Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

BF april 2016

Prova hallonte en gång men tyckte det smaka hö haha, men ska prova igen körde utan något i då.

• becka1989
    Milleman skrev 2016-03-21 10:05:56 följande:

För mig är det absolut inte av största vikt att vara så fräsch som möjligt på förlossningen.

Men det är skönt och uppiggande att ta en dusch med peeling, epilera benen och måla naglarna så här i slutet :) jag försöker göra det lite då och då nu för att känna mig fin i denna flodhästkropp ;)

Jag har en badboll på magen. Alltså helt omöjligt att misstolka det för en lite överviktig kropp då att säga. I affären häromdagen var det provsmakning på mögelost och kvinnan frågade om jag ville ha. Nej tack sa jag och pekade på magen. "Jaha, är du gravid?" blev hennes svar. (Nä jag har bara en inbyggd airbag?!?!) :P

Hahaha :)
  • becka1989

Vecka 37 idag då :) magen är stenhård både förvärkar och sammandragningar idag, låter inte så roligt jag som tänkte städa lite idag haha aja får väl nöja mig med det lilla jag orkar, legat i sängen sen jag vaknade just för att jag inte fått behålla frukosten på morgonen men nu har jag ätit den i sängen och legat kvar sen 10 haha och fått behålla den så morgonen går inte speciellt snabbt.

På torsdag är det dags för bm besök får hoppas att jag gått upp något i vikt annars har jag stått stilla i 10veckor då blir det ett tillväxt ul :/

• becka1989

Inatt har man sovit riktigt dåligt somnade 22 vaknade 12 av förvärkar somnade om efter något halv timme vaknade 2 av att grannen över oss (alkisar) försöker låsa upp våran dörr plus förvärkar , somnar om efter mycket om och men vaknar halv 5 av sambons klocka, somnade om vid halv 7 och 10 ringde min mamma och väckte mig ;)

Har sen dess haft molande mensvärk från och till :/

• becka1989
    Malla1 skrev 2016-03-22 15:34:10 följande:

Molly 5år: mamma det ser ut som du har ätit upp en hel vatten melon med skal och allt

Jo tack det känns så oxå

Haha vilken go dotter du har ;)

Hoppas verkligen att du inte ska behöva gå till bf.
  • becka1989

Suck är lite trött på att ha ont i svanken och foglossning, haft som mensvärk hela dagen och förvärkar som kommer och går.

Imorse mådde jag jätte dåligt så var tvungen att spy men var inte så konstigt då jag var helt slemmig och genom förkyld så det var väl dags att få upp skiten.

Jobbiga är bara att varje gång man spyr så får jag sammandragningar vilket inte gör det enklare :(

Dags för bm imorgon och se vad hon säger

• becka1989

Var till bm idag

Allt såg bra ut hade dock lite protein och blod i urin.

Fick mäta mitt blodtryck 3gånger första med maskin vart 145/93 andra gjorde hon manuellt hade då 133/83 och tredje gjorde hon med annan maskin blev då 120/73

Lite förvirrande :/ kollade hur dom andra har sätt ut och jag har tydligen ökat för varje gång så uvi skickades på odling för koll och jag skulle ringa förlossningen ifall jag får ihållande huvudvärk sen ska jag tillbaka 4.

Lillskiten hade fixerat sig nu och det märks, förvärkar som kommer både dag som natt oavsett om jag gör något eller inte så bm kolla tappen och den har börjat utplåna sig(eller vad det heter) haha så hon trodde inte att jag skulle gå längre än till bf som max. Går in i 38 på måndag :)

Who nu längtar man ännu mer efter lillen när man fick se den på UL :)

• becka1989

Hade såna förvärkar och ont i ryggen igår att jag varken kunde sitta,ligga eller stå upp fick stå och vagga fram och tillbaka för att det skulle bli bättre. Vart ju värre när man skulle lägga sig oxå :( jobbigt med såna dagar, sen att det känns som en kniv i mellan benen från och till gör det ju inte skönare heller.

Så inatt blev det inte många timmar sömn och idag har jag förvärkar och en skit som sparkar och puffar massor, tur man bara ska till sambons mormor och fira påsk där får jag mest sitta så hämtar dom andra allt åt en haha speciellt nu när jag har ont.

Hoppas ni andra får en trevlig påsk!!!

Glad påsk på er!!!

• becka1989
    Nonym skrev 2016-03-26 11:59:37 följande:

Milleman, andra barnet, bf 24/4

Topcom, tredje barnet, bf 7/4

Malla1, femte barnet, bf 30/4

kvinna16780, BF 16 april, andra barnet.

Josefine85, tredje barnet, Bf 24/4

Nonym, första barnet, bf 9/4

Becka1989, första barnet, bf 18/4
  • becka1989
    Kristin89 skrev 2016-03-27 20:17:13 följande:

Evig väntan! Strandad val förklarar mitt tillstånd...

Vad har ni för SF mått nu?

35cm i vecka 37
Svar på tråden BF april 2016