Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

BF april 2016

Milleman skrev 2015-10-11 16:51:07 följande:

Nu vet jag inte hur du hade det i början så detta kanske är en dum fråga.

Men du kan inte ha åkt på magsjuka?

Jag trodde mitt illamående gått rakt åt h-vete när jag en dag börja spy av minsta lilla tesked vatten.

När jag spytt hela dagen kom min man in och bara "alltså, är inte detta magsjuka??"

Och jo visst måste det ha varit det. Hade ätit räkor dagen innan på buffé och mest troligt blivit dålig av de. Dagen efter kunde jag försiktigt äta igen och har inte spytt sen dess.

Krya på dig! Försök få i dig en tesked vätskeersättning var 5e minut.

Är troligen gravid illamående efter att fått i mig lite kyckling och bröd och min tablett har jag mått bra sen 17 så blir nog att fortsätta med tabletterna ett tag till och kanske inte sluta med alla direkt utan kanske börjar med längre mellan rum först.

Usch med magsjuka det måste nästan vara ännu jobbigare med magsjukan och graviditet
  • becka1989
    Milleman skrev 2015-10-11 21:48:51 följande:

Ja nä försök inte sluta tvärt. Jag tog två om dagen tills jag faktiskt glömde den andra tabletten en dag och insåg att det funkade. Så nu tar jag morgontabletten och avvaktar med den andra tills jag känner om det behövs.

Denna graviditet är jag otroligt sugen på salt. Pommes, chips, nötter osv. Men inte sötsugen. Förutom lite choklad.

Åh okej, väntar du pojke ;)

Tog första som vanligt kl 7 och den andra tog jag vid 1 då börja jag känna av illamående igen.

Jag har fått dille på tuttifrutti i tablettask haha äter typ en om dagen såå gott men är det enda jag äter oxå. Förut var det piggelin glass men det var i börjar och sen har det varit lakrits någon vecka.

Provat chips och sånt men nope funkar inte.

Köpte naturgodis i helgen typ 200g är ju så dyrt och det var faktiskt gott och går inte att äta så mycket av.
  • becka1989

Berätta för min bror och syster igår brorsans kommentar va "jag hade mina aningar" haha varför inte fråga :P min systers va "men gud vad kul,vilken vecka är du i?"

Har en till syster att berätta för men henne träffar jag typ aldrig hon är inte så intresserad av familjen tyvärr. Men lär träffa henne efter vi varit på rul i november då det är dags för ytterligare ett kalas haha.

Shoppade lite kläder på h&ms sida igår dom hade 10% på alla kläder så passade på fick 350kr i rabatt.

Nu ska man köpa täcke och bäddset m.m. Ska till Ikea i helgen med mannen och shoppa lite sånt sen ska vi beställa hem spjälsäng och skötbord och garderob därifrån som vi får hemkört haha skaffat oss en förliten bil så får inte plats med det i bilen ska vara glad att våran vagn fick plats ;)

• becka1989
    annsofie90 skrev 2015-10-13 10:55:49 följande:

Hej alla!

Jag är nu i vecka 13 (12+4). Jag var på KUB förra veckan och allt såg jättebra ut  

Jag tänkte höra med er andra hur pass mycket "växtvärk" och molvärk ni känner av?

Vissa dagar märker jag knappt av det, kan spänna till någon sekund här och var.

Andra dagar kan jag ha mer ihållande.

Även om det inte är det mest behagliga med växtvärken så skulle jag gärna känna den hela tiden för att veta att något händer där inne

Känner av vissa dagar och andra är det inget.

Olika tydligen, får kramper i överdelen av magen ibland beroende på hur jag suttit.

Mindre behagligt.
  • becka1989

Jaha då är det snart dags för foglossning som börjar bli värre, ont lite här och där speciellt efter jobbet eller under tiden jag jobbar och dammsugar. Inte så skoj men med 3veckor kvar på jobbet så får jag stå ut med det.

Ska bli så skönt att sluta jobba som städare iallafall.

• becka1989

Var det någon här som hade köpt stödbälte mot foglossning??? Eller har något att rekommendera, bm tyckte det är dags att skaffa ett då jag får så jäkla ont ibland när jag jobbar även på morgonen beror nog till stor del att jag sover på höger sida hela natten sen har jag ont hela dagen :/

• becka1989
    camillis86 skrev 2015-10-16 14:42:03 följande:

och här är tyvärr en till som fortfarande kräks 1-2 ggr/dag trots v 14...hoppas veeerkligen det släpper snart!! suck!

Hoppas ni får en trevlig helg tjejer! :)

Åh här är en till dock v 15 på söndag och mår inte ett dugg bättre heller.

Nu har jag beställt foglossningbältet hoppas leveransen är snabbt nu bara :) fanns ett att köpa här i stan likadant men det kostade 200kr mer än att beställa.
  • becka1989

Hej på er alla, nu har man gått in i vecka 15 :)

Nu vet alla om det och alla är nöjda och glada för våran skull, sambons bästa väns mamma blev mer än överlycklig satt i 3timmar igår och bara pratade bebis haha så kul hon är mer som en extra mamma till sambon då han inte har så stor kontakt med sin riktiga morsa. Så hon ser ju honom som en extra son, är så skönt att prata med någon som gått igenom det jag har hon har haft liknande problem under sina graviditeter.

Nu tycker jag att det ska bli november så man kan börja räkna ner till rul haha enda man längtar efter just nu.

I vilken vecka kände ni eran första rörelse?? Tror jag kände igår kväll låg på magen och det kändes som lite bubblande konstigt kännsla längst ner och där är ju inte tarmarna så måste vart liten.

• becka1989

Vi har handlat barnvagn blev en emmaljunga Citycross köpte en begagnad som har varit använd 6månader till 1barn så vi passade på.

Har även inhandlat lite neutrala kläder, täcke,påslakan och lakan handla vi i söndags.

Har inget så måste ju börja handla smått, nu inväntar vi rul innan vi ska köpa spjälsäng och skötbord och allt det andra.

Har syskon som har barn men som gjort sig av med allt så blir att handla allt både nytt och begagnat

Mina föräldrar sa till oss igår att dom jätte gärna hjälper oss att handla lite saker så ska iväg nästa vecka och köpa lite kläder och sånt med mina föräldrar. Dom ville även betala spjälsäng och babyskyddet, är den sista i familjen som ska ha barn så blir väl lite extra bortskämd ;)

• becka1989
    Bozzy skrev 2015-10-22 15:30:48 följande:

Samma här, 46 dagar tills dess. 

Har 32dagar kvar till rul. Går ju såå segt
Svar på tråden BF april 2016