• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • NellieMeja

Nä men vad roligt Mens H redan här å Alice är bara 5 veckor å trots helamning. Hade hoppas på att slippa den länge men det förklarar varför jag har varit en drake med noll tålamod dom senaste dagarna trodde det var för jag var trött. Å Alice är verkligen en mammefis ut i fingerspetsarna hon kan sova gått i liggdelen å så går jag ut från vardagsrummet å det dröjer inte många minuter innan lillfisen vaknar. På förmiddagen å lite på eftermiddagen kan andra hålla henne men sen är det bara mamma som gäller.

• Elenic

Carabellis och Reflexen - fy så tufft ni haft det! All medkänsla. <3

Här rullar allt på - Ellis äter, sover och bajsar. Är lite kinkig kvällstid och sover inte toppen nattetid, menannars är allt bra. Mindre bra är det väl med maken som jag känner har svårt att anpassa sig till storbarnen vs biobarn. I mina ögon är han alldeles för "sur och hård" när storbarnen vill pussa, gosa, bära. Och då blir jag tvär mot honom... :(

Inser annars att min tid inte räcker till. :( Att jobba 20%, hinna med mina köråtaganden och familjen/storbarnen och en bebis tar verkligen all tid. Därför kommer jag nog ha svårt att titta in här regelbundet. Vill man ha mer kontakt, feel free att lägga till mig på Facebook - Tessie Pernebrink heter jag. (EleNic är sammansatt av mina barns andranamn, Elena och Nicholas)

Kram till er alla!

• NellieMeja

I morgon är lillskruttan redan 6 veckor. Tänk vad tiden går fort när dom väl har kommit ut från magen. Som gravid gick 6 veckor så långsamt. Nu vill man istället bromsa tiden så man får njuta längre av bebistiden. Sen skulle jag vilja att dygnet hade fler timmar hinner ju inget. Alice har väldigt svårt å komma till ro på kvällarna just nu. Då jag skulle vilja ha lite med kvalitetstid med dom stora med t.ex bokläsning. Men funkar inte så bra med en som sjunger opera å det bara är jag som duger på kvällen och man är trött å mindre tålamod då.

• Carabellis kusp
    mammave skrev 2016-05-02 17:46:40 följande:

Hur går det med era små? Här är vi redan 2 månader!

Här går det bra idag. Igår var Siri ruskigt arg och skrek i säkert 30 min oavbrutet på kvällen. Det är ju inte så mycket egentligen, men jobbigt ändå. Hon var för trött för att äta och för hungrig för att sova, så det blev liksom kortslutning... Idag har jag ammat vid minsta tecken på snuttighet, vilket hjälpte.

Annars är allt toppen med henne och storasyster sköter sig fint. Just nu är Siri lite prickig, hoppas det hinner försvinna till dopet. Hur är status hos er?
  • Carabellis kusp
    NellieMeja skrev 2016-05-02 21:08:54 följande:

I morgon är lillskruttan redan 6 veckor. Tänk vad tiden går fort när dom väl har kommit ut från magen. Som gravid gick 6 veckor så långsamt. Nu vill man istället bromsa tiden så man får njuta längre av bebistiden. Sen skulle jag vilja att dygnet hade fler timmar hinner ju inget. Alice har väldigt svårt å komma till ro på kvällarna just nu. Då jag skulle vilja ha lite med kvalitetstid med dom stora med t.ex bokläsning. Men funkar inte så bra med en som sjunger opera å det bara är jag som duger på kvällen och man är trött å mindre tålamod då.

Känner precis som du!
  • Smilla80
    NellieMeja skrev 2016-05-02 21:08:54 följande:

Håller med! Känns verkligen som man inte hinner med någonting, jag får klämma in att ens hinna starta en maskin tvätt eller bädda sängarna... När jag känner frustationen över att inte "hinna någonting" så brukar jag försöka vända tanken till att jo jag gör verkligen någonting - jag tar hand om mina barn och det är det viktigaste och värdefullaste "jobbet" man kan ägna sig åt.... men det hade varit GULD värt med lite mer egentid med syskonen, helt klart...
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2016-05-02 21:10:31 följande:

Här går det bra idag. Igår var Siri ruskigt arg och skrek i säkert 30 min oavbrutet på kvällen. Det är ju inte så mycket egentligen, men jobbigt ändå. Hon var för trött för att äta och för hungrig för att sova, så det blev liksom kortslutning... Idag har jag ammat vid minsta tecken på snuttighet, vilket hjälpte.

Annars är allt toppen med henne och storasyster sköter sig fint. Just nu är Siri lite prickig, hoppas det hinner försvinna till dopet. Hur är status hos er?

Men eller hur, visst är det precis så det blir ibland på kvällen - för trött för att äta och inte mätt nog för att sova! Här är det en liten powernap som hjälper iaf i dessa lägen, går att få henne att komma till ro i bärsele.

Annars lunkar det på här, vår lilla tjej är för det mesta en nöjd och go liten dam som "pratar" och ler för fullt. Har haft lite besvärligt med magen som har stört henne men det känns som att det börjar bli bättre tack o lov. Hon har lite svårt att somna riktigt djupt o gott på eftermiddagarna ibland så man får kämpa en del, men ibland sover hon som en stock... Så allt går i perioder. Bröderna är så supergoa mot henne men tyvärr kan det bli lite högljutt o stimmigt här hemma vilket är en liten kamp för oss när lillasyster ska sova. Nu är det snart dags för BVC med läkarundersökning, hoppas det går bra!
  • Smilla80

Börjar ni kunna se en viss rutin/mönster än i bebisens sov- och matvanor eller är det helt random? Vi börjar få in ett mönster nu sedan ett tag tillbaka så min mjölk brukar rinna till rätt regelbundet, lite häftigt, hehe... Märker också att vår tjej inte sover smålurar här och där som små bebisar ofta gör utan hellre sover tre längre lurar om dagen, men är orolig att hon inte får tillräckligt med sömn. Denna oro för allt och inget...!

Svar på tråden Marsbebis 2016