Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

BF april 2016

Vi har köpt en emmaljunga citycross :) lite kläder och så har vi beställt hem spjälsäng med tillbehör och skötbord mycket pengar att lägga ut om man ska handla allt samtidigt har hittills köpt grejer för 8000kr så är mer än nöjd att vi inte vänta med att handla plus att jag blev av med jobbet nu som tur är har vi ett rejält sparkonto till allt vi ska handla och en hel del till

• becka1989
    Malla1 skrev 2015-11-12 06:57:18 följande:

Min äldsta dotter (snart 8 år) sa till mig häromdagen "mamma om det är en till tjej där inne så tänker jag flytta" haha finns fler som önskar sig en lillebror ;)

Haha förstår att hon önskar sig en lillebror. Så roliga småbarn är med deras kommentarer
  • becka1989

Kan inte stänga min jacka heller haha hoppas att det inte blir en kall vinter vilket det inte brukar bli här i Södermanland haha.

Blir att köpa en fleecejacka och ha vinterjackan över så man håller sig lite varm om magen.

• becka1989
    Emmmmm skrev 2015-11-17 21:07:52 följande:

Sist vi köpte vagn så var det från babyhuys (Holland). Finns det någon liknande sida som säljer bugaboo donkey duo billigare? Så sjukt dyrt i Sverige..

Har du fb fråga på Barnvagnar! Där har dom koll på alla sidor från Holland m.m. Som har bra priser
  • becka1989
    kiki skrev 2015-11-20 11:11:33 följande:

Hej alla.

Jag är i vecka 21, någon som kan svara på en fråga :)

Det känns som om bebis ligger sjukt långt ner, så långt ner att det gör ont att tex ta på sig skorna lr böja sig fram.. Jag har inte fått någon direkt synlig mage, men den känns och nederdelen av magen är stenhård..

Är det "normalt"? Minns inget sånt här från första graviditeten.. Minns bara att jag hade magen "på magen"..

Känner likadant men gör inte ont att ta på mig utan mer obehaglig känsla tar typ stopp så sambon får hjälpa mig knyta nu :p
  • becka1989
    kiki skrev 2015-11-21 00:39:42 följande:

Va skönt för dig.

Nä, jag har faktiskt ont, jättejobbigt, speciellt när jag även har ett arbete där jag måste mer lr mindre krypa efter golvet för att kunna fylla på varor på hyllorna på jobbet :/

Att nysa är rena rama döden! Det gör riktigt ont, typ som att hela livmodern drar ihop sig och krampar..

Nää, jag hoppas jag snart kan börja njuta av att vara gravid och att magen flyttas upp :)

Åh vad jobbigt när det är så plus ett sånt arbete.

Ja att nysa är inte roligt gör typ ont och jag som fått något nysattacker dom senaste dagarna nu.
  • becka1989
    isadora81 skrev 2015-11-21 21:23:41 följande:

Vi var på rul igår och fick reda på att vi väntar en liten kille. Det var så kul att se den lilla krabaten. Vi blev framflyttade fyra dagar så imorgon går jag in i vecka 20. Och sen i förrgår har jag börjat känna sparkar. Så mysigt. Jag kräks fortfarande nästan varje morgon men det är ändå betydligt bättre med illamåendet de senaste två veckorna. Innan var jag i stort sett sängliggande i sex veckor.

Vad kul grattis till pojken :) vi ska på rul på måndag och jag är så nervös och nojig men det ska nog gå bra hoppas jag
  • becka1989

Vi var på rul idag gick jättebra :) en rörlig liten som inte tyckte det var roligt att bli böckad med så tidigt på morgonen så den vände sig om och la sig som en groda när hon skulle ta bilder så fick två grodbilder och en på ansiktet med handen bredvid huvudet så det ser ut som den vinkar :)

Men fick bf datum den 18de april som det varit hela tiden

• becka1989
    Malla1 skrev 2015-11-23 13:56:54 följande:

Var oxå på rul idag och det är ju såklart en liten tjej till som ruvar sig där inne. Blev ett litet osäkert bf datum då huvudet och lårbenet som dm går efter visade olika. Men det va fullt normalt allting sa hon men nu blir man ju ännu nervösa för när det väl är dags.

Nåå vad synd då får ni packa väskan åt äldsta nu då ;) hehe.

Det går nog bra ni får väl räkna på det tidigaste datumet ni har fått.
  • becka1989
    Pauliina skrev 2015-11-23 20:23:48 följande:

Samma här!! :) vore kul och höra om ni har moderkakan i framvägg och om ni har barn tidigare, har ni pojkar/flickor? :) äääälskar allt som har med sådant att göra.

Är min första och har moderkakan i framvägg
Svar på tråden BF april 2016