Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

BF april 2016

Ja men precis mellan 12-16veckor är det kvar. Hoppas våran lille inte kommer senare den fåe gärna komma en vecka tidigare.

Har redan fixat det mesta bara babyskydd kvar och lite hem apotek till mig haha.

Har inte köpt någon amningsbh ännu då jag gått från 70B till 85C så vet inte hur länge jag ska vänta med att köpa en blir nog när bhn har börjat bli för liten vilket är snart haha är redan på sista knäppning och då börjar den bli trång.

• becka1989
    Emma90 skrev 2016-01-04 16:04:03 följande:

Jag skulle rekommendera dig att inte köpa amningsbh förrän bebis har kommit för då smäller brösten enu mer. Jag skulle bara köpt en lätt sport-bh nu. Plus att dom faktiskt är skönare att gå i tills mjölken har anpassat sig efter barnet :)

Använder inte sport-bh gillar inte att dra över huvudet och har inte hittat någon man knäpper fram mer än amningsbh.

Hittade en gravid bh som töjer sig efter brösten så får se om det blir en sån eller vad jag ska hitta på haha

Inte lätt
  • becka1989

Fy vad jag är trött på att vara förkyld nu :( genom täppt sover dåligt hosta ont i halsen och huvudvärk,

Orkar knappt äta det smakar inget men försöker få i mig lite allt möjligt dricker mycket och kissar mycket, känner mig helt klart inte på topp just nu har legat på soffan istortsett hela dagen utslagen så sambon har fått agera betjänt idag.

• becka1989

Har en emmaljunga citycross som vi köpt begagnade fick med adapter och babyskyddet vi köpt passa tydligen på adaptern inget krav vi hade så får se om det blir använt så mycket beror väl på vad man ska göra.

• becka1989

Har gått upp 6kg hittills gick upp 3,5kg på 7veckor måste ätit väldigt mycket gått under jul och nyår :P

Ligger ändå bra till tycker min bm man brukar ju gå upp ungefär 9kg enligt henne men kommer nog ligga över 9kg med 13veckor kvar

• becka1989

Mår ganska okej hittills, sover halv taskigt på nätterna somnar vid 23 och sover till 2 sen vaknar lillen och sparkas och håller på i 1 timme sen somnar jag om och vaknar igen halv 5 när sambons klockan ringer, ligger vaken fram till 6.30 ungefär innan jag somnar om och sover till halv 10, går hemma om dagarna så funkar ju men idag har jag inte sovit sen sambon åkte imorse och det märks skulle kunna slockna när som helst.

Blir intressant när jag ska börja praktiken och måste upp tidigt.

• becka1989
    Milleman skrev 2016-01-19 21:20:30 följande:

En nyfiken fråga. Hur mycket rör er partner på magen och själv vill känna efter sparkar osv?

Inte alls mycket, vissa dagar är det mer än andra beror lite på vad vi gör, sitter vi båda och kollar på tv eller film brukar han sitta och hålla på magen och sånt sen varje morgon när han åker till jobbet brukar han klappa och pussa magen och säga hejdå då brukar han ofta få en puff tillbaka. Men tror det mesta är för att bebisen slutar att sparka varje gång han lägger handen på sen är den mest livlig på dagen när sambon är på jobbet.
  • becka1989
    Milleman skrev 2016-01-20 11:47:26 följande:

Denna graviditeten flyter inte på. Nyss varit hos bm för minskade (nästintill obefintliga) fosterrörelser. Hjärtljuden lät bra men hon fick inte heller gehör när hon buffade och tryckte. Så nu ska vi avvakta till kl 13. Är inte bebisen mer aktiv då ska vi till antenatalakuten.

Hur har det gått? Hoppas det gått bra och att det inte är några konstigheter
  • becka1989

Min bm sa att från vecka 28 ska man känna rörelser varje dag om man inte känt så ska man prova dricka kallt vatten eller lägga sig på vänster sida då brukar dom röra sig. Har själv haft lite panik med rörelser men hon sa att det kan vara för moderkakan sitter fram som rörelserna tar längre tid att känna varje dag oxå men känner man inget eller annorlunda ska man ju självklart ringa.

Har själv känt mycket och sen lite så olika men sen jag gick in i vecka 27 har jag känt varje dag

:)

• becka1989

Vart hos bm idag sf måttet ligger på 27/28 var svårmätt idag då lillen vägra flytta sig från revbenen haha.

Har gått upp 3kg sen senast så ligger på totalt 8kg hittills skönt att inte gått upp så mycket men värre att man måste använda stödstrumpor och har börjat få förvärkar vid ansträngning och promenerader vilket inte är så skoj.

Svar på tråden BF april 2016