumpar ändå! Jag hatar att pumpa, men får ut ca 200 ml per dag. Jag blev godkänd som donator, vilket jag visste eftersom jag inte har hepatiter eller hiv. Hur mycket får du ut per dygn? Kokar du pumpen mellan varje pumpning?
Precis...har man barn sen innan blir det inte mycket vila. Jag försöker vila o ta det lugnt så mycket som möjligt de 15 timmar storasyster är på förskolan. Pysslar, promenerar eller tittar på film :)
Men man får även inte röka, snusa, blivit tatuerad/fått blod (på 12 månader) samt inte ta medicin. Förra gången åt jag ju antidepressiv medicin så jag fick inte vara donator.
Jag kokar flaskorna o "tratten" eller kör den i diskmaskinen på hög värme, man måste ju göra det efter varje användning.
Jag pumpar bara förmiddag o kväll, brukar få ut 300 ml per dygn. Vill inte pumpa mer dels för att inte öka produktionen för mycket o att det inte ska kännas som ett tvång